Maar over b.v. Lammers, Toine Hezemans, om er maar een paar te noemen is heel wat minder (tot geen info) over bepaalde modellen te krijgen. En dan bedoel ik niet over de Dome's van Lammers of de Porsche van Hezemans.
Maar zoals Gerben Olsder onlangs in zijn privé-collectie liet zien is er heel wat meer dan alleen de algemeen bekende auto's.
Hier b.v. mijn bijdrage:
Het betreft de Formule 1 auto's van Jan Lammers. Ten eerste is er de 1979 Shadow Ford DN9. Dit model is in de schaal 1:43 en van het merk Tameo Kits. Deze is over het algemeen wel redelijk bekend. De kit is nog steeds verkrijgbaar. Alleen echter door een geoefend bouwer in elkaar te zetten of door enkele in Nederland bekende modelauto zaken.

De volgende is de 1:43 1979 Shadow Ford DN9B ( GP Argentinië) ook van Jan Lammers. Merk is wederom Tameo kits en ook deze is nog steeds leverbaar, maar toch minder makkelijk aan te komen.

De volgende is echter zéér zeldzaam. Het gaat om de 1:43 1980 ATS D4 van Jantje. Hij is van het merk Tenariv en is al vele jaren uit produktie. Slechts zeer zelden wordt er via internet nog een ongebouwd model aangeboden, maar zijn de prijzen gigantisch. Een gebouwd exemplaar dat te koop werd aangeboden heb ik echter nog nooit gezien. Als extra zoekoptie valt er natuurlijk ook Marc Surer te gebruiken. Dit kitje is namelijk voor beide drivers te bouwen.