WRC Rally Duitsland [26/28-08-2005]

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Niels
Contacteer:

WRC Rally Duitsland [26/28-08-2005]

Bericht door Niels »

Misschien een beetje vroeg, maar dit is de kans om de echte rally kanonnen aan het werk te zien. Rally is bij Trier (3,5 uur van Utrecht, 2,5 uur van Brussel).

Ticket kost 60 euro, hiervoor heb je toegang tot alle proefen op de 3 rallydagen. Als je rustig gaat kijken kun je ze dus op 9 verschillende proefen bekijken, verder rijden er ook nog historics rond (denk aan groep B kanonnen, zoals de Audi Quattro, Lancia 037, Peugeot 205 T16 EVO 1 en de MG Metro).

Als ik het goed heb is dit jaar het eerste jaar dat ook het JWRC aan de start komt (hiervoor was het altijd een PWRC rally, maw Groep N Subaru's en Mitsu's).

Ik ga in ieder geval, heb een plaats op 1 van de vele (nood)campings, kost geen drol (6 euro per nacht en 5 euro voor ontbijt).

Meer info op: http://www.omv-adac-rallye.de/

En om je lekker te maken, foto's op: http://www.rallymedia.nl/
Afbeelding
droomautoos
Contacteer:

Re: WRC Rally Duitsland [26/28-08-2005]

Bericht door droomautoos »

Niels schreef:Als je rustig gaat kijken kun je ze dus op 9 verschillende proefen bekijken,

Ben je er al eens eerder geweest Niels :?:

ik hoop dat de situatie veranderd is, wij zijn een paar jaar eerder wezen kijken tijdens de eerste uitvoering van de Wrc duitsland rally, toen kon je op een dag 2x de zelfde proef kijken, ondertussen naar een andere proef rijden was niet te doen, er was geen doorkomen aan, zoveel drukte op de toegangs wegen :(
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik ben 1 keer geweest, 2 jaar geleden. Ik ga dit jaar weer als het goed is. 2 jaar geleden kon je 2 a 3 proeven per dag volgen, meer was niet te doen.
Niels
Contacteer:

Re: WRC Rally Duitsland [26/28-08-2005]

Bericht door Niels »

droomautoos schreef:
Niels schreef:Als je rustig gaat kijken kun je ze dus op 9 verschillende proefen bekijken,

Ben je er al eens eerder geweest Niels :?:

ik hoop dat de situatie veranderd is, wij zijn een paar jaar eerder wezen kijken tijdens de eerste uitvoering van de Wrc duitsland rally, toen kon je op een dag 2x de zelfde proef kijken, ondertussen naar een andere proef rijden was niet te doen, er was geen doorkomen aan, zoveel drukte op de toegangs wegen :(

Moet lukken, MTB mee :mrgreen:

Afstanden zijn klein, ben er zelf nog niet geweest maar moet lukken.
Afbeelding
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Even een foutje van mij, op vrijdag en zondag kun je er 2 zien, zaterdag 3.

Negen haal je idd niet, of je moet na de eerste 20 weggaan.

Aangezien er op alle dagen 6 proefen verreden worden, en op zaterdag dat 3x2 is dacht ik dat dat op zondag en vrijdag ook zo zou zijn, maar dan rijden ze 2x3.

Toegevoegd na 45 seconden:

Zo, weer terug en wat foto's online gezet.

Op vrijdag 3x de WRC's en 2x de Classics kunnen zien, zaterdag 3x de WRC's en 1x de Classics en op zondag alleen 2x de WRC's.

Erg mooie wedstrijd, vooral Duval maakte op mij erg veel indruk hopelijk kan hij dit niveau vast houden want er komen nog wat rally's waar hij misschien wel voor de overwinning kan gaan. Verder was Jasper vd Heuvel in z'n groep N Lancer een van de smaakmakers en misschien we de Driftmeister van de rally.

Classics waren ook erg bruut, jammer dat de Quattro al op de eerste dag uit viel. En ook al ben ik niet erg pro Opel (best wel een beetje anti zeg maar) waren de Ascona's en Kadett toch wel erg goed bezig.

Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer grote foto's hier.
Laatst gewijzigd door Niels op wo 31 aug 2005 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Baal ik ff zeg, ben daar ook geweest waar die duval aan kwam rijden, en ook in het zelfde weekend. Helaas was toen de rally al klaar...als ik dat geweten had was ik zeker ff gaan kijken...maja aan achteraf gelul heb je niks... :oops:
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Mooie foto's Niels. Fijn apparaat he zo'n 300D :wink:
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zeker, erg fijn apparaat :mrgreen:

@ Kwiebje, ja dat is balen volgend jaar weer een kans! Is iig zeker de moeite waard!
Afbeelding
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Zeker mooie foto's, vooral die chrash :P :lol:
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Hierbij twee foto'tjes die een collega van mij gemaakt heeft:

(Sola)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ziet er toch altijd spectaculair uit. Probeer het altijd wel een beetje te volgen, maar doordat er steeds meer raceklassen bij komen en het aanbod van programma's wordt het er wel steeds moeilijker op.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

ik heb niks ervan meegekregen van die rally want ik was dat hele weekend op zandvoort. maar normaal vind ik het wel leuk om te kijken
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Plaats reactie