Ik ben net nieuw op dit forum dus zal me even kort voorstellen.
Mijn naam is Jarno, 22 jaar en kom uit Mechelen, België.
Sinds enige tijd verzamel ik schaalmodellen (en kleine curiosa) van VW Kevers en T1's, voornamelijk in de 1:43 schaal. Maar de laatste tijd begin ik me meer en meer te interesseren in de Die cast modellen van de 1:18 schaal (VAG gerelateerd dan).
Dus, gisteren voor een mooie prijs 2dehands een Scirocco van Norev op de kop kunnen tikken!
Bedoeling is om deze om te bouwen naar een replica van mijn eigen wagen, namelijk deze:

Aangezien de Scirocco niet in het zwart verkrijgbaar is in 1:18 (voor zover ik weet, toch al niet van Norev) heb ik een witte gekocht. Deze zal dus ook gespoten worden (heb een spuitbusje van mijn originele kleur staan).
De plannen zijn dus:
- Deep Black Pearl spuiten
- Verlagen (check!)
- BBS CH in het goud eronder (zijn besteld)
- Interieur matchen (volledig zwart)
- Achterlichten smoken, aangezien ik op de mijne de R versie heb welke donkerder zijn
Dat zijn de plannen denk ik voorlopig. Het enige verschil met het model is dat deze de originele voorbumper heeft, en geen R bumper, maar da's maar een kleintje he.
Heb maar 1 foto van toen hij nog volledig in elkaar stond, maar iedereen zal het model zowel kennen denk ik:

Het verlagen is dus al gebeurd.
Originele staat:

En al tijdelijk verlaagd, moet nog juist bekijken als de velgen die erop komen aangekomen zijn, maar zo heb ik toch al een idee:

Morgen all het metaal in de thinner leggen en dan kunnen de grote werken beginnen!

Bij het demonteren is er 1 ruitje van de zijdeur wel gesneuveld..dus het zal een model met open ramen worden

Alle commentaar, tips, bedenkingen zijn steeds welkom!

Groetjes Jarno