Ferrari classics 1:18, 312P
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: meer CMC (buitenfoto's
Die fantastische blauwe kleur komt zo nog beter uit 

Kleur staat dit model inderdaad heel erg goed.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
In de buitenlucht komt de kleur nog beter tot z'n recht. Echt een geweldig model. 

- Ferrarifan
- Contacteer:
Buitenfoto's hebben altijd net iets extra's vind ik, de modellen komen dan beter uit de verf 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
- peugeot-gek
Dat is waar,buiten foto's hebben altijd dit extra meer.
Wat zijn oude wagens toch leuk.
- alain_1978
Blijft een schitterend model hé. Ik heb altijd wel een voorliefde gehad voor deze wagen. Jammer dat hij zo onbetaalbaar is in het echt
Heb mijn 250 California ook vandaag voor de lens gezet. Ik zal die foto's ook eens op het forum gooien.

Heb mijn 250 California ook vandaag voor de lens gezet. Ik zal die foto's ook eens op het forum gooien.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
-
- Schaal: 1:24
Leuke collectie! 

- Ferrarifan
- Contacteer:
Bedankt voor de leuke reacties allemaal 

- Ferrarifan
- Contacteer:
Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: statistieken
Ik heb vakantie en heb daarom even wat tijd over
Voor degenen die het leuk vinden heb ik wat statistieken van mijn verzameling geplaatst. Ik heb aangegeven uit welke fabrikanten mijn collectie voornamelijk bestaat. Zoals je ziet bestaat de kern vooral uit HWE en Kyosho.
1) Hotwheels Elite 41,9%
2) Kyosho 27,4%
3) Hotwheels Foundation 14,5%
4) Anders 8,1%
5) CMC 4,8%
6) BBR 3,3%
In de categorie : anders zitten vooral Bburago, Mira, Maisto, Jouef en Chrono. Mijn doel is om modellen uit deze categorie zoveel mogelijk te vervangen. Dat geldt ook voor de Hotwheels Foundation modellen.
Ook heb ik voor mezelf eens op een rijtje gezet WAAR ik de modellen heb gekocht. Het volgende blijkt:
1) De Heilige Koe in Deventer 33,8%
2) Onbekend 27,4%
3) Tom's Modelauto's 24,2%
4) Modelautobeurs Houten 4,9%
5) De Wit in Zwolle 4,8%
6) Modelautoforum 3,2%
In de categorie onbekend zitten vooral enkele oudere modellen waarvan ik niet meer weet waar ze zijn gekocht.

1) Hotwheels Elite 41,9%
2) Kyosho 27,4%
3) Hotwheels Foundation 14,5%
4) Anders 8,1%
5) CMC 4,8%
6) BBR 3,3%
In de categorie : anders zitten vooral Bburago, Mira, Maisto, Jouef en Chrono. Mijn doel is om modellen uit deze categorie zoveel mogelijk te vervangen. Dat geldt ook voor de Hotwheels Foundation modellen.
Ook heb ik voor mezelf eens op een rijtje gezet WAAR ik de modellen heb gekocht. Het volgende blijkt:
1) De Heilige Koe in Deventer 33,8%
2) Onbekend 27,4%
3) Tom's Modelauto's 24,2%
4) Modelautobeurs Houten 4,9%
5) De Wit in Zwolle 4,8%
6) Modelautoforum 3,2%
In de categorie onbekend zitten vooral enkele oudere modellen waarvan ik niet meer weet waar ze zijn gekocht.
- Ferrarifan
- Contacteer:
Re: Ferdi's 1:18 Ferrari verzameling: spiegels?????
Ik stond vandaag voor mijn vitrinekast te kijken naar de 250 California van CMC en Hotwheels Elite. Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat ik geen buitenspiegels zag op de CMC, wel op de HWE.
Aangezien er geen beschadiging op de lak zat ging ik ervan uit dat het spiegeltje niet is afgebroken. Een produktiefout is het waarschijnlijk ook niet omdat op geen van de California's die ik hier op het forum heb gezien (o.a. Alain_1978, rsh_scuderia en Marco71) buitenspiegels zitten. Toch staat op het bijgeleverde certificaat wel een model met buitenspiegels.
Op de site van CMC staan ook modellen met buitenspiegels. Zijn we er dan met meerdere mensen ingetuind
Zijn er mensen die me hier meer over kunnen vertellen

Aangezien er geen beschadiging op de lak zat ging ik ervan uit dat het spiegeltje niet is afgebroken. Een produktiefout is het waarschijnlijk ook niet omdat op geen van de California's die ik hier op het forum heb gezien (o.a. Alain_1978, rsh_scuderia en Marco71) buitenspiegels zitten. Toch staat op het bijgeleverde certificaat wel een model met buitenspiegels.
Op de site van CMC staan ook modellen met buitenspiegels. Zijn we er dan met meerdere mensen ingetuind

Zijn er mensen die me hier meer over kunnen vertellen

Ik ben in bezit van de zwarte versie, ik heb even snel op google rondgekeken en de eerste foto's zijn idd met spiegels
Er komen ook eerst testversies die naar verschillende verkoop winkels gaan, maar ze zullen er uit eindelijk toch voor gekozen hebben geen spiegels te plaatsen op het model.
Ik heb net ook even op de originele folder van Cmc gekeken en daar staan ze ook zonder spiegels op.
Misschien waren de spiegels toch te teer en uit voorzorgsmaatregelingen er af gelaten om klachten te voorkomen van de klanten.
Al staan de spiegels hem ook wel.
Er komen ook eerst testversies die naar verschillende verkoop winkels gaan, maar ze zullen er uit eindelijk toch voor gekozen hebben geen spiegels te plaatsen op het model.
Ik heb net ook even op de originele folder van Cmc gekeken en daar staan ze ook zonder spiegels op.
Misschien waren de spiegels toch te teer en uit voorzorgsmaatregelingen er af gelaten om klachten te voorkomen van de klanten.
Al staan de spiegels hem ook wel.
Heel mijn Mercedes verzameling staat op Pagina 1
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=20947
Te Koop!!! Mercedes en Porsche modellen 1:18
WORDT VERWACHT: Mercedes GT AMG 1:18 limited 1/100 en 1/500 - - mercedes dirty Hero modellen !!
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=20947
Te Koop!!! Mercedes en Porsche modellen 1:18
WORDT VERWACHT: Mercedes GT AMG 1:18 limited 1/100 en 1/500 - - mercedes dirty Hero modellen !!
-
- Moderator
Zoals je ook op onderstaand filmpje kan zien;
http://www.youtube.com/watch?v=FBn1mwfw8-Q
De 250 GT California had wel spiegels, maar als ik het goed heb, als optie.
In die periode was een achteruitkijkspiegel al ruim voldoende en wettelijk verplicht. Zijspiegels waren zeker niet overal wettelijk verplicht.
Ook voor racewagens ( waar de Spider veel voor is ingezet ) waren spiegels overbodig geacht.
Later hebben veel eigenaren ( bestuurders kunnen we het helaas meestal niet noemen ) achteraf de spiegels gemonteerd. Of dit verplicht was bij invoering weet ik niet.
Persoonlijk ben ik blij dat CMC heeft gekozen om de California zonder spiegels te leveren. Doet meer recht aan het model het het tijdsgewricht wat mij betreft.
http://www.youtube.com/watch?v=FBn1mwfw8-Q
De 250 GT California had wel spiegels, maar als ik het goed heb, als optie.
In die periode was een achteruitkijkspiegel al ruim voldoende en wettelijk verplicht. Zijspiegels waren zeker niet overal wettelijk verplicht.
Ook voor racewagens ( waar de Spider veel voor is ingezet ) waren spiegels overbodig geacht.
Later hebben veel eigenaren ( bestuurders kunnen we het helaas meestal niet noemen ) achteraf de spiegels gemonteerd. Of dit verplicht was bij invoering weet ik niet.
Persoonlijk ben ik blij dat CMC heeft gekozen om de California zonder spiegels te leveren. Doet meer recht aan het model het het tijdsgewricht wat mij betreft.

- Ferrarifan
- Contacteer:
Bedankt voor de interessante info heren, wel en hele geruststelling. 

-
erg mooie Ferrari verzameling
- alain_1978
Deze Ferrari stamt inderdaad nog uit de tijd dat ze absoluut nog niet met zijspiegels bezig waren.
Vele wagens hebben later zijspiegels gekregen van hun eigenaars. Soms zie je oldtimers nu met zijspiegels die er absoluut niet bij passen.
Mij stoort het niet dat CMC ze achterwege gelaten heeft want de meeste echt California's hebben ze ook niet.
En 't is een onderdeel minder dat kan afbreken (valt het op dat mijn CMC niet in orde was?
).
Vele wagens hebben later zijspiegels gekregen van hun eigenaars. Soms zie je oldtimers nu met zijspiegels die er absoluut niet bij passen.
Mij stoort het niet dat CMC ze achterwege gelaten heeft want de meeste echt California's hebben ze ook niet.
En 't is een onderdeel minder dat kan afbreken (valt het op dat mijn CMC niet in orde was?

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'