Ayrton Senna Williams Rothmans.

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
The Red Dream

Ayrton Senna Williams Rothmans.

Bericht door The Red Dream »

Ik heb vorige week in Deutschland een modelauto van Ayrton Senna gekocht. Het betreft het volgende 1/18 model:

Merk: Minichamps
Type: Williams Renault FW16
Version: Original Version
Nr: 540 941812

Volgens de verkoper is dit model in de originele Rothmans reclame worden uitgebracht door Minichamps ter gelegenheid van de nagedachtenis, dat het 10 jaar geleden is, dat Senna op Imola verongelukte. Het model is al in 2004 worden uitgebracht in een limited uitgave.

Nu is mijn vraag of dit waar is en in welke oplage is dit model worden uitgebracht.

PS: Overal zit dus Rothmans reclame op tot in de kleinste decals op overall en helmpje :thump_up:

Afbeelding
supernova

Bericht door supernova »

Het leek mij al onwaarschijnlijk dat er vorig jaar nog een model met tabaksreclame uitgebracht zou zijn. Op de Minichamps-site staat jou model, de plekken van de reclame zijn blanco: http://www.minichamps.de > Products > Formula 1 > Make > Williams (het 1 na onderste model).
Wat de oplage van dit model is, heb ik ook op andere sites niet kunnen terugvinden.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

De gebruikte decals zijn te koop bij verschillende winkels en internetsites.
Ik vermoed dat die handelaar zo handig is geweest om ide decals er zelf op te plakken en er een mooi verhaal bij op te hangen....
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Minichamps heeft inderdaad modellen van Senna uitgebracht met Rothmans reclame, in 1:43 en 1:18, ze hadden schijnbaar een maas in de tabakswet gevonden, maar toen Phillip Morris daar lucht van kreeg hebben ze daar een stokje voor gestoken, daarom waren bij de laatste 1:43 en 1:18 Porsche's 965 "racing" stickers over de Rothmans decals geplakt, Minichamps had de wagens al klaar maar mocht ze niet meer verkopen, en weggooien en nieuwe maken was veel duurder dan er een sticker overheen te plakken.

Minichamps uitgave:
Afbeelding

Na enig werk met wat plakband:
Afbeelding

De oplage ervan zo ik niet weten, maar dat zou eigenlijk op de doos aangegeven moeten zijn. Altans bij de Porsche's wel, maar op mijn 1:43 Williams staat ook geen aantal.

Hier nog even mijn 1:43 modelletje:

Afbeelding
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Het is gewoon een origineel model Leon :thump_up: , maar hoeveel er van gemaakt zijn is mij niet bekend :(
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Is inderdaad origineel... 6194 stuks van gemaakt volgens mijn gegevens...
The Red Dream

Bedankt voor de reaktie's. :thump_up:
Nu ben ik er van overtuigd dat het om een originele "Rothmans" uitgave gaat van Minichamps. Ik kon mij ook al slecht voorstellen, dat een verkoper hier om zou liegen.
Hetzelfde model stond er ook in 1/43, zoals Polo al aangeeft in zijn reaktie.

Tevens heb ik zojuist op Google de volgende info gevonden:
1-18 Scale 1:18 Scale Williams FW16 10th anniversary Ltd Ed Imola 1994 - A.Senna
Williams FW16 of Ayrton Senna. Produced to comemorate the 10th anniversary of his death at Imola in 1994. Comes complete in full Rothmans livery.

In de betreffende winkel stond ook een 1/43 en 1/18 zwarte Lotus van Senna met originele JPS tabaksreclame erop in een mooie geschenkbox. Ook als origineel worden uitgebracht door Minichamps met betrekking op Senna's eerste GP overwinning. Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat het model regenbandjes had.
Dit Lotus model zou dit jaar ook nog in 1/12 worden uitgebracht door Minichamps. Hopelijk ook in JPS reclame, want dit 1/12 model staat zeker op mijn verlanglijst.
Jos

Bericht door Jos »

weet jij van meer "ongelimiteerde" auto's hoeveel er uiteindelijk gemaakt zijn michel?
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Jos schreef:weet jij van meer "ongelimiteerde" auto's hoeveel er uiteindelijk gemaakt zijn michel?

van de modellen die wij gehad hebben weet ik het meestal wel. Van andere moet ik meestal ff zoeken.
TNT

Re: Ayrton Senna Williams Rothmans.

Bericht door TNT »

Afbeelding[/quote]

Helaas, niet origineel.

Er staat wel Rothmans op de engine cover maar het logo ontbreekt op de voorvleugel en voor het ruitje. Daar zit het non-tobacco logo: het streepje.

Zo moet 'ie:

Afbeelding

Niet zo:

Afbeelding

Helaas....

:) TNT :)
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Helaas moet ik TNT gelijk geven. Goeie ogen :thump_up:

Hier de oginele foto's van Senna in the Rothmans Williams:

http://paginas.terra.com.br/esporte/senna/1994/
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik zie ook iets wat (volgens mij ) niet klopt..... :mrgreen:
Op deze foto staat op de achtervleugel ook het Rothmans logo ( boven de 2)
Afbeelding

Weet niet zeker, maar,..............kan het nergens terugvinden.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
The Red Dream

Oeps ja, ik had de foto van het net afgehaald. Jullie zijn wel allen alert :thump_up:

Onderstaand een foto van het originele model bij mij thuis :mrgreen:

By the way, er onder staat een 1/12 model. Niet dat de verwarring ontstaat, dat het Senna model op een 1/43 lijkt. :wink:

Afbeelding

PS: Polo, mooie foto's van Senna op de link bij je bericht.
The Red Dream

Brembo schreef:
1:43 Model heeft inderdaad regenbanden, Lim. ed. 9194 stuks in geschenkbox.
Alleen orgineel geen tabaks reclame.

Afbeelding

De 1:43 versie in kunststofdoosje heeft wel tabaksreclame.

Afbeelding

Eerlijk gezegd, ik weet het nu niet meer bij het Lotus model van Senna. Ik dacht mij te herinneren, dat het 1/18 model in de giftbox wel de JPS reclame had. Maar ik kan er ook naast zitten.
Jos

Bericht door Jos »

dit is de 1:18 giftbox:

Afbeelding
Gesloten