Ferrari classics 1:18, 312P

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: F355 berlinetta Kyosho

Bericht door Ferrarifan »

Luke schreef:Hallo Ferdi,

Ja gaat je F355 UT weg doen zie je een een vorig bericht, nu je de kyosho hebt. Kun je wat nader ingaan op de verschillen en dit ook met foto's toelichten.

Grz
Luke
Ik was al van plan om een vergelijking te maken, dus houd dit topic de komende dagen even goed in de gaten :)
Redem00

Bericht door Redem00 »

Mooi hoor de F355.
De achterklep zit alleen wel scheef op de foto te zien !
Ik heb één dag de witte TestaRossa in huis gehad en die was zeer slecht, ik heb het een beetje opgegeven met Kyosho, de oudere modellen zijn nog steeds de beste naar mijn mening.
Ferrarifan
Contacteer:

Redem00 schreef:Mooi hoor de F355.
De achterklep zit alleen wel scheef op de foto te zien !
Ik heb één dag de witte TestaRossa in huis gehad en die was zeer slecht, ik heb het een beetje opgegeven met Kyosho, de oudere modellen zijn nog steeds de beste naar mijn mening.
Gelukkig zit de achterklep niet scheef, hij sluit alleen niet helemaal prerfect aan (dat zou ik ook niet geaccepteerd hebben). Wel jammer maar geen drama :)
Ik ben het wel met je eens dat Kyosho betere modellen heeft gemaakt. Ze maken ze nog wel, maar kijk voor de aankoop wel even voor de zekerheid in de doos :idea:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dat geel staat de F355 wel goed. Blijft wel een fijne Ferrari. :thump_up:
Ferrarifan
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: UT vs Kyosho

Even de F355 van Kyosho en UT Models naast elkaar gezet. Kijk en oordeel zelf. In de linker hoek: Kyosho, rechts UT Models :D
Globaal gezegd zijn de lijnen en de afwerking van de Kyosho beter, maar UT Models doet als je de prijzen vergelijkt weinig onder voor Kyosho.

De achterzijde van de Kyosho is breder dan die van UT Models
Afbeelding

Het motorblok van de Kyosho is diep zwart van kleur (kleurverschil kan ook komen door
de laag stof op de UT Models :D ) De dubbele achterlampen van Kyosho steken verder uit.
Let ook op het verschil in afwerking tussen de beide binnenkanten van de motorkleppen.
Afbeelding

UT Models heeft open ramen, Kyosho kiest voor gesloten ramen. Als je goed kijkt zie je
dat het achterste deel van de Kyosho iets slanker (langer) is dan bij UT Models, toch een
andere lijn.
Afbeelding

De koplampen en ruitenwissers van de Kyosho zijn realistischer (mooier afgewerkt)
Afbeelding

Op het bovenaanzicht is te zien dat de "heupen" van de Kyosho breder zijn dan die van UT Models.
Op blz 49 van dit topic is dit beter te zien.De kofferklep kan bij UT Models niet open.
Afbeelding

De raamstijlen van de Kyosho zijn zwart afgewerkt, bij UT Models is dit minder van toepassing.
Afbeelding

Op de foto's hieronder staat de Kyosho achter: Hier is weer zichtbaar dat de achterkant van UT Models
meer stomp is, de achterzijde van de Kyosho loopt meer vloeiend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 03 mei 2013 22:19, 24 keer totaal gewijzigd.
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

De kyosho steekt er volgens mij bovenuit.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Leuk vergelijk inderdaad. Het verschil de tijd dat ze geproduceerd zijn speelt ook een grote rol in afwerking denk ik. Ik vind de UT ondanks zijn leeftijd er toch best aardig uitzien. Natuurlijk is de Kyosho het mooiste model in dit geval. :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator

De UT is toch zeker 15 jaar oud ondertussen.
Nog steeds een top model, als je het mij vraagt. Dusdanig top dat Kyosho alleen in detail een sprongetje voorwaarts heeft gemaakt.
In combinatie met de (zeer) hoge prijs moet ik zeggen dat mijn voorkeur nog steeds naar de UT zou gaan. :) :thump_up:
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Mooie vergelijking. De UT moet qua exterieur toch niet veel onderdoen voor de Kyosho.
OK, de Kyosho is wel de winnaar maar deze is dan ook vele malen duurder. Ik herinner me nog dat ik de UT destijds nieuw gekocht heb voor 25 Euro.
De Kyosho kost er bijna 200 heb ik al gezien. Eigenlijk wel wat overprijsd als je er over nadenkt.
Blijft toch een lekker model van één van de mooiste moderne Ferraris.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Luke

Bericht door Luke »

Hoi Ferdi,
Bedankt voor je prachtige vergelijking. :thump_up:
Mocht ik toe zijn aan het vervangen van mijn UT modellen dan zal ik hier nog eens naar kijken. Voorlopig heb ik nog genoeg werk aan het vervangen van mijn Bburago's. Heb vanmorgen in Maasmechelen op de LIMAC beurs een kyosho 250 GTO in het zwart gevonden. Kunnen mijn 2 Bburago's weer naar mijn neefjes.
Luke
Afbeelding
The black series
Ferrarifan
Contacteer:

rsh_scuderia schreef:De UT is toch zeker 15 jaar oud ondertussen.
Nog steeds een top model, als je het mij vraagt. Dusdanig top dat Kyosho alleen in detail een sprongetje voorwaarts heeft gemaakt.
In combinatie met de (zeer) hoge prijs moet ik zeggen dat mijn voorkeur nog steeds naar de UT zou gaan. :) :thump_up:
UT Models zit qua prijs behoorlijk onder de Kyosho en het is zeker ook een goed model. Toch wou ik 'm wel vervangen, omdat de lijnen van de Kyosho een stuk realistischer zijn. Breed waar hij breed moet zijn en smal waar hij smal moet zijn, dat doet Kyosho altijd goed. Dat vind ik het belangrijkst aan een schaalmodel, niet eens de details :)

@Luke: prachtig die 250 GTO in het zwart. Ik wacht op de foto's :dance:
Ferrarifan
Contacteer:

Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: 308 GTB debut version

Even een kiekje in de verzameling. Deze heb ik nog niet goed op de foto gezet, toch 1 van de lekkerste modellen uit mijn collectie vind ik, mede door de bijzondere kleur. De 308 GTB zoals hij midden jaren 70 aan het grote publiek in Parijs werd voorgesteld. De vroege uitvoeringen van de 308 hadden nog geen strepen op de neus, vind ik persoonlijk het mooist :) Dit is volgens mij ook het de enige 308 van Kyosho met een antenne op het dak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 02 mei 2013 12:17, 7 keer totaal gewijzigd.
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Prachtig deze simpele lijnen en de kleur is weer eens wat anders dan rood en het staat hem goed :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Bert

Bericht door Bert »

Zeker één van de mooiste ferrari's uit de jaren 80. Alleen de kleur kan mij niet bekoren, maar dat is een kwestie van smaak.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bert schreef:Zeker één van de mooiste ferrari's uit de jaren 80. Alleen de kleur kan mij niet bekoren, maar dat is een kwestie van smaak.
Grappig he, ik vind de kleur persoonlijk juist wel erg goed staan op de 308. :thump_up:
Mooi model.
Plaats reactie