Wat mij betreft dien je wel het verschil te maken tussen de schaalmodellen (Signature) en de Race&Play-serie. het laatste is bedoeld als speelgoed.
De Signature moet betaalbaar zijn en value for money bieden.
Er zijn twee aspecten waar Bburago wel pluspunten mee scoort, namelijk de doos en de verpakking.
Op andere punten zoals lijnvoering, motorruimte, interieur en lak vind ik de modellen vergelijkbaar met mijn Maisto Ferrari 550 Maranello. En die komt uit 1996....
Het gat tussen wat HW produceerde met de Elite en de Signatures van Bburago is groot. Al is de prijs de helft voor een Bburago ten opzichte van een HW Elite.
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Bburago een nieuwe productielijn moet opzetten. Ik denk namelijk dat Bburago niet zo perfectionistisch is ingesteld. De website, de afbeeldingen en ook de teksten zijn bijvoorbeeld niet eens van een adequaat niveau
FERRARI LAFERRARI signaure serie
http://www.bburago.nl/ferrari/18-16901r ... serie-rood
Dat Ferrari verwacht meer te verdienen als ze de licentie te verkopen aan Bburago in plaats van HW is hun goed recht. alleen zullen de modellen van Ferrari van Bburago geen weg vinden in mijn collectie de aanstaande jaren. Daarvoor is het te veel speelgoed en (nog) niet goed genoeg.