Okay here it goes!
De Rx7 en de GT86 blijven in de doos, maar de andere twee komen voor de lens
De Lotus mag eerst. Een bijzondere witte rakker die t.o.v. de versie zonder S een beetje gewicht toevoegt, maar ook een tweetal extra cilinders en een dikker uiterlijk!
In dit schaalmodel rammelde er wat, dus hij moest open. Het rammelen bleek gewoon ordinair ijzer om hem te verzwaren! Het was los gekomen. Iets dat ik ook trof in m'n Chiron concept car al was het daar van lood. De carrosserie zelf is hier dus van kunststof en dus nog lichter dan de Chiron, maar om nou te zeggen dat dit nodig is Autoart?!? Naast het lichte gewicht van de body is het ook behoorlijk flexibel, dat laatste ervaar ik wel als een nadeel. De diecast structuur waarop het interieur rust en dat zich tussen carrosserie en bodemplaat bevind moet de boel verstevigen. Dat doet het ook wel, maar het geheel is nogal gevoelig voor hoe vast je alles draait. een deur of klep sluit zo maar niet meer correct. Ook zal het minder goed tegen polijsten kunnen, vind ik de lak toch iets minder ogen en is het geheel zwakker als het gaat om weerstaan van krachten er op. Om nu te zeggen dat het strakkere naden oplevert, nee. Enige voordeel, geen verschil meer met plastic bumpers....
Conclusie, van mij hoeft dat composiet echt niet. Breng DieCast terug Autoart!
Hoe dan ook ben ik wel blij dat deze nu in de verzameling is en ook de kleur staat hem prima. Vind hem ook geslaagder dan de gele, al had ik dat niet van te voren gedacht.
----Lotus Exige S----
Dan de (Renn)Transporter, die jammer genoeg in resin is uitgevoerd (scheelt wel weer in de aanschaf prijs) en een samenwerking met Premium Classicx is.
Schuco verschaft je echter een mooie plastic cover waaronder een auto zou moeten staan en hij is inmiddels een stuk goedkoper ook dan de PC, een win-win! Op dit voertuig hoort natuurlijk een Porsche, daar dit eentje in dat merk zijn uitvoering is. Een 550 van Schuco is nog niet voor handen, dus ik heb m'n Maisto maar even boven tafel gehaald. Één van de weinige die hierop past, de meeste wagens zijn allemaal veel te breed!
Voor de onderstaande shoot heb ik ook nog even wat andere tijds- en concerngenoten van tafel gehaald!
Enjoy!
---- Volkswagen T1 Rennstransporter "Porsche" ----