Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Is het mogelijk om zelf velgen en banden te maken op schaal 1:17 en kleiner (dus ook schaal 1:18, 1:43 of 1:87)? Heeft iemand dit ooit gedaan? Ik zoek namelijk (nog steeds) velgen die lijken op velgen die uit geperst staal gemaakt zijn en aangezien ik verrekte perfectionistisch ben vrees ik dat ik de meeste velgen die jullie me aanbieden afwijs.
Hier nog even de velgen die ik wil hebben/maken:
[MOD-EDIT]foto eventjes verkleint om het forum niet in de breedte te laten scrollen.
Is er niet een modelauto die deze soort velgen heeft? Misschien dat je het daarmee kan proberen...
Modelauto's zijn er zat....
En onder de VW Kever (schaal 1:17) van solido zitten dezelfde soort velgen als die onder de 2e foto van jou. Alleen een likje verf zou voldoende zijn misschien...
In het boek "The Complete Car Modeler" van Gerald Wingrove staat een stukje over het maken van "pressed steel wheels", naast de traditionele spaakwielen, en "Bugatti wielen". (tevens in het boek meer over het maken van banden, de body, en nog veel meer, dat boek is echt goud)
Op Ebay staat een exemplaar voor niet te veel geld. Loopt over 6 uur af...
De wieltjes van dat kevertje lijken inderdaad vrij goed ja. Ik zal eens kijken of ik zo'n ding in de winkel kan vinden. Ik moet er dan wel spaakjes op schilderen want de wieldop op de onderste pagina hjeeft kleine spaakjes.
Dat boek klinkt erg interessant. Weet je toevallig ook of het in de reguliere boekhandel te krijgen is? Ik koop never nooit niet on-line (zeker niet op een veilingsite), maar ik zal zo ff een kijkje nemen.
Van het boek zijn ongeveer 8000 exemplaren gedrukt, en dat is al lang geleden. De kans dat je het in een boekenwinkel tegenkomt is kleiner dan dat je in het verkeer om het leven komt...
Maar je kan het eens online proberen, ik ben nl de verkoper van het boek op E-Bay....
ik koop nog weleens in Dokkum, maar daar hebben ze niet veel keus wat ferrari 1:18 betreft. Zo nu en dan staat er eens een Ferrari. Binnenkort maar weer eens in Drachten en Leeuwarden kijken....