Zo, ook maar weer eens online
Ik ben het met Maarten eens. Toen ik me hier registreerde en een eigen topic opende met een 5-tal foto's van wat toen mijn hele verzameling was, had ik binnen een dag een paar pagina's vol reacties, lovende woorden en verwelkomingen. Tegenwoordig mag je blij zijn als je 1 of 2 reacties krijgt, omdat we allemaal ff snel bladeren, " leuk" roepen en dan weer doorklikken.
Ook de aanvoer van nieuwe modellen is door de hogere prijs zeer snel afgenomen, zo heb ik zelf vorige week pas mijn 2e model van dit jaar gekocht, de 1e in januari.
Zaken zoals een kleinere portefeuille en minder tijd spelen ook mee, maar als je een model koopt, d'r een uur lang foto's van maakt om vervolgens te zien dat er 10 mensen kijken maar niemand reageert is de waardering voor je "werk" minder. Iets wat natuurlijk niet noodzakelijk is, maar een gedachtegang van "niemand reageert, waarom zou ik moeite doen" is wel te begrijpen.
Persoonlijk is het een mix van verschillende factoren, waaronder de idiote prijzen van een fatsoenlijk gedetailleerd model en het ontbreken van een camera als ik wel een model aangeschaft heb. Ik heb echter MAF weer als snelkoppeling toegevoegd, met het voornemen ook weer meer bij anderen te kijken en iets achter te laten. Zoals maarten al zo mooi verwoordde:
Maarten Mercedi schreef:Het belangrijkste is dat we stoppen met tegen elkaar te zeggen dat het forum niet meer is wat het ooit was, maar dat we proberen er weer een levendige boel van te maken.