Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Vandaar dat ik ook vooral modellen van oudere wagens in mijn collectie heb.Jolly Club schreef:Dat laatste geldt voor heel veel merken vandaag de dag Alain.alain_1978 schreef:Mooi groepje BMW's. Toen waren ze toch mooier dan nu vind ik. Vooral veel puurder.![]()
Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- alain_1978
- Schaal: 1:18
Re: Verzameling OTF'er (BMW 318is + meer E30)

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Inderdaad, helaas zijn de eisen die gesteld worden aan een automobiel nu veel omvangrijker.Jolly Club schreef:Dat laatste geldt voor heel veel merken vandaag de dag Alain.alain_1978 schreef:Mooi groepje BMW's. Toen waren ze toch mooier dan nu vind ik. Vooral veel puurder.![]()
Dat heeft zijn invloed op het ontwerp, het gewicht, de techniek...
Voor mij eindigt de elegante BMW-stijl bij de E39, de E38 en de E46; Bangle introduceerde een meer agressieve en complexe stijl.
Vooral een E39 LCI op styling32 vind ik een knappe en stijlvolle BMW

Al ben ik ook gek van dit, een lijn waar je van houdt of ze haat:

In aanloop van een vollediger verslag van mijn recente aanwinst overloop ik nu even “generatie per generatie” de markantste Franse sportieve hatchbacks van de 80’s
Renault 5 GT Turbo Phase I (1985) vs Peugeot 205 1.6 CTi PhaseII (vanaf 1987)
115 pk versus 105 of 115 pk

Renault 5 GT Turbo Phase II (1987) vs Peugeot 205 GTi 1.9 (1990)
120 pk versus 130 of 122 pk

Markante edities: Renault 5 GT Turbo Alain Oreille vs Peugeot 205 GTi 1.9 Griffe
120 pk versus 122 pk

Renault 5 GT Turbo Phase I (1985) vs Peugeot 205 1.6 CTi PhaseII (vanaf 1987)
115 pk versus 105 of 115 pk

Renault 5 GT Turbo Phase II (1987) vs Peugeot 205 GTi 1.9 (1990)
120 pk versus 130 of 122 pk

Markante edities: Renault 5 GT Turbo Alain Oreille vs Peugeot 205 GTi 1.9 Griffe
120 pk versus 122 pk

Re: Verzameling OTF'er (Peugeot 205 CTi/GTi vs Renault5 GTTu
Blijven toch hele fraaie modellen de Renault 5 en de Peugeot 205
Erg leuk om ze nu eens op deze manier te zien in een vergelijk
Ook op de vorige pagina de BMW 318is is schitterend
Trouwens ook een erg fraaie BMW E30 collectie die je laat zien met het viertal 

Erg leuk om ze nu eens op deze manier te zien in een vergelijk

Ook op de vorige pagina de BMW 318is is schitterend

Stuk voor stuk fraaie modellen, mooi. 

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- peugeot-gek
Prachtige modellen alsook prachtige foto's,erg leuk om te zien.
Greetz
Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
-
- Moderator
Heerlijke Franse bommetjes.
Zoals al eerder aangehaald; laag gewicht en dan genoeg vermogen en niet al te veel grip= bergen vol plezier
De Renault 5 is voor mij nog het beste opgedroogd in de tijd. Wat een leuk wagentje blijft dat.
Prima modelletje ook, zeker in het fraaie blauw.
Zoals al eerder aangehaald; laag gewicht en dan genoeg vermogen en niet al te veel grip= bergen vol plezier

De Renault 5 is voor mij nog het beste opgedroogd in de tijd. Wat een leuk wagentje blijft dat.
Prima modelletje ook, zeker in het fraaie blauw.

- alain_1978
Allemaal leuke modelletjes. Een plezier om naar te kijken.
De Renault 5 GT Turbo is mijn favoriet. Wat een leuk scheurijzertje
Mooie fotoreportage
De Renault 5 GT Turbo is mijn favoriet. Wat een leuk scheurijzertje

Mooie fotoreportage

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
leuk zo'n vergelijking, ik zou niet durven zeggen welke mijn voorkeur heeft. Ik vind beide erg leuk! 

Wat blijven die rappe fransoosjes toch mooi, waarbij de 205 GTI toch mijn voorkeur heeft. Was altijd mooie competitie tegen de 5jes 

Mooie franse 80's klassiekertjes 

Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 GTTurbo PhI + 205/5 GTTurb
Bedankt voor de lovende reacties! Zelf heb ik al de 205 GTI gereden die me het meest aanspreekt: een 1.6 PhaseI, helaas zal dat nog een paar jaren wachten zijn om deze te bezitten
Nu focus ik op de aanwinst die de reeks mogelijk gemaakt heeft: de Renault 5 GT Turbo Phase I.
Verschenen in 1985 was dit het antwoord van Renault op de 205 GTI 1.6. Herkenbaar door de verbredingen, het rode streepje rondom, de 13”-velgen, specifieke grille en grijze decalstrook op de flanken onderaan gaf dit al een indruk van de potentie van deze Supercinq. Die potentie kwam tot uiting in de gegevens: 4 schijfremmen rondom (de GTI had nog trommels achteraan), aangepaste ophanging, 1 397CC 4-cilinder, 115 pk, 200 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 km/h in ongeveer 8 seconden.
In het interieur was de sfeer iets discreter: veel grijs plastic met soms een mindere afwerking. Het instrumentarium was vrij uitgebreid met een elektrisch pack in optie (ruiten en centrale vergrendeling).
Deze “Blanc Nacré” Phase I is van Norev en vrij verzorgd. Jammer wel dat er geen mistlampen gemonteerd zijn…

Spatbordverbredingen waren in destijds…

Phase I versus Phase II:

Helaas heb ik de 5 Alpine Turbo van OttoMobile gemist...

Nu focus ik op de aanwinst die de reeks mogelijk gemaakt heeft: de Renault 5 GT Turbo Phase I.
Verschenen in 1985 was dit het antwoord van Renault op de 205 GTI 1.6. Herkenbaar door de verbredingen, het rode streepje rondom, de 13”-velgen, specifieke grille en grijze decalstrook op de flanken onderaan gaf dit al een indruk van de potentie van deze Supercinq. Die potentie kwam tot uiting in de gegevens: 4 schijfremmen rondom (de GTI had nog trommels achteraan), aangepaste ophanging, 1 397CC 4-cilinder, 115 pk, 200 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 km/h in ongeveer 8 seconden.
In het interieur was de sfeer iets discreter: veel grijs plastic met soms een mindere afwerking. Het instrumentarium was vrij uitgebreid met een elektrisch pack in optie (ruiten en centrale vergrendeling).
Deze “Blanc Nacré” Phase I is van Norev en vrij verzorgd. Jammer wel dat er geen mistlampen gemonteerd zijn…

Spatbordverbredingen waren in destijds…

Phase I versus Phase II:

Helaas heb ik de 5 Alpine Turbo van OttoMobile gemist...

Wat een lekkere Franse bommetjes.
Zo'n 205 GTI 1.9 heb ik nog in de brede Dimma uitvoering gehad, die ging als een speer.
Heb ik spijt van gehad dat ik die heb verkocht.

Zo'n 205 GTI 1.9 heb ik nog in de brede Dimma uitvoering gehad, die ging als een speer.

Heb ik spijt van gehad dat ik die heb verkocht.

- peugeot-gek
mmmmmmm i like this.

Wat zijn oude wagens toch leuk.