Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Telegraaf.nl schreef:Twee Nederlandse Ferrari-teams in Le Mans
ZAANDAM/LE MANS - Drie Nederlandse equipes mogen dit jaar autoracen in de 72e editie van de 24 uur van Le Mans. Een van hen is oudgediende Jan Lammers met de Dome Judd van Racing for Holland. Nieuw zijn twee Ferrari's van het Nederlandse Barron Connor Racing. De Franse organisatie (Automobile Club de l'Ouest) maakte vrijdag de lijst van vijftig deelnemers bekend.
"Het gebeurt zelden dat de organisatie beide inschrijvingen van een debuterend privé-team accepteert", aldus eigenaar John Bosch van het in Zaandam gevestigde team. Bosch, wereldkampioen sportscar, zal op 12 juni zelf achter het stuur kruipen van een van de Ferrari's.
Schitterend dat er 2 nederlandse Ferrari's rond gaan rijden.
Jammer dat Racing for Holland voorlopig maar met 1 auto aan de start gaat komen, de 2de auto staat als 4de reserve. Dus als er wagens uitvallen of niet meer mee gaan doen of in de PRELIMINARY PRACTICE een slechte prestatie leveren dan kunnen ze nog wel met een tweede auto erbij komen.
Wat mij ook nog opvalt is dat SPYKER er niet bij is
2004 LE MANS 24 HOURS ENTRY LIST LMP1 2 * Champion Racing (USA) LMP900 Audi 3600t 3 Arena International Motorsport (UK) LMP900 Dome-Mugen 4000a 5 * Audi Sport Japan Team Goh (J) LMP900 Audi 3600t 6 Rollcentre Racing (UK) LMP900 Dallara-Judd 4000a 7 Spinnaker Clandesteam (I) LMP900 Dallara-Judd 4000a 8 Audi Sport UK Team Veloqx (UK) LMP900 Audi 3600t 9 Kondo Racing (J) LMP900 Dome-Mugen 4000a 10 Taurus Sports Racing (UK) LMP900 Lola-Caterpillar 4920t 11 Panoz Motor Sports (USA) LMGTP Panoz Elan 6000a 14 Team Nasamax (UK) LMP1 Nasamax-Judd 4997a 15 Racing For Holland (NL) LMP900 Dome-Judd 3994a 17 Pescarolo Sport (F) LMP900 Pescarolo-Judd 4997a 18 Pescarolo Sport (F) LMP900 Pescarolo-Judd 4997a 20 * Lister Racing (UK) LMP900 Lister Storm 5990a 22 Zytek Engineering Ltd (UK) LMP675 Zytek 3396a 25 RML (UK) LMP675 Lola-MG 1995t 27 * Intersport Racing (USA) LMP675 Lola-Judd 3397a 29 * Noel Del Bello (F) LMP675 Reynard-Lehmann 1998t 88 Audi Sport UK Team Veloqx (UK) LMP900 Audi 3600t
het was toch al bekend dat Spyker niet mee zou rijden? Door de restricties die hun opgelegd zijn (omdat er niet genoeg auto's zijn verkocht) zijn ze er (voorlopig??) mee gestopt geloof ik.
Er rijden dit jaar 3 Domes mee (misschien dus 4), waaronder 2 met de Mugen motor.
Ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkeling die Pagani heeft doorgemaakt.
John Bosch kan na de split met Lammers een gooi doen naar de klasse-overwinning in de naar mijn mening snelste auto in de klasse.
ik heb het even nagevraagd, en Spyker doet niet mee omdat ze niet mee mógen doen!
Afgelopen 2 jaar is hun door de organisatie dispensatie verleend, echter moesten ze wel met restricties rijden. Spyker heeft nog steeds niet genoeg auto's verkocht om mee te mogen doen in de klasse, en dit jaar krijgen ze geen dispensatie meer, geen spyker op le mans dus...
Ik vindt het echt jammer dat Spyker er niet bij is. Die auto was daar een aparte verschijning. Daar staat tegenover dat er nog genoeg andere Nederlanders deelnemen.
model1op43 schreef:Cadillac reed in 2002 voor het laatst. Was een 3-jarig project
hm ik dacht dat ze vorig jaar ook gereden hadden maar kon niets erover vinden. wel over sebring enzo, maar niet dat ze op le mans hebben gereden...
In 2000 en 2001 hebben ze met het eerste model gereden, maar dat was een regelrechte flop. In 2002 hadden ze een volledig nieuwe auto die wel behoorlijk competitief was. In Amerika behaalden ze zelfs een paar podiumplaatsen aan het eind van het seizoen. Daarna was het over ... helaas!
(Ik heb foto's van de modelauto's en de echte modellen op mijn site staan)
Laatst gewijzigd door model1op43 op za 27 mar 2004 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ten tenths forum schreef:The #65 and #66 Ferrari 550s at Le Mans ? the Prodrive Racing entries ? will be driven by Tomas Enge, Peter Kox and Alain Menu in one car and Colin McRae, Rickard Rydell and Darren Turner in the other.
Laatst gewijzigd door Jos op zo 28 mar 2004 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.