Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Faultier
Schaal: 1:18

Re: Mr. Dj M. --> 1:18 A110 "Olympique" + Golf "Cross Countr

Bericht door Faultier »

Holy crap Martin :drool:

So much nice new models esp. the Huiboo, the 991 and of course the little Golf family.

Also, great pictures :worshippy:

So whats next on your list?
I bet you can't resis some of the upcoming GT Spirit models and also the Alpina B7 :angel:
Bye
Faultier
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Fraaie aanwinsten, een lust om te zien door het leuke fotowerk!
Wat betreft de Country, er was indertijd nog een minder luxueuze en minder opvallende versie in de vorm van de "Allround":

Afbeelding
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Faultier schreef:So whats next on your list?
Thanks Faultier! But what's next on the list, ehm if you ask about what's already ordered, then I think it's the new stuff of Otto models for februari. Furthermore as you see I'm not collecting only one specific brand or type there's much more undecided to come :roll: :P The chance it's something in resin from Otto or GtS is quite big though.
Otto and GT-Spirit have a smart way of brining you the models, because they're much cheaper when pre-ordered or so populair it's even untracable afterwards. I think that helped them but also my collection in growing. They're cheaper than the high end brands and especially Otto give you some special models we would have never seen from the big brands.

Two times a year it's Autoart collecting though. The direct sale in Essen makes collecting that brand a little bid better :oops:

@OFT'er: Ik wist wel dat er exemplaren waren zonder de striping etc. maar dat dit onder een speciale benaming werd verkocht en eigenlijk uitgeklede exemplaren waren, dat was me niet bekend. Ik vind dus een kalere auto mooier dan de aangeklede, bedankt voor die realisatie haha :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Alpine is mooi maar de winnaar is de Austin Healey. Blijft mijn favo klassieker. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Wat een prachtige foto's met de Alpine. :thump_up:
goededag

Bericht door goededag »

Mooi :thump_up:, dat zijn aardig wat nieuwe modellen. Die trouwauto heb je erg leuk gemaakt

Maar zo krijgt mijn country het wel erg koud :o (wanneer kan ik het betalingsbericht verwachten?)
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige update's vooral de Alpine, mooi gedaan :worshippy:
Faultier

Bericht door Faultier »

Mr. Dj M. schreef:
Faultier schreef:So whats next on your list?
Thanks Faultier! But what's next on the list, ehm if you ask about what's already ordered, then I think it's the new stuff of Otto models for februari. Furthermore as you see I'm not collecting only one specific brand or type there's much more undecided to come :roll: :P The chance it's something in resin from Otto or GtS is quite big though.
Otto and GT-Spirit have a smart way of brining you the models, because they're much cheaper when pre-ordered or so populair it's even untracable afterwards. I think that helped them but also my collection in growing. They're cheaper than the high end brands and especially Otto give you some special models we would have never seen from the big brands.

Two times a year it's Autoart collecting though. The direct sale in Essen makes collecting that brand a little bid better :oops:
Completely agree with you. :mrgreen:
The smart prices of OttO and GTS lets you buys their models often and without thinking much.
When it comes to AA you really have to think these days twice. They are amazing but the price is
also steep :cry:
Bye
Faultier
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:drool: Die Cross Golf ziet er echt super uit :drool:
Nelis

Bericht door Nelis »

Mooie mod. :thump_up: len en foto's weer!
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Thanks guys!
togicollector

Bericht door togicollector »

Vraagje Mr. Dj M. : Heb ik toch altijd gedacht dat dat bij Otto allemaal onder een laag blanke lak zat en dat je niets meer aan strepen en lijntjes kan doen zonder het model te beschadigen. Zou je dan bij de Peugeot 104 ZS ook die doorlopende lijnen kunnen onderbreken zonder problemen? Dat stoort me namelijk zo aan dat model, die door de deurnaden doorlopende strepen. Iemand dat toevallig al eens geprobeerd? Ik heb het model niet vanwege die lijnen maar als het aangepast kan worden zonder schade….

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Voor zover ik weet is alleen de striping van de R5 Alpine (straat model) onder een laag blanke lak geplaatst. De decals zijn na het debacle met de eerste rally modellen wel verbeterd en sterker geworden, minder gevoelig voor krassen en scheuren, maar nog steeds met je nagel of een zacht plastic tooltje eraf te krijgen. Ik zie de decals liever onder een laagje blanke lak, maar de kosten zijn daarvoor waarschijnlijk te hoog en het voordeel is nu natuurlijk dat je zo'n model nog eens kan ontdoen van striping, sponsoren of andere design grapjes. Nu gebruiken ze sinds geruime tijd ook een methode voor de werkers om de plaats te bepalen van de decals, dat gebeurd met kleine inkepingen in de mal die zichtbaar blijven na spuiten. Delen ontdoen van decals kan dus het gevolg hebben dat je deze kleine inkepingen gaat zien die als donkerder streepje zichtbaar zijn (vanwege dikkere lak laag).

Met betrekking tot blanke lak is het zo dat sinds begin 2014 (2013 maybe ook al, zou ik de modellen moeten gaan bekijken), alle lakken zelf wel voorzien zijn van een laagje blank. Zo zijn de modellen nu te polijsten zonder gelijk dwars door de lak heen te gaan of hem dof te poetsen. Een groot plus punt dus, afgezien van het resultaat in/na UV blootstelling (en witte lak).

Wat de 104 betreft, deze is denk ik nog van de oude stempel, zonder inkepingen of blanke lak. Het ontdoen van de decals moet dus zeker kunnen, zonder er ook maar iets van te zien na afloop. Het doorsnijden van decals tussen plaatswerkdelen wordt trouwens wel vaker gedaan en kan je natuurlijk ook zelf doen als je dat mooier vind. Je maakt de decal alleen wel iets zwakker, hou daar rekening mee.
togicollector

Bericht door togicollector »

Haaa, dank voor je uitgebreide reactie! Dat biedt dus hoop voor het leuke 104tje. En wie weet ook de GS Birotor, want die heeft het ook,al ishet daar eigenlijk niet zo storend.

:)

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Lekker laten zitten hoor op de GS :!:
Plaats reactie