Paypal...wat is het en hoe werkt het?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
caprigek

Bericht door caprigek »

hanzjepanzje schreef:
hmmmm naja ik ben 21 en heb dus geen creditcard. Helaas pindakaas. Zal maar met maktplaats verder moeten in dit geval. Bedankt voor de hulp!

Tip1: Neem een creditcard.

Tip2: Volgens mij kan je jezelf ook aanmelden met een gewone bankrekening...

JA dat kan
ik heb mezelf ook aangemeld met mn bankrekening
maar ik gebruik het nog steeds niet (geen idee waarom niet)

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

caprigek schreef:hanzjepanzje schreef:
hmmmm naja ik ben 21 en heb dus geen creditcard. Helaas pindakaas. Zal maar met maktplaats verder moeten in dit geval. Bedankt voor de hulp!

Tip1: Neem een creditcard.

Tip2: Volgens mij kan je jezelf ook aanmelden met een gewone bankrekening...

JA dat kan
ik heb mezelf ook aangemeld met mn bankrekening
maar ik gebruik het nog steeds niet (geen idee waarom niet)

groet caprigek

Ja hoor, geen probleem, ik betaal al 2 jaar internationaal zonder problemen met PayPal.
Ik heb GEEN creditcard, maar stort van m'n gewone giro-rekening geld op m'n PayPal-account. Dit duurt echter zo'n 4 werkdagen.
Maar verder nog nooit fouten of problemen meegemaakt...
Greetz, Kale
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Oke, heb ik weer eens een vraagje.

Tijdens het surfen door PayPal kwam ik tegen dat je een betalingslimiet (Sending Limit) hebt als je geen creditcard hebt. (Staat naar het vakje met je tegoed "View Limits")

Heeft iemand daar al problemen mee gehad? Want hoewel ik nog een aardig bedrag heb staan is het in die paar maanden dat ik PayPal heb al ongeveer tot een 1/3 geslonken.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Dat heb ik ook gehad met een paypal account met creditcard. :cry: Ik moest mijn Paypal account eerst opwaarderen en heb nu een unlimited limit :mrgreen:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Als je er niet meer wijs uit wordt, doe dan even de eerste stappen om een nieuw account aan te maken. Er wordt je dan gevraagd wat voor soort account je wil, met uitleg van de soorten accounts erbij.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Maar het account wat ik nu heb, heb ik nodig. Er is geen andere dus daarom vroeg ik het. Want dan moet ik alles weer opnieuw invullen :?
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Nog een vraag over PayPal:

Tot nu toe heb ik zonder problemen PayPal gebruikt om zaken te kopen. Nu heeft iemand (uit Amerika) iets van mij gekocht (niet via Ebay) en gevraagd of hij met PayPal kon betalen.

Dat is allemaal gelukt, heb nu een Premium account en het bedrag staat erop en heb ik geaccepteerd.

Nu wil ik het geld over laten maken van mijn Paypal account naar mijn Rabobank rekening.

Het "probleem": als ik mijn gegevens bekijk, dan ziet mijn Rabobank nummer er zo uit: XXXXXX1234. Ik heb het nummer toch echt zonder die XXXXXX ingevoerd. Kan dit kwaad of is het een gebruikelijke notitie? Ik heb het ook niet kunnen wijzigen. Ik heb het PayPal al gevraagd, maar na een paar dagen nog steeds geen reactie. Help! Ik wil geen 23 euro terugstortkosten oplopen vanwege een paar XXXX.

Overigens: als het geld eenmaal op mijn PayPal account staat, kan een koper dan nog aan het geld komen (transactie ongedaan maken)?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

bigodino schreef:Nog een vraag over PayPal:
Het "probleem": als ik mijn gegevens bekijk, dan ziet mijn Rabobank nummer er zo uit: XXXXXX1234. Ik heb het nummer toch echt zonder die XXXXXX ingevoerd.

Dat van die XXX'en is bij mij ook zo, gewoon bescherming van privacy.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Je hele rekeningnummer of Creditcard nummer is bij Paypal bekend, ze laten uit veiligheidsoverwegingen echter alleen de laatste paar posities zien. Gewoon over maken, komt wel goed! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

bigodino schreef:Nog een vraag over PayPal:

Tot nu toe heb ik zonder problemen PayPal gebruikt om zaken te kopen. Nu heeft iemand (uit Amerika) iets van mij gekocht (niet via Ebay) en gevraagd of hij met PayPal kon betalen.

Dat is allemaal gelukt, heb nu een Premium account en het bedrag staat erop en heb ik geaccepteerd.

Nu wil ik het geld over laten maken van mijn Paypal account naar mijn Rabobank rekening.

Het "probleem": als ik mijn gegevens bekijk, dan ziet mijn Rabobank nummer er zo uit: XXXXXX1234. Ik heb het nummer toch echt zonder die XXXXXX ingevoerd. Kan dit kwaad of is het een gebruikelijke notitie? Ik heb het ook niet kunnen wijzigen. Ik heb het PayPal al gevraagd, maar na een paar dagen nog steeds geen reactie. Help! Ik wil geen 23 euro terugstortkosten oplopen vanwege een paar XXXX.

Overigens: als het geld eenmaal op mijn PayPal account staat, kan een koper dan nog aan het geld komen (transactie ongedaan maken)?

Volgens mij staan die X-en ervoor om je rekening nummer af te schermen. Bij Bol.com is dit namelijk ook het geval. Alleen de laatste 4 cijfers worden weergegeven. Als het goed is, is dit zelfs het geval bij de bonnentjes die uit de pinautomaten komen. Eiegenlijk een soort bescherming van je privé gegevens.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Die XXXX is normaal. Dit is ter beveiliging.
Als ik in mijn profiel kijk zijn zowel bij bankrekening als bij credit card gegevens alleen de laatste 4 cijfers zichtbaar.
Dit is niet alleen bij PayPal maar ook bij Ebay. Kijk daar ook maar eens naar je account gegevens. Is het namelijk ook het geval
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Bedankt voor de reacties, is weer een geruststelling! :thump_up:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

er dachten kennelijk meer mensen zo over als mij :)
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Jos

Bericht door Jos »

ik gebruik al 2 jaar paypiel, maar weet iemand waar ik die "coupons" etc kan vinden? Met deze dingen kan je korting krijgen op betalingen, maar ik heb er nog nooit een gezien of gehad, en ik weet ook niet hoe je ze krijgt..iemand??
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Even een klein vraagje betreft Paypal. Ik ben nu een tijdje lid van Paypal en heb al een aantal betalingen verricht. Gewoon d.m.v. overschrijven van mijn bank naar Paypal. Nu zie ik een verstuurlimiet staan van € 1070,- Elke keer als ik wat betaal wordt deze limiet kleiner. Als deze limiet de 0 bereikt (zal nog wel even duren in mijn geval) moet je dan verplicht een creditkaart hebben :?:
Plaats reactie