Na bijna 11 maanden in pre-order kwam vandaag het bericht dat mijn BBR Alfa Romeo eraan gaat komen. Het is een cadeau voor mijn verjaardag maar inmiddels ben ik bijna weer jarig

Maar eerst hebben we nog een Nissan GT-R Nismo.
Op eerdere pagina's kwam de Nissan R35 ook al voorbij maar deze keer draagt hij de naam Nismo N Attack Package.
De N staat in dit geval voor Nürburgring, het stuk asfalt waar de GT-R al keer op keer verbluffende rondetijden wist neer te zetten. Voor liefhebbers is het altijd leuk om bij de Nürburgring te kijken maar ook de omgeving zelf is de moeite waard. Mooi gebied.
Het N Attack Package bevat o.a beter instelbare dempers en verschillende onderdelen van carbon. Ook is het management voor de traction control aangepast en zijn de diffs opnieuw afgesteld.
Aerodynamisch zijn er ook de nodige aanpassingen gedaan waaronder een enorme achterspoiler en de remmen zijn ook niet vergeten.
Kuipstoelen met zespunts gordels ontbreken ook niet om de bestuurder (en passagiers) op hun plek te houden.
Op die manier heeft men van alles verbeterd om een nog snellere rondetijd te kunnen neerzetten op de wereldberoemde groene hel, de Nürburgring.
Dat de machtige V6 een vermogen heeft van 600 pk helpt daar zeker ook bij.
Hoewel de japanners met de R35 GT-R een geweldige wagen op de markt hebben gezet wisten ze de GT-R in 2014 met het Nismo N Attack Package naar een hoger level te tillen. Veel van deze updates vonden later hun weg naar het 2017 model van de Nissan.

Het 1/43 model is ook deze keer weer afkomstig van het Japanse Make-Up Eidolon en bij de voorgaande modellen van dit merk was al duidelijk dat ik inmiddels groot fan ben van hun creaties. Wat een afwerking

Terwijl ik dit type heb ik het model voor me staan en hoe lang ik er ook naar kijk, ik kan maar geen minpunt vinden.
Alles is weer even mooi. Strakke lijnen en mooie details, zelfs de kleinste dingen hebben volop aandacht gehad.
Mooie spoilers met een strakke carbonprint. Strakke wielen met gedetailleerde remschijven en klauwen erachter.
Het front is mooi diep uitgewerkt en de achterkant is niet anders. Logo's, uitlaten en lampen, allemaal even strak.
Het lakwerk is meer dan perfect en deze kleur rood doet daar optisch nog een schepje bovenop.
Wat sommigen wellicht wat minder vinden is dat de wagen erg laag op zijn wielen staat. Dit zie je vrijwel altijd bij de 1/43 modellen van Make-Up. Ik vind het mooi, ik hou daar wel van maar niet iedereen zal zo'n sterk 'verlaagde' wagen kunnen waarderen.
De vitrinebox is weer een ding apart. De minpunten van zo'n transparante onderkant heb ik al meermalen besproken maar hier is weer iets anders aan de hand. Deze vitrine heeft een afwijkende maat ten opzichte van de andere Make-Up modellen.
De lengte is niet afwijkend maar wel de breedte, gezien naar het front van de wagen. Dit is breder van gebruikelijk.
Ik vind het wel mooi en het geeft ook een wat luxere uitstraling maar het valt wel op tussen alle andere vitrines. Kortom, de zoveelste variant.
Als eindoordeel kan ik niet anders zeggen dan dat ik het model met veel verbazing heb zitten bewonder

merk: Nissan
model: GT-R Nismo
uitvoering: N Attack Package
kleur: Vibrant Red
schaal: 1/43
fabrikant: Make-Up Eidolon