GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door Peter Parker »

In Purmerend ging ik langs iemand die op Marktplaats een 2CV van Dinky Toys aanbood. Daar aangekomen stond er een kartonnen doos op tafel vol met autootjes. Daartussen zat deze GMC circus wagen van Dinky. Een weinig voorkomend model. Ik heb hem nog nooit gezien.
Afbeelding

Afbeelding
Ik verder gravend en daar lag ook de wagen die erachter hoorde. Een kooi wagen voor een leeuw, een tijger en een zwarte panter.
Afbeelding
Afbeelding
Blij als een jongetje koop ik hem voor een heel klein bedragje, want hij ziet dat ik er blij mee ben en dat is voor hem al prima. Leuk dat die houding nog altijd bestaat. Kreeg ook nog een kop koffie en ik gaf hem advies wat hij voor de wagentjes kon vragen.
Dan thuis op internet zoeken naar een plaatje. Dan blijkt er nogal wat te missen. Geen paniek, want die onderdelen zijn te koop in Krabbedijke. Ik op zijn site en inderdaad, daar is alles te vinden wat ik mis. Maar....
Als ik alles bestel wat ik nodig heb, kom ik op 12x4 euro aan schotjes voor de kooien, 3 dieren 5 euro per stuk, een dak voor 10 euro. Als ik de bak achter de GMC weer heel zou willen, nog eens 40 euro, achterklepje 2,50 en een dakje voor de GMC 5 euro. Dat is meer dan 100 euro :-\ Dan heb ik vandaag al de bandjes die misten vervangen..., dat was maar 2,50 gelukkig.
Maar eh... wat zal ik doen?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door Jolly Club »

Je leeft maar één keer Peter. Dinky's renderen beter dan pensioengeld :mrgreen: .

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door NickW »

Probeer of je misschien korting kan krijgen als je zoveel besteld...
Ziet er verder leuk uit!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door rsh_scuderia »

Ik betaal tegenwoordig 300 euri voor een uniek model van CMC of BBR. Voor een nog unieker model van Dinky is het dan eigenlijk ook niet eens een vraag, hoogstens een retorische.. :shifty:
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door rudie20vt »

wat een gaaf model en ja het is wel veel geld maar ook wel weer een uitdaging om compleet te maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door Peter Parker »

rsh_scuderia schreef: Ik betaal tegenwoordig 300 euri voor een uniek model van CMC of BBR. Voor een nog unieker model van Dinky is het dan eigenlijk ook niet eens een vraag, hoogstens een retorische.. :shifty:
Dank je :P
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door NickW »

Anders doe het in stappen, dan lijkt het minder veel :P
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door AadA »

Hallo Peter,

Ik heb mezelf pas voorgesteld op dit forum en met belangstelling een hoop draadjes doorgenomen,waarbij ik ook dit tegen kwam.
Heb je al eens gedacht aan scratchbuilding?
Bij deze werkwijze wordt veel gebruik gemaakt van materiaal met een heel andere oorsprong.
Voor deze circus GMC moest ik voor de laadbak gelijk denken aan roerhoutjes om een nieuwe opbouw te maken.

met vriendelijke groet,

Aad
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door Peter Parker »

Ik gebruik wel eens andere materialen, maar ben niet al te vaardig daarin.
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door AadA »

Kijk eens bij Diecastrestorations.
Is een engelstalig forum waar je heel veel informatie kunt vinden en het er staan heel veel voorbeelden van resto's en code 3 modellen
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door SFRC »

Voor een dinky die waardevast moet blijven kan je niet anders dan originele onderdelen gebruiken. Liefst nog in gelijke staat als het model.
Als je verliefd bent op het model, de vormgeving en de sfeer die er omheen hangt dank kan je het model aanpassen naar wens. Funest voor de waarde en historie. Maar als je daar niets om geeft dan is de sky de limit.
Maarten
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: GMC Circus Pinder van Dinky Toys

Bericht door Peter Parker »

Ja alle onderdelen als bij MK models in Zeeland zijn nagemaakt. Ze passen vaak perfect. Ik ga dit model stukje voor stukje weer compleet maken. In 1 keer is het te duur.Ik heb nu 2 luiken voor 1 kooi en de bijpassende leeuw gekocht en het raamwerk bovenop.
Plaats reactie