Beste leden,
ik heb zojuist telefonisch contact gehad met mevrouw Opscholtens.
Zij deelde mij mede dat dhr Opscholtens zeer recentelijk overleden is (januari 2025).
Ze adviseerde mij contact te zoeken met de Namac en hier navraag te doen omtrent een beëdigd taxateur voor modelauto's.
Tot zover.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Grts Camille.
taxatie verzameling
taxatie verzameling
Laatst gewijzigd door Vaessen C op do 30 jan 2025 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: taxatie verzameling
Er zijn weinig ervaringen en adviezen.
Wilde zelf ooit mijn verzameling laten taxeren, maar toen was de enige modelautotaxateur ermee gestopt.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd bij welke verzekering je zit en welke taxateur hiervoor geschikt is, wellicht hebben andere leden hier ook iets aan?
In elk geval zorgen dat je zoveel mogelijk aankoopnota's hebt? En uiteraard een taxateur die er wel verstand van heeft, ik heb ze nog niet gevonden
Wilde zelf ooit mijn verzameling laten taxeren, maar toen was de enige modelautotaxateur ermee gestopt.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd bij welke verzekering je zit en welke taxateur hiervoor geschikt is, wellicht hebben andere leden hier ook iets aan?
In elk geval zorgen dat je zoveel mogelijk aankoopnota's hebt? En uiteraard een taxateur die er wel verstand van heeft, ik heb ze nog niet gevonden

Re: taxatie verzameling
Dan moet je alle nota's wel hebben. Dat lukt niet altijd als je shopt op Houten. Zeker voor de bijzondere dingetjes. Ik heb sowieso een overzicht van alle wagens incl product codes en foto's in de cloud. Alles qua prijzen in kaart gebracht. Met 300 modellen voor gemiddeld 50 euro is al 15K, dat gaat best rap. Ik heb flink uitgedund afgelopen 2 jaar, maar mijn gemiddelde gaat eerder richting 80 en de gemiddelde vervangingswaarde naar 110 (schatting). Het slimste is zorgen dat de fik der niet in klapt. 

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.