Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Stop de productie, zei Scaglietti tegen Enzo. We hebben geen zwarte lak meer om de kleppendeksels zwart te lakken. Welke lak heb je nog wel vroeg Enzo. Rood, zei Scaglietti. Dan gebruiken we rood en noemen 'm Testa Rossa (= roodkop), zei Enzo.
Geweldig toch zulke dingen Dat kan alleen bij die Italianen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Stop de productie, zei Scaglietti tegen Enzo. We hebben geen zwarte lak meer om de kleppendeksels zwart te lakken. Welke lak heb je nog wel vroeg Enzo. Rood, zei Scaglietti. Dan gebruiken we rood en noemen 'm Testa Rossa (= roodkop), zei Enzo.
Geweldig toch zulke dingen Dat kan alleen bij die Italianen.
Met als resultaat de beroemdste sportwagen ter wereld
Ferrarifan schreef: ↑wo 10 feb 2021 16:05Stop de productie, zei Scaglietti tegen Enzo. We hebben geen zwarte lak meer om de kleppendeksels zwart te lakken. Welke lak heb je nog wel vroeg Enzo. Rood, zei Scaglietti. Dan gebruiken we rood en noemen 'm Testa Rossa (= roodkop), zei Enzo.
Wat een geweldige anekdote is me dit zeg .
Ik heb me de afgelopen jaren ook sterk verdiept in de muscle car geschiedenis.
IK wil geen modelauto uitstallen zonder het verhaal achter die bolide te kennen.
Een merk als Ferrari zal echter altijd wat meer tot de verbeelding spreken .
Ferrarifan schreef: ↑wo 10 feb 2021 16:05Stop de productie, zei Scaglietti tegen Enzo. We hebben geen zwarte lak meer om de kleppendeksels zwart te lakken. Welke lak heb je nog wel vroeg Enzo. Rood, zei Scaglietti. Dan gebruiken we rood en noemen 'm Testa Rossa (= roodkop), zei Enzo.
Wat een geweldige anekdote is me dit zeg .
Ik heb me de afgelopen jaren ook sterk verdiept in de muscle car geschiedenis.
IK wil geen modelauto uitstallen zonder het verhaal achter die bolide te kennen.
Een merk als Ferrari zal echter altijd wat meer tot de verbeelding spreken .
Om maar even aan te geven hoe primitief en kleinschalig Ferrari bezig was, maar op de racebaan versloegen ze wel megaorganisaties als Mercedes, Alfa Romeo en Ford.
Hier dan de eerste, de Ferrari 250 GTE 2+2 uit 1962 van BBR met serienummer. Volgers van dit topic weten dat ik de Matrix uitvoering al had, maar die heb ik ingeruild tegen deze BBR. Het is niet de meest spectaculaire uit de 250 serie maar wel een bijzondere in de geschiedenis van Ferrari. Het was het eerste model dat in relatief ruime aantallen werd geproduceerd (bijna 1000). Ook was het, tot grote ontevredenheid van de echte Ferrari liefhebbers, het eerste model met 4 zitplaatsen. Dit was mogelijk door het motorblok 12 centimeter naar voren te plaatsen. Het is een luxe auto en ook de eerste persoonlijke Ferrari van Enzo.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 17 dec 2021 18:57, 10 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet om de oplagenummers van de modelauto (die zijn bij BBR altijd beperkt) maar het serienummer van de originele auto. Dit model is geen schaalmodel van zomaar een willekeurige 250 GTE 2+2, maar van een specifiek model. Dat maakt het altijd bijzonder vind ik. Het serial number (s/n) staat op het plateau aangegeven. En dan hoor ik mensen denken: wat maakt dat nou uit, elke 250 GTE is toch hetzelfde? Maar in die jaren was bijna geen enkele Ferrari helemaal hetzelfde, zeker in de beginfase waarbij de productie aantallen niet verder reikten dan 100 stuks