zot van peugeot en andere franse klassiekers

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Nelis
Schaal: 1:18

Re: zot van peugeot en andere franse klassiekers

Bericht door Nelis »

peugeot-gek schreef:Heb voor de eerste keer een model besteld via Model Car World,heeft er iemand daar ervaring mee met deze firma.

En het dit keer geen Franse is. :mrgreen:

Greetz
Daar heb ik goede ervaringen mee. Wordt zéér netjes en goed verpakt en ze hebben soms interessante aanbiedingen...
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

Nelis schreef:
peugeot-gek schreef:Heb voor de eerste keer een model besteld via Model Car World,heeft er iemand daar ervaring mee met deze firma.

Greetz
Daar heb ik goede ervaringen mee. Wordt zéér netjes en goed verpakt en ze hebben soms interessante aanbiedingen...

Dank u,en de levering tijden vallen die mee?
Ben echt benieuwd als alles meevalt zal ik nog meer bestellen bij hen want ik heb nog een aantal modellen gezien die ik wil :)
Wat zijn oude wagens toch leuk.
manowar
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

peugeot-gek schreef:
Nelis schreef:

Greetz

Dank u,en de levering tijden vallen die mee?
Ben echt benieuwd als alles meevalt zal ik nog meer bestellen bij hen want ik heb nog een aantal modellen gezien die ik wil :)
Bestel daar met enige regelmaat en altijd prima verzorgd. Levering gaat erg snel, meestal 3 werkdagen na betalen.
Al met al een goede firma :thump_up:
Nelis

Bericht door Nelis »

Levering is te doen. Sturen met DHL. DPD is sneller, maar goed.
peugeot-gek

Re: zot van peugeot en andere klassiekers.

Dank u :wink:
peugeot-gek

Zot van Peugeot en andere klassiekers.

Net bericht gehad van DHL dat mijn model vanuit Duitsland op komst is :) :) :) :) :) :)
peugeot-gek

Een nieuwe in me collectie de Mercedes 200t (w123) in schaal 1/18,

De Mercedes-Benz W 123 werd geproduceerd in de periode 1976 - 1985. Het was een auto die behoorde tot de hogere middenklasse en was de opvolger van de W114-W115. De wagen werd zo populair dat er in de beginjaren sprake was van lange wachtlijsten, soms van wel meer dan twee jaar. Ook was er zelfs sprake van prijsspeculatie

Modellen

Limousine
In augustus 1977 werd de limousine-uitvoering in productie genomen. Deze was zowel aan de voor als achterkant verlengd. De wielbasis was in totaal verlengd met 630 mm.
T-Model
Op de IAA van 1977 werden de T-modellen (station) gepresenteerd. Deze werden in april 1978 in productie genomen. Deze zouden veel gebruikt gaan worden als ambulance en als lijkwagen.
Coupé
Er zijn verschillende varianten van de W 123 coupé geweest. Deze hadden een 85 millimeter kortere wielbasis.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Greetz :wink:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Gave aanwinst!!! Een echte mooie klassieker en zeker in deze kleur en als station :cool:
Vind het jammer dat ze best duur zijn die BOS modellen, dit is er toch wel eentje die het bekijken waard is :thump_up:
peugeot-gek

Mr. Dj M. schreef:Gave aanwinst!!! Een echte mooie klassieker en zeker in deze kleur en als station :cool:
Vind het jammer dat ze best duur zijn die BOS modellen, dit is er toch wel eentje die het bekijken waard is :thump_up:

Is inderdaad niet echt goedkoop maar hij zo mooi zeker het kleur alleen al,maar als ik het model voor het
eerst in me handen zag had ik het Otto-Models gevoel.
Maar ben er enorm tevreden mee.

Greetz
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Precies, detail niveau is op Otto level omdat zij de modellen ontwerpen.
De bouwkwaliteit is dan wel wat beter van de BOS modellen die de fabriek verlaten (Waarschijnlijk door de werknemers meer tijd te geven voor het bouwen van het model en wellicht ook wel door betere kwaliteitscontroles en dat kost natuurlijk allemaal meer.), maar ik vind bijvoorbeeld de wat meer basic Neo modellen net even dat stapje mooier terwijl ze nauwelijks duurder zijn. Zo heeft de Saab 900 cabrio standaard altijd €120 gekost.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Klassieker, ruik hem nu al! Fraaie kleur. Van mij mogen er wel Nederlandse platen op.
manowar

Bericht door manowar »

Echt een schitterend model :drool: :drool: :drool:

Staat zeker nog op de wishlist :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Een prachtig model om te zien. Heeft BoS niet iets minder schoonheidsfoutjes dan een Otto? Op de foto ziet hij er echt supergaaf uit. :drool:
peugeot-gek

Dank u, inderdaad hij ziet er gelikt uit,is inderdaad beter dan de Otto-Models, ik denk dat ze meer hun tijd nemen
voor afwerking en controle daarom waarschijnlijk dat ze meer kosten dan de Otto-Models.

Vind een verrijking voor mijn collectie.

Greetz
peugeot-gek

Nog twee nieuwe modellen op schaal 1/18.

de eerste is de Volvo P121 "Amazon"

De Volvo Amazon werd ontworpen door Jan Wilsgaard en werd voorgesteld aan het publiek op 1 september 1956, maar de levering kwam pas op gang in maart 1957. Hij was bedoeld als opvolger van de populaire Volvo PV444, maar bleek daarvoor te duur. De PV444 had een reputatie als goedkope "volksauto" en werd daarom vervangen door een "tussenmodel", de PV544. In oktober 1965 verscheen de "Favorit", een "uitgeklede versie" van de Amazon, die uiteindelijk alsnog de PV544 zou vervangen.

Passieve veiligheid stond (en staat nog altijd) hoog in het vaandel bij Volvo en de Amazon was, samen met de PV544, een van de eerste auto's die standaard geleverd werd met 3-puntsveiligheidsgordels en een bekleed dashboard. De auto staat bekend als erg betrouwbaar en sterk. Van de 297.000 exemplaren die in Zweden werden verkocht zijn er nog 35.000 geregistreerd en men vermoedt dat er nog 15.000 dagelijks worden gebruikt. De productie werd beëindigd in 1970 en het model werd opgevolgd door de Volvo 140-serie. Vanaf 1961 werden mechanische delen van de Amazon, zoals motor, versnellingsbak en assen, alsmede de gemodificeerde bodemplaat, gebruikt voor het sportmodel van Volvo, de Volvo P1800.

Naam, modellen en type

Volvo gebruikte op de Zweedse thuismarkt aanvankelijk de aanduiding Amason en wilde de exportversie Amazon noemen. Omdat de Duitse bromfietsenfabrikant Kreidler de naam Amazone al had geregistreerd, mocht Volvo de naam buiten Scandinavië niet gebruiken. De auto's, die bestemd waren voor de export, werden daarom officieel door de fabriek aangeduid met drie model-nummers, P120, P130 en P220, die leverbaar waren in 4 verschillende uitvoering-nummers, 121, 122S, 123GT en 'Favorit'. In de praktijk bleken de bovenstaande typeaanduidingen omslachtig en werden deze auto's door het publiek wereldwijd gewoon resp. Amazon en Amazon Kombi genoemd, de "rechten" van Kreidler ten spijt. Bovenstaand kan een wat verwarrend beeld geven omdat de uitvoeringnummers niet per definitie gekoppeld zijn aan de modelnummers, maar er wel op lijken. Daartoe hieronder een verduidelijking van de gevoerde modellen, en de leverbare uitvoeringen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En de tweede is de Volvo PV 544,

De Volvo PV544 alias "Kattenrug" (tweede versie) is een personenauto geproduceerd tussen 1958 tot 1965 door Volvo.
De PV544 werd parallel aan de Amazon geproduceerd. De Amazon was weliswaar bedoeld als opvolger voor de populaire Volvo PV444, wat een echte "volksauto" was, maar de Amazon bleek voor veel PV444 rijders te luxe en (dus) te duur. Als tussenoplossing kwam Volvo met de PV544. Pas in 1965 wordt de 544 afgelost door de Amazon Favorit, een "uitgeklede" versie van de Amazon.

De 544 is een gemoderniseerde versie van de Volvo PV444 en is, qua techniek, eigenlijk een andere auto. Beide auto's komen qua uiterlijk en carrosserie duidelijk uit dezelfde Volvo PV-serie. De verschillen tussen de 544 en de 444 bestaan hoofdzakelijk uit:

Modernere techniek,
Een moderner interieur (gebaseerd op de Amazon),
Beduidend groter glasoppervlak,
Grotere achterlichten,
Moderne grille.

De auto was leverbaar in 3 uitvoeringen; Favorit (lees: standaard), Special en Sport. Tegenwoordig is de auto zeer geliefd bij verzamelaars.

Met de modernisering van de 544 uit de 444-serie is ook de op deze auto gebaseerde Volvo Duett aangepas

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Greetz :wink:
Plaats reactie