Nou, MartinBond, ik heb ook de Ferrari 365 GTB van KK-scale, maar meten met AutoArt lukt nog echt niet denk ik. Hier en daar schort het nog wel aan de afwerking. Dat ook de eindcontrole niet optimaal is, en dat dit bij meerdere fabrikanten niet oke is, zeg je goed. Dat valt mij ook op.
Ik vind het interessant wat je schrijft over die brief naar de retailers. Dit zijn zaken die wij als verzamelaars niet zo vaak te weten komen. Tenminste, ik wist het niet. En die KK-scale Testarossa is inderdaad meer een speelgoedauto dan een modelauto. Maar ja, voor verzamelaars die minder te besteden hebben; zij moeten nu echt behoorlijk betalen voor een beter afgewerkt model.
En inderdaad, en ook dát noem je, zijn ze nu alweer een stuk duurder. Volgens mijn vader was bijvoorbeeld AutoArt een jaar of 10 terug zeker de helft goedkoper. (Yep, 10 jaar geleden was ik 9 en kon toen nog niet met geld omgaan, en nu nog steeds niet

) Bijna alle fabrikanten blijven de prijs maar opvoeren. Want stoppen met deze mooie hobby? Nee, voor velen geen optie. Soms heb ik het idee dat fabrikanten daarop inspelen, onder het motto: ze worden toch wel gekocht. Maar goede of betere afwerking en detaillering willen we ook toch?, (nou ja, ik wel) zoals nu bij KK-scale, en daar betalen we ook voor.