Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
Re: Verzameling OTF'er (BMW 318is (E30) soon)
Even voor alle duidelijkheid: de foto's zijn van Mr Dj. M (waarvoor dank), ik zal een paar foto's nemen als hij hier in België gearriveerd is.

- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Wordt dat een mooie shoot met soortgenotenOTF'er schreef:ik zal een paar foto's nemen als hij hier in België gearriveerd is.

Dan nog een vraagje, waaarvoor wilde je eigenlijk een 318 is?
Ben benieuwd naar het mooie verhaal erachter

Eigenlijk niet zo'n speciaal verhaal, maar ik zou graag, als sportieve versie-liefhebber zijnde, een 318is als eerste eigen wagen aangeschaft hebben.Mr. Dj M. schreef:Wordt dat een mooie shoot met soortgenotenOTF'er schreef:ik zal een paar foto's nemen als hij hier in België gearriveerd is.![]()
Dan nog een vraagje, waaarvoor wilde je eigenlijk een 318 is?
Ben benieuwd naar het mooie verhaal erachter![]()
Een M3 is onbereikbaar, een 6-cilinder te duur, de 318is biedt gewoon een mooie balans aan tussen sportiviteit en redelijkheid.
Vooral een versie met kanteldakje vind ik fantastisch.
Nuja, mijn Focus Mk1 François Duval is tevens een sportieve versie, alleen iets jonger maar qua handling ook best leuk (vooral als de Zetec zich in hogere toeren bevindt).

Nu dat ik de 318is ontvangen heb, tijd voor wat meer uitleg over deze wagen. Voor mij start de magie al bij de advertentie van de wagen indertijd:

Als concurrentie voor de VW Golf GTI 16v verscheen in 1989 deze sportieve variant van de E30. Onder de motorkap bevond zich het 136pk sterke M42B18-blok met 4 kleppen per cilinder. De wagen werd ook voorzien van het 15mm- (vooraan) en 17mm- (achteraan) lagere M-Technic onderstel, dikkere stabilisatoren, optioneel sperdifferentieel, schijfremmen achteraan, 14” of 15”-BBS-velgen (optioneel), spoiler, M-logo en is-bumperlip vooraan… Het kleurenaanbod bestond uit Sterlingzilver, Granitzilver, Diamantzwart, Brilliantrood en Alpinewit. In het interieur plaatste BMW het M-technic 1-stuur, lederen pook en stuur, optionele sportzetels met ruitenpatroon… Na 41.234 exemplaren werd de productie beëindigd.
Deze 1/18 318is is vervaardigd op basis (bedankt Mr. Dj. M.) van een 325is van OttoMobile. Daardoor is hij historisch gezien niet volledig correct, maar het is lovenswaardig dat er nu eindelijk een normale E30 op 1/18e bestaat.

De velgen zijn wel verbeterd in vergelijking met de M3 E30 Cabriolet.

Ook het blok op zich vind ik fraai gestileerd.

E30: cabriolet, 2d of ///M.

De M3 had een andere C-stijl in vergelijking met de reguliere variant.

Pré-LCI links en LCI rechts.

Als concurrentie voor de VW Golf GTI 16v verscheen in 1989 deze sportieve variant van de E30. Onder de motorkap bevond zich het 136pk sterke M42B18-blok met 4 kleppen per cilinder. De wagen werd ook voorzien van het 15mm- (vooraan) en 17mm- (achteraan) lagere M-Technic onderstel, dikkere stabilisatoren, optioneel sperdifferentieel, schijfremmen achteraan, 14” of 15”-BBS-velgen (optioneel), spoiler, M-logo en is-bumperlip vooraan… Het kleurenaanbod bestond uit Sterlingzilver, Granitzilver, Diamantzwart, Brilliantrood en Alpinewit. In het interieur plaatste BMW het M-technic 1-stuur, lederen pook en stuur, optionele sportzetels met ruitenpatroon… Na 41.234 exemplaren werd de productie beëindigd.
Deze 1/18 318is is vervaardigd op basis (bedankt Mr. Dj. M.) van een 325is van OttoMobile. Daardoor is hij historisch gezien niet volledig correct, maar het is lovenswaardig dat er nu eindelijk een normale E30 op 1/18e bestaat.

De velgen zijn wel verbeterd in vergelijking met de M3 E30 Cabriolet.

Ook het blok op zich vind ik fraai gestileerd.

E30: cabriolet, 2d of ///M.

De M3 had een andere C-stijl in vergelijking met de reguliere variant.

Pré-LCI links en LCI rechts.

- Mr. Dj M.
Re: Verzameling OTF'er (BMW 318is + meer E30)
Weer een mooi stukje en mooie foto serie Oft'er 

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Het blijft echt een schitterend model 

-
- Moderator
Wat een heerlijk gebackje.
Helaas zijn veel exemplaren in handen gevallen van mensen die een wat minder hart hebben voor heritage en wat meer voor subwoofers.
De originele lijnen blijven fantastisch. Prima model ook
Helaas zijn veel exemplaren in handen gevallen van mensen die een wat minder hart hebben voor heritage en wat meer voor subwoofers.

- Jolly Club
Hoewel iets bescheidener gemotoriseerd, want 316, staat hier qua kleur en uiterlijke uitmonstering exact de auto te pronken waarin ik mijn rijlessen en -examen heb voltooid.
Voor mij persoonlijk was dat tevens de enige en tevens doorslaggevende reden om voor de betreffende rijschool te kiezen. Meneer beschikte kort na mijn examen overigens over een 190D, dus je kunt je voorstellen dat ik dubbel verguld was met het feit dat ik mijn Führerschein in één keer haalde.
Mooi model, fijne flashback!
Voor mij persoonlijk was dat tevens de enige en tevens doorslaggevende reden om voor de betreffende rijschool te kiezen. Meneer beschikte kort na mijn examen overigens over een 190D, dus je kunt je voorstellen dat ik dubbel verguld was met het feit dat ik mijn Führerschein in één keer haalde.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Wat ook gebeurd is met de E36 en de E46...rsh_scuderia schreef:Wat een heerlijk gebackje.
Het voordeel is wel dat de zuivere exemplaren resteren.
Zo'n 316 lijkt me aangenamer dan de Mazda2 1.4 CVDi waarmee ik mijn permissie tot rijden behaalde...Jolly Club schreef:Hoewel iets bescheidener gemotoriseerd, want 316, staat hier qua kleur en uiterlijke uitmonstering exact de auto te pronken waarin ik mijn rijlessen en -examen heb voltooid.
Voor mij persoonlijk was dat tevens de enige en tevens doorslaggevende reden om voor de betreffende rijschool te kiezen. Meneer beschikte kort na mijn examen overigens over een 190D, dus je kunt je voorstellen dat ik dubbel verguld was met het feit dat ik mijn Führerschein in één keer haalde.![]()
De 190(D) heeft ook wel iets, samen met de E30 de auto voor de succesvolle jonge zakenman/-vrouw indertijd.

Otto heeft er een heel erg mooi model van gemaakt.
Ik vind hem stukken mooier dan de M3
Het blijft een mooie auto zo'n E30

Leuke update. Fraai setje Beamers bij elkaar. Blijft toch jammer dat die deurtjes niet open kunnen, maar ja is dan een opmerking van de man die 'operating features' als middle name heeft

Mijn collectie is hier te zien: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=13994
Bedankt voor de lovende reacties!
Op zich is het in dat geval voor de ombouw wel een voordeel, anders zat er een 6-cilinder in een 318is, iets dat nooit geleverd is.
Otto mag zich in ieder geval ook aan een 4-deurs E30 wagen (bijvoorbeeld de 320is, de 2-liter versie van de S14 van de M3).
Dat zou weer een ontbrekend item voor BMW-verzamelaars minder zijn...

Niet dat Otto slecht is qua kwaliteit, maar voor de mooie interieurs en motorblokken kijk ik wel naar de M3 Sport Evolution en Cécotto van AA...chris001 schreef:Leuke update. Fraai setje Beamers bij elkaar. Blijft toch jammer dat die deurtjes niet open kunnen, maar ja is dan een opmerking van de man die 'operating features' als middle name heeft![]()
Op zich is het in dat geval voor de ombouw wel een voordeel, anders zat er een 6-cilinder in een 318is, iets dat nooit geleverd is.
Een M3 blijft speciaal, maar ik kan ook de pure lijn van de standaard-E30 waarderen.goededag schreef:Otto heeft er een heel erg mooi model van gemaakt.Ik vind hem stukken mooier dan de M3
Otto mag zich in ieder geval ook aan een 4-deurs E30 wagen (bijvoorbeeld de 320is, de 2-liter versie van de S14 van de M3).
Dat zou weer een ontbrekend item voor BMW-verzamelaars minder zijn...

Die E30 serie was en is een hele mooie en ook de 318is was een lekker machientje. In die tijd had ikzelf een 323i van de E30 serie.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- alain_1978
Mooi groepje BMW's. Toen waren ze toch mooier dan nu vind ik. Vooral veel puurder.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Jolly Club
Dat laatste geldt voor heel veel merken vandaag de dag Alain.alain_1978 schreef:Mooi groepje BMW's. Toen waren ze toch mooier dan nu vind ik. Vooral veel puurder.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -