GT6 in aantocht

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Autofan
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Autofan »

v8-vette schreef:Ik vind dat er heel veel veranderd is.
De menu's zijn super, de laadtijden zijn sneller en de muziek is veel beter.
Naast dit alles is de besturing van de auto's compleet veranderd, ik heb echt een wat moeite gehad met de auto's door hun nieuwe suspension model.
Als ze nu ook nog de geluiden aanpassen is het een must have voor mij :thump_up:
Menu's en laadtijden MAG je niet vergelijken, omdat de demo maar een fractie bevat van het grote geheel van GT5. Het betrof 4 of 5 tracks met 2 auto's. En in 1 race was het gewoon 6x die ene auto laden itt GT5, waar het spel 12 verschillende auto's moest laden! Muziek is idd veranderd, maar GT5 met nieuw muziekje = GT6? :think:
Ik moet zeggen dat ik in de besturing niet veel verschil gemerkt heb. Het ging eigenlijk als vanzelf goed, hooguit dat de 370Z op de limiet iets beter controleerbaar was.
Tevens zijn de AI's nog steeds net zo irritant door tegen je aan te beuken als je ze binnenkant bocht inhaalt. Ook hierin geen verschil!
Nee, voor mij moeten ze echt met meer komen wil ik ook deel 6 aanschaffen. :thump_down:
Afbeelding
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Ik moet toegeven dat je hier een heel goed punt aansnijdt Autofan.
Zo had ik er helemaal nog niet over gedacht.
Er is veel goeds in GT5 maar er moet inderdaad nog heel wat gedaan worden.
Met het nieuwe suspension model en de beter muziek is er al een begin gemaakt.
Maar net als RSH zei, de stofzuiger geluiden doen ontzettend afbreuk aan de ervaring.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Mmhh of ik nu zo kapot ben van de nieuwe suspension... Nee, niet echt. Vind het net een EEND.

Wat ik hoop dat de in GT6 er weer bij hebben :

- kwalificatie voor de race. Zo veel leuker.
- Pitstops tijdens langere races en niet alleen bij de endurance
- De mogenljkheid om meer aan de auto aan te passen tijdens pitstops. Denk aan afstelling spoilers e.d.
- Beter lichtbeeld bij racen in het donker.
BimmerBob

Bericht door BimmerBob »

Sinds ik forza ken, denk ik dat ik deze maar over sla...
Tuurlijk de GT reeks zal vast de betere simulator zijn, maar het feit dat de motor geluiden in forza opnames betreft van de echte auto's en dat je engines kan swappen (BMW E36 M3 V8) maakt het voor mij toch wel een super vet spel. + Het speelt lekkerder (vind ik dan).
Pooierbakken +1
Autofan

Bericht door Autofan »

Forza heeft alleen 1 mega groot nadeel: het draait alleen op de nixdoos.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Autofan

Bericht door Autofan »

De gameplay en graphics mogen dan niet veel veranderd zijn, de nieuwe circuits zoals Badhurst en Goodwood maken veel goed! :drool: Als dan ook de geluiden nog gefixt worden kan het zomaar dat ik me toch niet ga weten te beheersen... :angel:
Afbeelding
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Autofan schreef:De gameplay en graphics mogen dan niet veel veranderd zijn, de nieuwe circuits zoals Badhurst en Goodwood maken veel goed! :drool: Als dan ook de geluiden nog gefixt worden kan het zomaar dat ik me toch niet ga weten te beheersen... :angel:
Haha helemaal mee eens, als ze de geluiden op orde krijgen dan kan het nog wel is wat worden! :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

marketingpaarsebroekgekkievanSony schreef:“And, you know, other games in different genre have demonstrated what’s possible in terms of providing a much longer and deeper consumer engagement and monetization, so our ambitions are to make a big jump.”
Kortom; nee de game zelf is niet belangrijk. Maar het geld wat we ermee binnenharken, daar draait het om :thump_up2:
Zodra bedrijven gaan roepen dat een van de doelen is om winst te gaan maken, blijkt de verkoop van het product te dalen met 50%. Historisch feitje.
Eens kijken hoe dat met Gran Turismo gaat in de loop van de tijd....

De eerste GT's waren echt van liefhebbers voor liefhebbers. Nu lijken de salesjongens en -meisjes de toko te hebben overgenomen. Dat is altijd slecht voor de lange termijn en kwaliteit.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

rsh_scuderia schreef:
marketingpaarsebroekgekkievanSony schreef:“And, you know, other games in different genre have demonstrated what’s possible in terms of providing a much longer and deeper consumer engagement and monetization, so our ambitions are to make a big jump.”
Kortom; nee de game zelf is niet belangrijk. Maar het geld wat we ermee binnenharken, daar draait het om :thump_up2:
Zodra bedrijven gaan roepen dat een van de doelen is om winst te gaan maken, blijkt de verkoop van het product te dalen met 50%. Historisch feitje.

De eerste GT's waren echt van liefhebbers voor liefhebbers. Nu lijken de salesjongens en -meisjes de toko te hebben overgenomen. Dat is altijd slecht voor de lange termijn en kwaliteit.
Is het niet net als met films, hoe hoger het volgnummer, hoe minder boeiend? Creatievelingen komen met verfrissende nieuwe ideeën. Zo worden vaak per ongeluk legendarische dingen gelanceerd. Probleem van marketeers is echter dat ze na zo'n succesje nog maar één idee hebben; uitmelken zonder veel te veranderen. Je hoeft maar naar alle varianten van Forza, Gran Turismo, Fiat 500 en New Mini, Audi A t/m Q, en alle muziek uit Volendam te kijken en te luisteren om dat te beamen. :cool:

Bovendien, met het toevoegen van de huidige generaties van veelal slaapverwekkende auto's wordt je game niet beter. Dus toch weer teruggrijpen naar de oude database, met 234 MX5jes en 764 getunede Skylines. :doh:

Ik koop er in elk geval géén nieuwe Xbox One voor!

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Autofan

Bericht door Autofan »

Jolly Club schreef:
rsh_scuderia schreef:

Is het niet net als met films, hoe hoger het volgnummer, hoe minder boeiend? Creatievelingen komen met verfrissende nieuwe ideeën. Zo worden vaak per ongeluk legendarische dingen gelanceerd. Probleem van marketeers is echter dat ze na zo'n succesje nog maar één idee hebben; uitmelken zonder veel te veranderen. Je hoeft maar naar alle varianten van Forza, Gran Turismo, Fiat 500 en New Mini, Audi A t/m Q, en alle muziek uit Volendam te kijken en te luisteren om dat te beamen. :cool:

Bovendien, met het toevoegen van de huidige generaties van veelal slaapverwekkende auto's wordt je game niet beter. Dus toch weer teruggrijpen naar de oude database, met 234 MX5jes en 764 getunede Skylines. :doh:

Ik koop er in elk geval géén nieuwe Xbox One voor!
En met je laatste zin laat je toch wel heel erg blijken dat je er geen verstand van hebt Jolly. :mrgreen:
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Whahaha, huilie huilie marketing huilie huilie.

Kijk hoeveel marketing er alleen al in de allereerste versie van het spel is gegaan. :idea:

Tijden veranderen, nieuwe techniek, snel internet, games die veel verder gaan dan je eigen pc of lan netwerkje. Vroeger wachtte je op de nieuwe Twillight CD's voor je illegale games, later moest je wachten tot iemand ze op internet zette en tegenwoordig verspreidt de ontwikkelaar ze zelf al, heb je alleen een crack nodig. Minder verdienen maar tegelijk worden de eisen en kosten aan games 10 keer hoger. Geen wonder dat men naar een nieuw verdienmodel gaat en of dat slecht is... DLC is de toekomst en als je GT6 mag geloven gaan zij op dit gebied dit begrip opnieuw definieren. Dat maakt dat de fabrikant veel langer (en wss idd) ook meer aan de game verdient. Maar voor de gebruiker kan het op termijn ook goed zijn. Zelf kiezen voor welke banen of auto's je betaalt. Frari wil de hoofdprijs voor de rechten? Mooi! Maar laat daar maar lekker een andere sukkel voor betalen, Koreaanse troep lekker uitbrengen in Korea ik mis die troep niet. :dance: En langer verdienen aan een game betekent meer tijd voor ontwikkeling van nieuwe games, NFS serie ging zo hard dat je 6 keer moest betalen voor bijna identieke games, liever 2 games met uitbreidingen gehad hoor.

En of de opvolger in een serie slechter is, de impact van deel 6 was wss net zo groot als die van deel 1, als het ook de eerste in de serie was geweest... Als je zo ver aan de top staat, zo baanbrekend bent geweest en extreem weinig concurrentie kent is het verdomd lastig jezelf te overtreffen, neem dat maar van mij aan. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

ondertussen in GT land :

http://www.gtplanet.net/gt6-car-list/

Mooie lijst met auto's met opvallertjes als de : FXX, M3 GT en meer.
Helaas vindt ik de auto selectie nog steeds veroudert en saai.
En daarbij optellende dat je straks voor de PS4 ook moet betalen om online te spelen denk ik dat ik ga overstappen naar de Xbox One en Forza.
Autofan

Bericht door Autofan »

Dan ben je een uitzondering, want in de ondelringe vergelijkingen vernedert de PS4 de Xbox 1.
Echter twijfel ik ook nog steeds heel sterk of ik wel aan de GT6 wil. Zal dat echt zoveel toevoegen tov GT5?
Afbeelding
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Autofan schreef:Dan ben je een uitzondering, want in de ondelringe vergelijkingen vernedert de PS4 de Xbox 1.
Echter twijfel ik ook nog steeds heel sterk of ik wel aan de GT6 wil. Zal dat echt zoveel toevoegen tov GT5?
'T is ook nog niet zeker of ik overstap haha.
GT6 voegt aardig wat nieuwe dingen toe ; mee tuning opties en het simuleert het draaien van de aarde tijdens nacht racen.
Maar persoonlijk vind ik dat dit GT5,5 is.
Plaats reactie