Wat te doen als je pakketje niet ontvangt?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Wat te doen als je pakketje niet ontvangt?

Bericht door De_Modelautogarage »

Ik heb 2 weken geleden een Caprice gekocht maar op heden nog niks ontvangen.Het paketje is wel op de post gegaan.Op tracktrace staat dat het pakketje al is afgeleverd.Ik heb niks ontvangen en mijn buren ook niet.Weet iemand wat ik nu het beste ken doen?Alvast bedankt
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

De_Modelautogarage
Contacteer:

bedankt voor je reactie Markopolo maar dit heb ik ook al allemaal gedaan heb al tig keer opgebeld maar wil niet baten. :roll:
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik had zoiets 3 weken geleden met de schoolboeken van mijn zoon. Daar stond ook dat ze waren afgeleverd. Ze bleken te zijn aangeboden op een dag dat ik er niet was en waren op het postkantoor.
De_Modelautogarage
Contacteer:

Dat dacht ik dus ook en ben vrijdag al naar het postkantoor gegaan maar helaas niks op het post kantoor. :thump_down:
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Dit moet je doen:

- Verkoper op de hoogte brengen van het probleem.
- Hij moet dit melden aan de TPG.
- Als het goed is, stellen zij dan een onderzoek in waar het pakket is gebleven.
- Nadeel, het kan even duren voordat je wat meer weet.

Dus verkoper op de hoogte brengen, en overhalen om een onderzoek te laten instellen is het belangrijkste :!:
De_Modelautogarage
Contacteer:

Bedankt bart heb je advies op gevolgd en hij is het al gaan melden nu nog wachten of het zin heeft :cry:
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

De_Modelautogarage schreef:Bedankt bart heb je advies op gevolgd en hij is het al gaan melden nu nog wachten of het zin heeft :cry:

Was het een aankoop bij een winkel of particulier
:?:
De_Modelautogarage
Contacteer:

Particulier.
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Hmmzz, tijdje geleden iets soortgelijks gehad.
Ik zat te wachten tot m'n pakketje uit Duitsland was aangekomen........
Toen ik op een ochtend een briefje in de brievenbus vond dat de pakket-service, dat ze voor een gesloten deur stonden en dat het pakketje daarom maar retour afzender gestuurd is....
Ze hadden dus NIET 's avonds het pakketje opnieuw aangeboden... :evil:
Vergissinkje kreeg ik op 't kantoor te horen, kon gebeuren...

Dat ik daarna de 17,50 Euro porto opnieuw kon gaan betalen aan de Duitser om alsnog m'n pakketje te krijgen was de 2e tegenslag........ :evil:

Alweer zo'n fijne ervaring met Duitse ebaY-verkopers. GRRRRRRRRRRRRRR
Greetz, Kale
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Ruim 2 weken geleden een aangetekende brief verstuurd naar Duitsland, die tot heden ook nog niet is worden bezorgd op het adres van bestemming. Ik heb dit gemeld bij TPG-post en ze hebben mij een navraag formulier gemaild. Deze ingevuld en retour gestuurd. Ook heb ik het gemeld bij de Deutsche Post en zij hebben inmiddels ook al info opgevraagd bij het adres waar de brief niet is aangekomen.
Dus al met al is de zaak nu een week volledig in onderzoek. Ik heb dan wel het voordeel, dat mijn zending "Aangetekend" en dus verzekerd is bij verlies enz..
Dan zullen ze zich meer moeite doen om een zending proberen op te sporen, want anders heb ik recht op schade vergoeding. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor.

Ik weet niet of bij jouw altijd de zelfde postbode bezorgd. Bij mij wel. Anders moet je hem eens opwachten en vragen of hij nog iets weet over het pakket. Het is nog niet zolang geleden en misschien herinnert hij zich nog, waar hij het pakket bezorgd heeft. Misschien bij een op verdere afstand wonende buur, die nu misschien op vakantie zijn. Maar dan had hij wel een briefje bij je in de brievenbus moeten achterlaten. Bij mij is dit tenminste altijd gebeurd. Maar navragen is het minste wat je kunt doen.
Volgens tracktrace is het pakketje bezorgd en dan is de bezorger de laatste die het pakket verder heeft verwerkt. Anders wordt het niet electronisch afgemeld bij distributie TPG met de optie "Uitgereikt".

Vraag de afzender of hij een navraag formulier heeft gestuurd naar TPG. Anders moet je mij een PB sturen en dan mail ik zo'n Navraag formulier naar je.

Succes.
De_Modelautogarage
Contacteer:

Mijn paketje is niet verzekerd helaas.En hij heeft ook al z'n formulier.Bedankt :thump_up:
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

The Red Dream schreef:Ik heb dan wel het voordeel, dat mijn zending "Aangetekend" en dus verzekerd is bij verlies enz..

Verzekerd zegt ook niet alles...
Ik heb een keer een model gekregen dat bij de post ernstig beschadigd was geraakt, en mijn vader heeft navraag gedaan.
Een pakket van €5,50 (standaard tarief) is niet verzekerd.
Je kan ook je pakket verzekeren, dat kost iets van €0,50 meer. Hier heb je als modelauto verzamelaar echter helemaal niets aan, je krijgt dan een paar luttele Euri's per kg aan pakketpost.
Dan heb je nog een laatste optie, dan is je pakket verzekerd tot een € of 50. Hier betaal je dan wel fors voor...
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
caprigek

Bericht door caprigek »

Verzekerd zegt ook niet alles...
Ik heb een keer een model gekregen dat bij de post ernstig beschadigd was geraakt, en mijn vader heeft navraag gedaan.
Een pakket van €5,50 (standaard tarief) is niet verzekerd.
Je kan ook je pakket verzekeren, dat kost iets van €0,50 meer. Hier heb je als modelauto verzamelaar echter helemaal niets aan, je krijgt dan een paar luttele Euri's per kg aan pakketpost.
Dan heb je nog een laatste optie, dan is je pakket verzekerd tot een € of 50. Hier betaal je dan wel fors voor...

ALS je een pakketje AANGETEKEND laat versturen € 5,75
dan is het standaard verzekerd tot MAX € 46,= EXCL verzendkosten
dit geld alleen voor binnen nederland

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Niet veel positieve berichten over mijn werkgever..haha :mrgreen: Ik werk zelf naast mijn studie ook bij de TPG post dus herken sommige situaties wel. Wat wel zo is: een pakketje wordt niet bezorgt door een normale postbode, maar een pakketbezorger. Dus opwachten heeft geen zin, want deze heeft geen looproute.

Maar het is zeker jammer dat deze dingen gebeuren. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goedkomt! Suc6 ermee :thump_up:
Plaats reactie