alain_1978: Upd 19/07: Porsche 550A Spyder (Schuco 1:18)
-
- Schaal: 1:18
Re: alain_1978: Upd 18/07: 250 SWB California (CMC 1:18)
mooie CMC ferrari
Leuke foto's van deze prachtige 250.
Een Ferrari zoals ze dat nooit meer zullen kunnen vervaardigen.
Een Ferrari zoals ze dat nooit meer zullen kunnen vervaardigen.

Gewoon beeldschoon.

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Mijn site: www.auto43.nl
- Mr. Dj M.
Yes absoluut een top model! en ja verreweg de meeste hebben hem in blauw, maar wat zou dat als het de mooiste kleur is
Ik zou de hardtop er ook lekker aflaten, maar wel zou ik hem naast het model op de standaard zetten.

Ik zou de hardtop er ook lekker aflaten, maar wel zou ik hem naast het model op de standaard zetten.
- alain_1978
Re: alain_1978: Upd 8/08: Callaway C12 (AA 1:18)
Eerst en vooral bedankt voor de reacties op de vorige update
Met de volgende update gaan we even terug in de tijd: de Callaway C12 in schaal 1:18 van AutoArt.
Het is namelijk al een ouder model van AutoArt maar het moet niet altijd het laatste nieuwe zijn hé.
AutoArt heeft er destijds een mooi model van gemaakt. Mooie details op de deurscharnieren na maar destijds waren
de meer realistische scharnieren nog niet zo ver doorgedrongen. Een leuk detail is het afneembaar dakpaneel dat
net als bij de echte wagen in de koffer kan opgeborgen worden.
Ik heb dit model voor een zeer zacht prijsje kunnen overnemen en ben er heel blij mee eigenlijk.
De grondlegger Reeves Callaway heeft het bedrijf Callaway Cars Inc. in 1977 opgericht in Connecticut (US) . Het bedrijf hield zich voornamelijk bezig
met het ombouwen van Chevrolets. Hun Corvette twin-turbo pakket uit 1987 (dat zelfs een dealer optie werd van 1987 tot 1991) en
de latere Sledgehammer Corvette (topsnelheid 410 km/h) waren 2 opmerkelijke verwezenlijkingen van het bedrijf.
De benaming C12 wil niet zeggen dat men er bij Callaway een V12-motor heeft ingestoken maar het is de code voor het project.
De C12 is gebaseerd op de Corvette C5 die compleet omgebouwd werd. Vooral de neus en achterpartij werden stevig onder handen genomen.
De wagen werd gebouwd van 1997-2001. Onder de kap zit een 5,7-liter V8 die 440 PK sterk is, in 4,2 sec naar 100 km/h gaat en een top van zo'n 320 km/h heeft.
Hij werd door Callaway ook ingezet in de GT2-klasse op Le Mans.
Op naar de foto's:

Het dakpaneel kan in de koffer gelegd worden op de speciale aanhechtingspunten.

Enkele foto's zonder het dakpaneel

Nog even ons Sue erbij halen
Het figuurtje is van American Diorama.
Het zijn leuke figuurtjes die al wat ouder zijn en daardoor iets minder van afwerking dan de huidige resin figuurtjes.

Met de volgende update gaan we even terug in de tijd: de Callaway C12 in schaal 1:18 van AutoArt.
Het is namelijk al een ouder model van AutoArt maar het moet niet altijd het laatste nieuwe zijn hé.
AutoArt heeft er destijds een mooi model van gemaakt. Mooie details op de deurscharnieren na maar destijds waren
de meer realistische scharnieren nog niet zo ver doorgedrongen. Een leuk detail is het afneembaar dakpaneel dat
net als bij de echte wagen in de koffer kan opgeborgen worden.
Ik heb dit model voor een zeer zacht prijsje kunnen overnemen en ben er heel blij mee eigenlijk.
De grondlegger Reeves Callaway heeft het bedrijf Callaway Cars Inc. in 1977 opgericht in Connecticut (US) . Het bedrijf hield zich voornamelijk bezig
met het ombouwen van Chevrolets. Hun Corvette twin-turbo pakket uit 1987 (dat zelfs een dealer optie werd van 1987 tot 1991) en
de latere Sledgehammer Corvette (topsnelheid 410 km/h) waren 2 opmerkelijke verwezenlijkingen van het bedrijf.
De benaming C12 wil niet zeggen dat men er bij Callaway een V12-motor heeft ingestoken maar het is de code voor het project.
De C12 is gebaseerd op de Corvette C5 die compleet omgebouwd werd. Vooral de neus en achterpartij werden stevig onder handen genomen.
De wagen werd gebouwd van 1997-2001. Onder de kap zit een 5,7-liter V8 die 440 PK sterk is, in 4,2 sec naar 100 km/h gaat en een top van zo'n 320 km/h heeft.
Hij werd door Callaway ook ingezet in de GT2-klasse op Le Mans.
Op naar de foto's:

Het dakpaneel kan in de koffer gelegd worden op de speciale aanhechtingspunten.

Enkele foto's zonder het dakpaneel

Nog even ons Sue erbij halen

Het zijn leuke figuurtjes die al wat ouder zijn en daardoor iets minder van afwerking dan de huidige resin figuurtjes.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Toch wel een Golden Oldie van AA. Het model ziet er ondanks zijn "leeftijd" toch prima uit. Prachtig model Alain.
Het fotowerk is ook weer puik zeg. 

Uit de tijd dat AutoArt nog veel detail voor weinig aanbood...
Een fraaie afwijking op de Corvette C5!

Erg net model van AA. Ik wist niet dat er zulke details opzitten hier staat nog ergens een art car versie tussen de stapels, misschien een keer tevoorschijn halen en bekijken
Ik vind het ook een erg mooi model! Wil er eigenlijk ook al tijden eentje kopen.. maar komt er steeds niet van, te duur, en dan is het de juiste prijs mag het weer niet van m'n ouders
tja.. Maar deze moet er echt een keertje komen ziet er echt prachtig uit! 

“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's

Ik heb er zelf ook 1 gehad maar helaas weer verkocht.
Super model voor een hele schappelijke prijs!

Super model voor een hele schappelijke prijs!

- alain_1978
Ja dat is inderdaad waar. Als je ziet hoe gedetailleerd dat dit model al was destijds. Prijs/kwaliteit een supersterk model.OTF'er schreef:Uit de tijd dat AutoArt nog veel detail voor weinig aanbood...
Ik ben over het algemeen geen liefhebber van tuning van carrosserieën maar deze ombouw vind ik wel heel mooi gedaan.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Mr. Dj M.
Helemaal met je eens Alain!
Zelf heb ik de speciale art car versie en afgezien van de deurscharnieren inderdaad gewoon een erg mooi schaalmodel
Zelf heb ik de speciale art car versie en afgezien van de deurscharnieren inderdaad gewoon een erg mooi schaalmodel

- Ferrarifan
- Contacteer:
Ja, zeker een leuk model met interessante achtergrondinfo 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
- alain_1978
Ja, die art car is ook wel iets speciaal. Vooral een mooie kleurstelling heeft die.Mr. Dj M. schreef:Helemaal met je eens Alain!
Maar 'k ben blij met deze grijze versie ook.

- coolpappa04
ik heb deze in het rood alain, is idd een prachtig model...
mooie foto's trouwens

mooie foto's trouwens