Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Voor mijn verjaardag kreeg ik een racedag bij Bleekemolen als cadeau. Geweldig racen in BMW's, Porsches en ik kreeg zelfs mijn bijna 2 meter in een Formule Fordje. Dat was zo gaaf. De snelheid en de wind die aan je helm trekt. Het gebrul van de Porsche achterin als je het rechte eind voluit kan. Dragracen in een Dodge Charger. Alles wat een jongetje wil. Aan het eind mocht je met je eigen auto het circuit op en daar had ik me erg op verheugd. Want ik kon mijn gewone auto nemen en dan stoer meedoen, maar het leek me gaaf om met mijn eendje de baan op te gaan. Ik kreeg een Porsche GT3 als begeleider, omdat de andere wagens sneller gingen en 3 ronden lang reden we over het circuit. We werden ingehaald door Aston Martins en Ferrari's. Dat was zo leuk! Mijn eend kon op het rechte eind met flinke tegenwind maar niet harder en kroop van 80 naar 90, tot ongeveer 98 en toen moest ik hard in de remmen vor de Tarzanbocht, want de remmetjes zijn niet te vergelijken met de Porsche waarin ik daarvoor reed.
volg de Porsche!
scheef de Tarzanbocht door.
terug de pits in.
Ja erg leuk met de voorziene race-wagens Maar met je eigen wagen : ofwel schiet je tekort,ofwel maak
je iets stuk,ofwel serieuse slijtage van je remmen en/of banden..
Toch moet het zeer uitdagend zijn..
Maar ik zou toch mn eigen wagen niet gebruiken
Heb zelf een maand of twee geleden een klein half uurtje vrij rijden op het TT Circuit mogen beleven tijdens het zonovergoten Classic Race Festival. Op de rechte stukken was het niet veel met de Cooper, maar in de bochtige passages konden we toch redelijk wat mensen verrassen. Toen we na afloop met afgekoelde auto naar huis vertrokken trilde en rammelde het hele ding alsof de wielen er los onder zaten. Heb eerst 1 à 2 mm gestolde rubberkrullen van mijn nieuwe bandjes af mogen peuteren, niet te vaak doen zoiets, maar leuk om eens mee te maken!
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -