De Pista is gebaseerd op de 488 GTB maar is een stuk lichter, krachtiger en gaat een stuk verder op het gebied van geavanceerde aerodynamica. Mede hierdoor ziet de Pista er volgens mij een stuk indrukwekkender uit. Al die aanpassingen hadden wel gevolgen voor de prijs want die is aanzienlijk hoger dan die van de 488 GTB. Wel ben ik van mening dat je ze door alle technische aanpassingen niet zomaar 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken.
Het vermogen komt uit een machtige 3,9 liter V8 waarmee een topsnelheid van net boven de 340 km/u mogelijk is. De sprint naar 100 kost slechts 2,8 seconden maar wat wellicht nog indrukwekkender is is de sprint van 0 naar 200 in 7,6 seconden. Al met al ware topprestaties zoals je van een Ferrari mag verwachten.

Het 1/43 model is van BBR en staat heel mooi in de lak, iets wat tegenwoordig bij de meeste merken best wel in orde lijkt te zijn. De kleur is een mooie wit parelmoerachtige metallic. Met deze kleur is het model niet echt 'spierwit'. Deze uitvoering heeft een donker rood interieur en dezelfde tint rode remklauwen. Die laatste zijn keurig zichtbaar achter de fijn afgewerkte zwarte velgen. Overall genomen zijn de details goed in orde maar in deze klasse mag je ook niet anders verwachten.
Spoilers, lampen, en logo's, het is allemaal keurig in orde. Mocht ik dan toch een minpuntje willen benoemen dan is het de ruimte tussen de wielen en wielkasten wanneer je het model van de met wit leer beklede base afhaal. Deze ruimte is dan iets aan de ruime kant wat ik persoonlijk nooit zo mooi vind. Staat het model gewoon vast op zijn base-plaat dan is dit probleem niet aanwezig omdat het model iets omlaag getrokken word door de schoefjes.
Kan ik verders nog wat minpuntjes ontdekken bij dit model.....nee eigenlijk niet. BBR krijg hiervoor een zeer dikke voldoende.
merk: Ferrari
model: 488
uitvoering: Pista Spider
schaal: 1/43
fabrikant: BBR

Binnenkort de volgende foto update alweer met wederom een BBR Ferrari.