Problemen met "Spark" de BMW's van Duncan Huisman.

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Problemen met "Spark" de BMW's van Duncan Huisman.

Bericht door Matt Modelautos »

Ik heb zojuist eens email contact gehad met een collega-verzamelaar (Bart :mrgreen: ) over de BMW's 320i van Duncan Huisman (Spark 1:43).
Heb vandaag alledrie de modellen binnengekregen, en wat meteen opviel was dat de voorwielen er nogal schuin onderstaan. Nu weet ik wel dat ze een bepaalde hoek moeten hebben, maar dit is nogal extreem. Ook Bart kon mij bevestigen dat zijn modellen dit ook hebben. :thump_down:
Is dit nu een produktiefout, of hebben alléén wij pech hiermee, wat ik me overigens niet voor kan stellen. :think:

Maar misschien dat "brommerhoofd" hier iets meer over weet...... :mrgreen:

Wél moet ik zeggen dat ik een auto gedemonteerd heb (wat zéér eenvoudig is), en dat voor een beetje knutselaar dit misschien op te lossen moet zijn.
Daarom nogmaals: is dit structureel.
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op vr 14 okt 2005 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Nu je het over een Spark model heeft. Dit komt ook voor op het Donkervoort model (laatste update in mijn collectie), de D8 Cup. Ik heb gelukkig een rechtstaand wiel exemplaar gekregen. Maar op internet zag ik het al en toen ik bij mijn modelautodealer was viel dat ook gelijk op. Ik denk dus een soort productiefout, die blijkbaar bij meer Spark modellen voorkomt.
motorhead
MAF Adviseur

Re: Problemen met "Spark" de BMW's van Duncan Huis

Bericht door motorhead »

Matt Modelautos schreef:Maar misschien dat "brommerhoofd" hier iets meer over weet...... :mrgreen:

Ik zal het voor jullie navragen morgen, was mij niks van bekend :?
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Donkervoort schreef:Nu je het over een Spark model heeft. Dit komt ook voor op het Donkervoort model (laatste update in mijn collectie), de D8 Cup. Ik heb gelukkig een rechtstaand wiel exemplaar gekregen. Maar op internet zag ik het al en toen ik bij mijn modelautodealer was viel dat ook gelijk op. Ik denk dus een soort productiefout, die blijkbaar bij meer Spark modellen voorkomt.

Ja, maar jij bedoelt dat de wielen naar buiten staat, off camber dus, terwijl de BMW wielen te veel naar binnen staan, on camber dus. Dat is dus niet hetzelfde.
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

TVR freak schreef:Ja, maar jij bedoelt dat de wielen naar buiten staat, off camber dus, terwijl de BMW wielen te veel naar binnen staan, on camber dus. Dat is dus niet hetzelfde.

Iets te snel gelezen...Sorrie! :thump_up:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Dit is wat ik bedoel (on camber dus), alleen wat érg veel volgens mij.
Alledrie de auto's hebben het in meer of mindere mate op alle wielen. Nou kan het natuurlijk altijd wel eens gebeuren, maar dat Bart zijn auto's dit ook hebben, is dat dus 6 op 6.
Vandaar mijn vraag: wie heeft nog meer deze modellen en hebben die ook dit probleem.?

Macau 2003:
Afbeelding

Macau 2002:
Afbeelding

Dutch Champion 2002:
Deze heb ik al uit elkaar geschroeft en ga ik zelf de stand proberen aan te passen. ( en tevens van Marlboro reclame voorzien.... :mrgreen: )
Afbeelding
Carpe Diem

motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Navraag gedaan: Is bekend bij de importeur maar wordt niet als problematies beschouwd. Probleem wordt nog verergerd doordat de modellen te strak op de bodemplaat geschroefd zijn ! !
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Oké, bedankt voor de moeite. :thump_up: :thump_up:

Alleen,....ik zie dit wél als problematisch. :cry:
Ik heb de Dutch Champion uit elkaar geschroeft (ging vrij makkelijk), en de wielen zitten op een haaks blokje vast. Op dit haakse blokje zitten kleine opstaande verhogingen om de "on camber" te realiseren (zie bij rood pijltje). Dit houd dus in dat het wél degelijk een produktiefout is en niet dat het model te vast op de grondplaat is geschroeft. Want dan was er namelijk geen opstaande rand geweest, maar had er iets verbogen, dan wel ingedrukt moeten zijn. Maar die verhoging zit er vanaf fabriek in, dat kun je zo zien. Deze is alleen veel te hoog zodat de extreme schuine hoek ontstaat. Ook is het bevestigingshoekje nog steeds haaks, bij het model tevast op de grondplaat schroeven zou dit ook niet meer het geval moeten zijn......... :think:

Maar zoals gezegt, dit valt wel te repareren. (vind het alleen een beetje flauwe redenering van de importeur, vooral omdat het bij hun bekend is :thump_down: ).

Afbeelding
Carpe Diem

JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Wow, dit is wel erg extreem, het ziet er echt niet uit zo!
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Slechte beurt van Spark hoor, dingen zijn niet gratis en het is geen Cararama, die staan voor 5 euro nog recht op hun wielen.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Spark heeft het werk uitbesteed aan een derde. Deze hebben niet echt de kwaliteit geleverd die Spark zocht. Michel zei het destijds ook al. Spark heeft hiervoor al de excuses aangeboden en aangegeven dat in de toekomst de nieuwe BMW's van een betere kwaliteit zullen zijn. Geldt volgens mij ook voor sommige Alfa's.

Staat zelfs op de site. Had de importeur kunnen weten en/of zeggen. :wink:

World Touring Car Championship 
We will soon begin issuing our new models of saloon cars as raced in the World Touring Car Championship (WTCC). Having experienced quality difficulties with some of our earlier releases that had been sub-contracted to outside manufacturers, we shall be producing all the new ones ourselves. Hopefully this will keep disappointment to a minimum. There are going to be completely new BMW 320s and Alfa 156s retooled for the 2004 racing season.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

die nieuwe bmw's zien er echt heel goed uit nu :thump_up:

Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

fish88 schreef:die nieuwe bmw's zien er echt heel goed uit nu :thump_up:

i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/bmw1.jpg

De oudere van Duncan Huisman straks ook... :twisted:

St. Paul schreef:Spark heeft het werk uitbesteed aan een derde. Deze hebben niet echt de kwaliteit geleverd die Spark zocht.

Klopt, ik heb al verschillende Sparks staan, en die zijn alles behalve slecht. :thump_up:
Daarom zakte mij bijna de broek af toen ik deze 3 spiksplinternieuwe modellen binnenkreeg in deze staat. Zelfs de transparante zegels die Spark altijd aan de zijkant plakt zaten nog pérfect vast.
Daarom is mijn reactie op de importeur dan ook: "Wie heeft dan in hemelsnaam die auto's té vast vastgeschroeft op de bodemplaat,.....als het al daaraan ligt". (waar ik mijn twijfels over heb).

Zoals ik al eerder heb vermeld krijg ik die auto's wel in de goede staat.
Maar als iemand zo'n model heeft en het niet aandurft (of zelf kan) is hij wel mooi de pineut. Kan die importeur er zich mijn inziens niet vanaf maken met zo'n antwoord ten opzichte van groothandelaren, wederverkopers én klanten.
Carpe Diem

jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik denk dat de importeur wel wakker wordt als iedereen die een Sparks model koopt , goed op let op de scheve wielen en deze pertinent weigert. De winkeliers zouden hier ook meer op moeten letten en eventueel de modellen retouneren en schadevergoeding eisen. Want een beschadigd model hoe niemand te accepteren. 8) 8)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

jonnoT schreef:Ik denk dat de importeur wel wakker wordt als iedereen die een Sparks model koopt , goed op let op de scheve wielen en deze pertinent weigert. De winkeliers zouden hier ook meer op moeten letten en eventueel de modellen retouneren en schadevergoeding eisen. Want een beschadigd model hoe niemand te accepteren. 8) 8)

Dan hoef je voor die serie de deur niet uit. Ze hebben het namelijk allemaal. :wink:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie