hallo allemaal,na de vele super modelletjes die ik via dit forum heb gezien,heb ook ik besloten om een modelletje volledig te verbouwen nl een simpele porsche 911 van burago,die je enkele jaren geleden voor een prikje kon kopen.origineel was hij knalgeel,maar ik heb een hele tijd geleden de kleur al veranderd,nu vond ik het tijd om een volledige ombouw te doen.onderstaande links zijn foto's van hoe ver ik al sta momenteel,eerst ben ik begonnen met een volledige demontage tot bijna de kleinste details(behalve de motor)daar ik er een targa versie (eigen versie eigenlijk)van ga maken ben ik aan de slag gegaan met een dremeltje om het dak uit te slijpen,dan volledig opschuren , omdat ik er ander bordeau ga opzetten.via een forumlid(hij zal wel weten wie ik bedoel)heb ik dan een stel mooie velgjes gekocht.het probleem was dat deze te klein waren dus moest ik de oude velgen op maat doorslijpen en aan de nieuwe velg kleven om de banden te laten passen(een delicaat werk waar ik wel even zoet mee was),deze komen nu een beetje uit de wielkas maar dit was de bedoeling.de remschijfjes zijn dan in het goud gespoten er een extra touch aan te geven(spijtiggenoeg geen plaats voor remschoentjes maar ja..)de motor heb ik dan ook een beetje bewerkt met een héél fijn penseeltje in verschillende kleuren.Ook het interieur moest er aan geloven,na heel veel plak en spuitwerk kun je het resultaat bewonderen onderaan.let vooral op de simpele zelfgemaakte matjes.momenteel ben ik nog op aan het bieden op mooie kuipzeteltjes dus misschien??laten we hopen hé.voorlopig is dit al maar opdate volgt zeker later.
groetjes peter
ik was nog eens vroeg thuis dus kon ik nog wat verbouwen aan mijn 911
daar het interieur en dan vooral het dakgedeelte niet meer te gebruiken is door het targa dak moet ik deze een beetje bewerken door met een dremel op maat door te slijpen,heel fijn werk want als je te ver gaat past het niet meer,met behulp van mijn vrouw haar naaikunsten(op een stikmachine wel te verstaan

)en een stukje namaakleder ben ik op het idee gekomen om een lederen schuifdakje na te maken à la twingo achtig,met 2 ijzeren staafjes op maat in het leder gestikt lijkt het wat echter,als laatste ga ik met het overschot van de stof de binnenzijde van de motorkap verfraaien,normaal gezien wordt hij dit weekend gespoten(als het niet te vochtig is)volgende update later
groetjes peter
update 24/05/05
het einde is bijna in zicht,vorig weekend heb ik de body gespoten in de uiteindelijke kleur(wel met spuitbus want ik heb geen airbrush kit)en ben ik begonnen met de afwerkingen één voor één,daar de deuren en motorkap niet 100% mijn goesting was moeten deze opnieuw worden gedaan dus afschuren,grondverf...enz
deze zijn dus nog niet klaar.ook het opendakje staat er in maar hiermee heb ik gevloekt dat het niet normaal was,het bleef niet zitten daarmee,omdat ik nog aan het wachten ben op de decalembleempje die forumlid elcamino(waarvoor dank) gaat opsturen,heb ik maar een minimummerplaat gemaakt van mijn eigen op 1/1 ,dit heb ik gedaan met een digi en afgeprint op fotopapier op 3cm/1cm.veel originerer dan te kopen!!ook de achterlichten zijn gespoten in zwarte blanke lak,zo tot de volgende update zal ik enkele foto's laten zien
groetjes peter
eindresultaat 6/6/2005
eindelijk na vele weken hard zwoegen en vloeken is de porsche eindelijk af,het resultaat laat ik aan jullie over om te zeggen wat jullie er van vinden,het is een targa turbo versie geworden waar er van één exemplaar bestaat en ik ben er persoonlijk heel fier op want tenslotte is dit mijn eerste volledige ombouw,ik wil ook nog een medeforumlid nl elcamino bedanken om mij de decals te bezorgen,wel de foto's volgen,laat maar weten wat jullie er van vinden oké,groetjes peter
[[img]img]