Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zoals al verwacht werd, heeft de overkoepelende autosportorganisatie FIA de tweede kwalificatie op zondagochtend geschrapt. De tweede kwalificatie werd pas onlangs ingevoerd, nadat de kwalificatiemethode zoals die in het seizoen 2004 toegepast werd op weinig steun kon rekenen.
Toch zijn de teambazen akkoord gegaan met een nieuw format dat vrijwel identiek is aan dat van vorig seizoen. Op zaterdagmiddag zal er door de coureurs één vliegende ronde worden gereden inclusief de hoeveelheid brandstof waarmee men de race moet starten. De volgorde waarop de rijders de kwalificatie starten, is de uitslag van de vorige race in omgekeerde volgorde.
Jammer, vond deze opzet toch wel wat hebben, nu kan je je weer helemaal geen foutje permiteren, mooi voorbeeld was Raikonnen die laatst bij zijn eerste rondje in de eerste bocht een foutje maakt en derde stond en bij de 2de kwali toch het foutje omzette in een pole.
Vind het wel weer wat overzichtelijker worden met één kwalificatie-sessie, maar als ik eerlijk ben zie ik toch liever de trainingen zoals jaren geleden, 12 rondjes....zelf het goede moment kiezen en dan een rondje knallen
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo schreef:Die zie ik ook veel liever ja, maar de kosten moeten helaas gedrukt worden, wel weer beter voor de banden, scheelt weer een kwalificatie opdonder
Volgens mij mochten ze na de eerste kwalificatierun nog wel banden verwisselen en brandstof tanken
formule1nieuws.nl schreef:FIA maakt nieuwe regels voor 2005 en 2006 bekend
De wijzigingen hebben betrekking op zowel de aerodynamica, de banden als de motoren.
Banden: Met ingang van 2005 mag men nog maar een set banden gebruiken voor zowel de kwalificatie als de race. Hiermee wordt men gedwongen om met hardere compounds te gaan rijden en zal hierdoor bochtensnelheid behoorlijk worden teruggebracht.
Jolly Club schreef:Vind het wel weer wat overzichtelijker worden met één kwalificatie-sessie, maar als ik eerlijk ben zie ik toch liever de trainingen zoals jaren geleden, 12 rondjes....zelf het goede moment kiezen en dan een rondje knallen
daar ben ik het dus volkomen mee eens zo zou het moeten zijn en het zou mij niet verbazen dat het volgend jaar ook terug zou komen
Ik denk niet dat we dat nog terug zien, zoals ik al zei, ze zijn bij de F1 niet anders dan dan de kosten aan het drukken, en buiten de race was die kwalificatie methode geld verslindend.
das waar maar ik weet haast wel zeker dat ze dat systeem niet meer terug doen ik wil het wel heel graag want dat was DE kwalificatie van vroeger, de mooiste van alles wat ik de afgelopen paar jaar heb gezien maarja het wordt echt te duur.
Eerste 4 plaatsen dus voor de 4 die de vorige race erg gehaaid waren. BMW zit er nu helemaal bij. Start wordt morgen wel de moeite waard gok ik. Alonso begint af te zakken en zal flink aan de bak moeten om te behouden wat hij heeft. Dit seizoen begint best leuk te worden zo.