Senna in de Penske

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ben géén Senna-kenner, maar volgens mij heeft Senna eind jaren 80 deze wagen getest.

Was het niet dat Senna na afloop van seizoen 88 of 89 na de eerste of tweede crash met Prost in Suzuka vond dat 'ie zo oneerlijk behandeld werd door de FIA (Balestre) dat hij dreigde de overstap naar Indy-cars te maken :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

Senna heeft zeker die Penske getest, begin jaren 90, ik dacht 93...ik zoek het even op...

edit: in de tijd tussen eind 92 en begin 93 seizoen heeft hij de Penske IndyCar getest, inderdaad vanwege een dispuut met de FIA, dat zijn Superlicentie dreigde in te trekken..
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

senna heeft trouwens nooit de 24 uur van le mans gereden zover ik weet. Wellicht heeft hij in die Porsche 956K gereden om ergens in een andere raceklasse een nieuw F1 circuit alvast te verkennen ofzo?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

1984 > Joest Racing / Porsche 956 'New man' dit team had eerder deelgenomen op Le Mans en werd voor de 1000 km op de Nürburgring aangevult door Senna. Waar je Lemans vandaan haalt weet ik niet want bij mijn weten heeft Senna daar niet gereden.

En zoals Jos al zegt:

December 21
Ayrton Senna tests a Penske Indycar at Firebird International Raceway in Phoenix, Arizona, USA (1992).
ferrari expert
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

Dan wordt het al een heel ander verhaal :shock:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Nou ja, ik zat in de richting, dacht alleen dat het eerder was qua jaartal :wink:

Ik zei al, ben geen Senna-kenner :D

Samen komen we d'r wel uit :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gesloten