Een aantal maanden geleden heb ik reserve onderdelen bij AutoArt uit China opgevraagd om die van mijn eigen model te repareren. Als ik 30 US dollar zou overmaken voor het verpakken en verzenden van het artikel, zouden ze hem mij gelijk toesturen. Nu heb ik het pakket vanuit China ontvangen waarover ik onterecht BTW en inklaringskosten moest betalen.
Zoals Postnl op haar website vermeld*, pakketten uit niet-EU landen, met een waarde (verminderd met de verzendkosten en verzekeringskosten) onder de 22 euro zijn vrij van BTW, douanerechten EN inklaringskosten. Na mijn bezwaarschrift aan PostNL heb ik gisteren 5,78 euro van de 18,78 euro teruggestort gekregen. Het resterende bedrag van 13 euro aan inklaringskosten krijg ik echter niet terug na overleg met PostNL. Dit terwijl duidelijk op de website vermeld staat dat mijn pakket vrij is van inklaringskosten. PostNL legt mij dus onterecht kosten op een pakket dat hiervan vrij is. Heeft iemand enig idee wat ik hier tegenin kan brengen?
Naar mijn mening int PostNL nu kosten die totaal niet gemaakt mogen worden.
Als je bij de supermarkt aan de kassa staat om je pak melk af te rekenen, mogen ze toch ook niet nog extra kosten rekenen op de verkoopprijs?

* https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... uitenland/ (laatst geraadpleegd op 31-2-2016)