Tijd voor een nieuwe dubbele update. Ik had jullie graag mijn Corvettes uit 1978 & 1982 van AUTOart voorgesteld :

Als er nog iemand een model heeft met het naamplaatje ondersteboven (links), dan hoor ik het graag

.
In 1978 vierde Chevrolet het 25-jarig bestaan van de Corvette, met een versie die voorzien was van een aantal speciale
25th Anniversary emblemen, en een kleur (Titanium silver metallic) die verwees naar het zilveren jubileum.

Nieuw aan het model van '78 was de bolle achterruit, die zorgde voor meer bagageruimte. Daardoor was deze Corvette in
feite een Fastback, zoals de Mustang. Overigens vanaf 1977 moest de Corvette het zonder de benaming "Stingray" stellen.
Met het model van 1982 kwam er een einde aan de 3de generatie Corvettes. Deze generatie (1968 t/m 1982) was tevens
de langste met vrijwel hetzelfde chassis. Dit model was een Collector's Edition, met een speciaal kleurenontwerp (Silver/
Beige metallic), met schaduweffecten.
Deze versie had als enige 'n glazen kofferdeksel, en aluminium spaakvelgen, die het laatst gebruikt werden op het model van '67.
Als afsluiter nog een paar combi-foto's :

Het heeft even geduurd voor ik ze allebei had, maar het was me het wachten meer dan waard.
Tot de volgende update

.