Jos schreef:jij trekt zonder beelden te hebben gezien conclusies? knap...
De FIA heeft beide mannen verhoord, en is tot deze straf gekomen. Ik heb niemand horen protesteren, dus je mag er vanuit gaan dat Pizzonia idd de schuldige is, in de PR van Williams neemt hij ook een beetje de schuld op zich.
Commentaar van Montoya vond ik toch ook duidelijk. Hij was nog al vaag en vertelde dat hij zelf niet echt wist wat er gebeurd was. Hij was aan het cruisen naar de finish zei hij zelf. Want Kimi was geen optie en achter hem zat geen dreiging. Pizzonia zal idd wel de schuldige zijn maar gaf wel aan veel sneller te zijn en het idee te hebben dat JPM hem er voorbij wilde laten. Helaas dat de beelden zo slecht waren want ik zou toch graag willen weten in hoe verre JPM op de race lijn zat of niet. Pizzonia zit natuurlijk altijd fout met zijn rondje achter liggen en degen zijn die inhaalde maar zoals ik al zei... Alonso kende dezelfde situatie en haalde de finish wel. En als er 2 mensen in het veld zijn die dit jaar voor de GP van SPa geleerd hadden dat achterliggers problemen kunnen veroorzaken dan zijn het MS en JPM.
Jos schreef:Ik ben geen schumacher fan maar dit is natuurlijk belachelijk. Ik weet niet wanneer jij schumacher dit hebt zien doen, waarschijnlijk doel je op Jerez 1997 ofzo, maar dit is een hele andere situatie. Sato had hier namelijk totaal geen voordeel bij, hij remde veeeeel te laat. Van een Formule 1 coureur, die al 20 keer eerder die dag wel op tijd remde mag worden verwacht dat hij ook onder iets moeilijkere omstandigheden zijn rempunt vindt. Ook hier geen protest, dus blijkbaar zijn ze het er mee eens bij BAR..
Misschien moesten ze Villeneuve dan ook maar eens 10 plaatsen terug zetten want die miste na tig goede bochten zijn rempunt daar ook op ongeveer een halve kilometer. Om vervolgens Alonso er bijna af te kegelen. Alonso wist gelukkig voor hemzelf de rem nog op tijd te vinden. Sato staat onder druk en was gewoon veel te enthousiast. Maar die straf vind ik ook zwaar overdreven, als iemand problemen krijgt hierdoor is hij het namelijk zelf wel. Dit vind ik een race incident. Zal er gelijk bij zeggen dat ik het uitermate jammer vond dat MS uitviel voor ik commentaar krijg. Ik had de hoop dat deze misschien in staat was geweest voor Alonso te eindigen. Niet dat dat dan zoveel uitmaakte... Maar dat is weer een ander verhaal.