Sven's collectie presents : 1964-2014, 50 years of Hemi

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Svenson1983
Schaal: 1:18

Re: 1969 Camaro "pacecar replica"

Bericht door Svenson1983 »

Bedankt voor alle leuke reacties op m'n Chevy Camaro. Ik vertoef trouwens nog steeds in Chevrolet-sferen. Daarom
stel ik jullie graag m'n "Cortez silver metallic" 1969 Chevrolet Corvette Stingray roadster (AUTOart, 1 of 6000) voor.

Het betreft hier de 2de productie van de 3de, en langste, generatie (C3, 1968 t/m 1982) Corvettes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In 1969 werd de benaming "Stingray" na 1 jaar afwezigheid opnieuw gebruikt, zij het dan in één enkel woord.
Afbeelding

Dit model was standaard uitgerust met een "Turbo Fire" 350 C.I. Small Block V8 motor, goed voor 300 pk. Men kon
ook kiezen voor de ZL1-optie, waarbij de wagen voorzien was van een aluminium "Turbo Jet" 427 C.I. Big Block V8
motor, op papier goed voor 435 pk. In werkelijkheid lag dit vermogen een stuk hoger. Deze ZL1-optie was enkel in
'69 beschikbaar.
Afbeelding
De accu zal je trouwens niet terugvinden in het motorcompartiment, die bevond zich namelijk achter de stoelen.
Afbeelding
Waarom besteed AUTOart niet evenveel aandacht aan de motor als aan het interieur :wall:?

Deze Corvette had dezelfde wielbasis als de modellen van de vorige generatie (C2).
Afbeelding

1969 was het enige jaar dat er kon gekozen worden voor uitlaten aan de zijkant als fabrieksoptie.
Afbeelding

De koplampen klappen pneumatisch omhoog/omlaag.
Afbeelding

Van 1968 t/m 1972 hadden de modellen voor- en achteraan chromen bumpers. 1973 was een overgangsjaar, met
plastic bumpers vooraan, en chromen bumpers achteraan.
Afbeelding
Afbeelding

De achteruitrijlampen zaten vanaf 1969 geïntegreerd in de achterlichten. Bij het vorige model zaten deze apart,
onder de bumper.
Afbeelding

Deze wagen was erg succesvol, met zo'n 39000 verkochte exemplaren (57% coupés, 43% cabrioletten).
Afbeelding
Afbeelding
De Shelby Cobra op de achtergrond stel ik in een latere fase wel eens voor :).

Er is ook nog een versie beschikbaar in "Daytona yellow", maar die kleur past naar mijn mening niet helemaal bij
dit toch zo verfijnde model. De zilveren kleur doet dit model pas echt alle eer aan.
Afbeelding
Afbeelding

Dat was ie weer, tot de volgende update :zwaai:.
schuifelhoofd
Contacteer:

Re: Sven's collectie : return of the Stingray

Bericht door schuifelhoofd »

Mooi mooi mooi mooi mooi MOOOOOOIII! :dance:

Deze ontbreekt nog in mijn lijstje, en dat Cortez Silver doet hem helemaal "blinken"!
Is idd de "juistere" kleur, alhoewel dat geel ook wel spettert :roll:
robin
Schaal: 1:43

Bericht door robin »

Knap model, Corvettes zijn toch echt waanzinnig knappe wagens :dance:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heerlijk om te zien zo'n klassieke Corvette :drool: AutoArt heeft er ook een piekfijn model van gemaakt!
Upgrades3

Bericht door Upgrades3 »

Prachtig model, mooie kleur, het interieur is heel gedetaileerd...jammer inderdaad dat ze motor niet verder hebben gedetaileerd. Persoonlijk had ik liever Rally wheels gezien op deze Vette, maar deze velgen mistaan niet.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Duidelijk in de basis een oudere AA, vandaar ook de mindere motor denk ik Sven.
De side pipes typisch USA muscle :mrgreen: :thump_up:
1973 was een overgangsjaar, met plastic bumpers vooraan, en chromen bumpers achteraan.
Dat wist ik niet, wel een partijtje lelijk die combi :thump_down: Gelukkig zie je ze zo eigenlijk nooit!
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Inderdaad jammer dat de motor niet dezelfde standaard kent als de rest van de wagen...
Grijs staat de C3 best mooi, een gedistingeerde uitvoering.
Afbeelding
Smokey

Bericht door Smokey »

Call me a sucker, maar ik ben niet echt weg van de cabrio uitvoering. ik vind zo`n dak er op veel beter staan bij de Stingray (n dan ook echt een heule strakke bak)

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Porschelover

Bericht door Porschelover »

mooi mooi
ik vind de cabrio versie wel iets hebben
Svenson1983

schuifelhoofd schreef:Dat Cortez Silver doet hem helemaal "blinken"!
Is idd de "juistere" kleur, alhoewel dat geel ook wel spettert :roll:
Upgrades3 schreef:Prachtig model, mooie kleur, het interieur is heel gedetaileerd...jammer inderdaad dat ze motor niet verder hebben gedetaileerd. Persoonlijk had ik liever Rally wheels gezien op deze Vette, maar deze velgen mistaan niet.
De spaakvelgen maken de wagen extra verfijnd, daarom vind ik de zilveren kleur meer passend dan de gele.
Geef dit model echter de zogenaamde rally wheels, dan verkies ik pertinent het geel boven het zilver.
robin schreef:Knap model, Corvettes zijn toch echt waanzinnig knappe wagens :dance:
Ricardo schreef:Heerlijk om te zien zo'n klassieke Corvette :drool: AutoArt heeft er ook een piekfijn model van gemaakt!
Daar ben ik het volkomen mee eens :ja:. Het blijven tijdloze klassiekers.
Smokey schreef:Call me a sucker, maar ik ben niet echt weg van de cabrio uitvoering. ik vind zo`n dak er op veel beter staan bij de Stingray (n dan ook echt een heule strakke bak)
Ik vind de Roadster-uitvoering zeer geslaagd, maar ik geef je wel gelijk dat ie in de coupé-uitvoering op z'n allermooist is.
Svenson1983

Iedereen erg bedankt voor de leuke reacties op de Corvette. Ik blijf nog even in het Chevrolet-straatje hangen.
M'n verzameling bestaat dan ook voor bijna 40% uit Chevrolets. Ik had jullie graag mijn "Danube blue metallic"
1965 Chevrolet Chevelle Malibu SS 396 Z-16 voorgesteld (Matco Tools Authentics, 1 of 1200).

In het echt is de blauwe kleur veel mooier & helderder dan op foto. Het hoeft niet altijd blits & fel te zijn :cool:.
Afbeelding

Het betreft hier een model uit de 1ste generatie Chevelles (1964 t/m 1967). Bij Chevrolet had men het gevoel dat ze
wat achterop hinkten t.o.v. hun concurrenten Pontiac, Oldsmobile, en zelfs Buick. Het antwoord was de Chevelle, in
feite Chevrolets' vertegenwoordiger bij de intocht in het Muscle Car tijdperk, en tevens ook het paradepaardje om het
aanbod in de onderste & middenklasse te vergroten.
Afbeelding
Afbeelding

De vertrouwde motor was de 327 C.I. (350 pk). Men kon ook kiezen voor de Z-16 optie, een speciaal pakket waarbij de
wagen was uitgerust met een 396 C.I. Big Block Turbo-Jet V8 motor (375 pk). Daarmee ging de wagen van 0 naar 100
km/u in slechts 6,5 seconden.
Afbeelding

Het Z-16 optiepakket was erg zeldzaam. Er zijn slechts 201 modellen met dit pakket gebouwd, nl. 200 hardtops, en 1
cabriolet. Deze was speciaal (en éénmalig) gebouwd voor de toenmalige Executive Vice President van General Motors,
maar werd helaas compleet vernietigd in een crash. De Chevelles werden overigens gebouwd in Kansas City, er zouden
nog 72 exemplaren over zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een opvallende eigenschap aan het interieur is de unieke snelheidsmeter midden op het dashboard.
Afbeelding

56% van het totale gewicht rustte op de voorwielen, waardoor de wagen zich echt door de bochten moest ploeteren.
Daardoor werd de auto voorzien van de remmen & ophanging van de grotere Impala.
Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende update :zwaai:.
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op vr 12 aug 2016 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Svenson1983

Re: Sven's collectie : 1965 Chevy Chevelle

Ik heb nieuwe foto's gepost (zie pagina 3) van mijn 1964 Ford Mustang, en nog wat leuke, interessante
info toegevoegd. Hoe meer ik over die wagens te weten kom, hoe leuker ik het vind. Hieronder alvast
een voorproefje. Ondertussen wordt er ook nog gewerkt aan een nieuwe update.
Afbeelding

Grtz
Porschelover

Bericht door Porschelover »

zeer mooie nieuwe aanwinsten!!
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Denk toch dat mijn favoriet dit blauw is, mooie uitvoering en die info is altijd leuk!

Maar mooi rood is ook niet verkeerd, kom maar op met die steigerende hoerensloep zonder afdakje :mrgreen: :thump_up:
Svenson1983

Mr. Dj M. schreef:Denk toch dat mijn favoriet dit blauw is, mooie uitvoering en die info is altijd leuk!
Thanx. Lane Exact Detail heeft die Chevelles ook gemaakt. Eén van de kleuren waarin ie beschikbaar is, is "Regal red".
Dit is een waanzinnig mooie, dieprode effen kleur (geen metalliek). Maar het blauw heeft nog net dat tikkeltje meer :ja:.
Plaats reactie