Trillingen door muziek

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Wim83
Contacteer:

Trillingen door muziek

Bericht door Wim83 »

Misschien een rare topic maar ik vraag het mij al een tijdje af...

Een groot deel van mijn modellen (waaronder de meest zeldzame f1's en exoto's) staan in een kast waar een van m'n boxen opstaat. Als ik m'n muziek goed heb openstaan trilt die kast wel wat (net zoals de rest in m'n kamer eigenlijk). In welke mate zou dat kwaad kunnen? :mrgreen: :|
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Denk niet zo heel veel kwaad, als je maar zorgt dat de modellen niet naar voren trillen en van de kast af kunnen donderen. Want dan houd je niks meer heel. Bij ons huis hebben wij trillingen van de spoorlijn maar ze staan nu in een afgesloten kast, en eerst trilden ze ook naar voren. Dus dat is wel belangrijk.
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Bij een open kast heb je inderdaad kans dat ze van je plank afdonderen. Maar als je daar een klein riggeltje voor maakt kan dat niet meer.
Het je een vitrineskast dan heb je een ander probleem. Het zou namelijk niet erg leuk zijn als je glasplaten gaan trillen en je schaphouder er uit trilt. krijg je zo'n rotzooi onderin de kast.
En heu.....de verzekering betaald meestal niet. Die hebben de meeste verzamelaars vaak alleen voor diefstal afgesloten Oeps :doh: :doh:
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Ook al draai ik geen muziek rijden sommige auto's bij één vitrinekast tegen me deur aan :? ik er maar wat zacht op geplakt (Op de deuren)Zodat me lak niet beschadigd
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
jonnoT

Bericht door jonnoT »

dan staan jouw vitrinekast niet 100% waterpas 8) 8)
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

ok blij dat te horen. Mijn modellen lijken wel op m'n kast gelijmd dus... Bring it on :mrgreen:
The Red Dream

Re: Trillingen door muziek

Bericht door The Red Dream »

Wim83 schreef:Misschien een rare topic maar ik vraag het mij al een tijdje af...

Een groot deel van mijn modellen (waaronder de meest zeldzame f1's en exoto's) staan in een kast waar een van m'n boxen opstaat. Als ik m'n muziek goed heb openstaan trilt die kast wel wat (net zoals de rest in m'n kamer eigenlijk). In welke mate zou dat kwaad kunnen? :mrgreen: :|

Smijt die boxen eruit. Exoto's hebben rust en liefdevolle verzorging nodig. :mrgreen:
Curbstone Models
Contacteer:

Re: Trillingen door muziek

Bericht door Curbstone Models »

The Red Dream schreef:
Wim83 schreef:Misschien een rare topic maar ik vraag het mij al een tijdje af...

Smijt die boxen eruit. Exoto's hebben rust en liefdevolle verzorging nodig. :mrgreen:

Inderdaad... helemaal mee eens..

maar die trillingen zijn pas té erg als je Exoto in zijn losse componenten uiteen valt...

ik neem even voor het gemak aan dat de trillingen niet zodanig zijn dat je modellen los komen van de grond... maar trillingen over lange termijn zou wel kunnen veroorzaken dat lijmverbindingen op den duur los breken.
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

ik heb zelf ook een aardig groot bass systeem naast me vitrine kasten,ik ga ze dan maar even verplaatsen.

ik heb ook weleens gehoord dat zonlicht je lak kan aantasten en dat de kleur heel lelijk gaat worden.
Afbeelding
De_Modelautogarage
Contacteer:

Je kleuren kennen verschieten maar dat duurt wel een tijd :)Alleen rood verkleurd wel snel
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
jonnoT

Bericht door jonnoT »

YEP , je modellen krijgen door zonlicht een heel ander kleurtje. :mrgreen: En het is ook niet al te goed voor je decals 8) 8)
De_Modelautogarage
Contacteer:

Decals zijn kl*te als ze te lang in de zon hebben gestaan ze laten helemaal los :(
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

B.A.Z. 10 schreef:
ik heb ook weleens gehoord dat zonlicht je lak kan aantasten en dat de kleur heel lelijk gaat worden.

Direkt zonlicht, ongefilterde halogeenspotjes en nicotine zijn "moordenaars" voor modelauto's.

Halogeen spotjes geven een behoorlijke warmte af, waardoor de modelauto's in de direkte nabijheid ook kunnen verschieten van kleur en decals loslaten. Zelf heb ik een dimmer ertussen geplaatst en het vermogen met zo'n 50% verminderd. Geen warmte meer.
UV is ook een vijand van modelauto's. Tip: Altijd spotjes met UV-filter gebruiken.
Plaats reactie