Wel eens post van Paul's Model Art gehad?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Jos
Schaal: 1:43

Wel eens post van Paul's Model Art gehad?

Bericht door Jos »

Nou ik wel, vandaag lag er een brief uit Aachen in de brievenbus.
Enkele dagen eerder was een veiling van mij reeds van ebay verwijderd en had ik een mail gekregen dat PMA geklaagd had over mijn aanbieding. Waar gaat het om? Onderstaand model..

Afbeelding

Dit model, eigenlijk de hele reeks canada gp promo modellen, zijn gehuld in dikke nevelen. In de brief die ik kreeg stond dat ik professioneel misbruik maakte van het trademark van PMA door de naam PMA en Minichamps te gebruiken in mijn advertentie. Het model is namelijk niet erkend door minichamps. Ze klagen mij nog net niet aan.

Ik vind dit een vrij rare zaak, aangezien ik al 10 jaar klant ben, in mijn hele leven misschien 10 minichamps modellen verkocht heb, en het promo model van een winkel gekocht heb. Nou ben ik vrij bekend op een aantal buitenlandse fora die veel over dit model weten/denken te weten, ben ik van plan met behulp van deze fora/websites een lijst met vreemde zaken aan dit model op te stellen. Aangezien ik tegenwoordig in Aachen studeer is het de bedoeling dat ik, zodra de lijst af is en ik me goed heb voorbereid, daar bij het hoofdkantoor van PMA naar binnen stap met mijn PMA brief en het betreffende model, en de volledige waarheid tracht te achterhalen rondom deze reeks modellen.

ik hou jullie op de hoogte!
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ben benieuwd ... :!:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Give 'em hell Rob :thump_up:

Denk dat je je nog geen zorgen over gevangenisstraf hoeft te maken, daar moet je in dit land wel iets meer voor op je geweten hebben :whistle:

Blijft inderdaad een raar verhaal, ben benieuwd waar het op uitdraait, in elk geval veel succes :!:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Hier is volgens mij al ooit een topic over geweest. :think:
Alleen ging het toen over Minichamps modellen waar tabaksreclame op was aangebracht. In feite kwam het erop neer dat de illusie werd gewekt dat het om originele Minichamps modellen ging.
Ik vermoed dus dat dit geen origineel Minichamps uitgave is geweest, maar een ombouw.
Dus had iedere indruk die ook maar enigzins naar Minichamps verwijst vermeden,...en je had nooit iets van hun gehoord.

Dus het "Promomodel" zou ik maar met een korreltje zout nemen. :thump_down:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
HHF
Schaal: 1:18

Bericht door HHF »

Laat ze maar een poepie ruiken daarzo! Kan je meteen zeggen dat ze wat stevigere lijm mogen gebruiken op hun 1/18 modellen :wink: :mrgreen:
Jos

Bericht door Jos »

Matt Modelautos schreef:Ik vermoed dus dat dit geen origineel Minichamps uitgave is geweest, maar een ombouw.Dus het "Promomodel" zou ik maar met een korreltje zout nemen

dat is dus een veels te overhaaste conclusie die je absoluut niet zomaar kan trekken, zeker niet als je alle feiten in ogenschouw neemt. Ik ga binnenkort beginnen met het verzamelen van informatie
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Maar als ik het goed begrijp kan je wel verkopen zonder gebruik te maken van die namen, doe je dat toch. De echte fan weet het wel. Of je mailt de gegadigden die vragen hebben. Waar gaat het die PMA nu om, een paar tientjes???
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Jos schreef:[..]

dat is dus een veels te overhaaste conclusie die je absoluut niet zomaar kan trekken, zeker niet als je alle feiten in ogenschouw neemt. Ik ga binnenkort beginnen met het verzamelen van informatie

Ben ik absoluut niet met je eens Rob, zo overhaast was mijn conclusie niet. :snooty:
De feiten liggen er wél degelijk.
Kijk maar eens op http://www.minichamps.de , en dan links in het menu bij Unauthorisierte Modelle. Daar staat jouw model ook bij te pronken.!!!!!

Echter dat ze jou ook aan willen pakken (of waarschuwen) omdat je één modelletje aanbied, vind ik overigens ook op een mug schieten met een kanon. :thump_down:

Maar er wordt wel dégelijk de indruk gewekt dat het om een officieël uitgebracht Minichamps model gaat, als ik zo het doosje in ogenschouw neem. Daarbij zeg je zelf dat je in jouw advertentie Minichamps had staan.!!! Tja, en dan heeft Minichamps ook alle recht om dit tegen te gaan. Daarbij dien je ook niet te vergeten dat het volgens het doosje om maar liefst 502 stuks gaat. Reken maar dat Minichamps die graag aan wil pakken. (indien het aantal klopt natuurlijk)

Maar wat misschien een belangrijkere vraag is: Wist JIJ ervan dat het om een niet officieël model ging. Of is het door de verkoper aan jouw als officieël promo-model aangeboden. Want dan moet je namelijk niet Minichamps aanpakken, maar degene die jou dit als zodanig heeft verkocht.
Dus ik begrijp je boosheid (frustratie) wel, maar mijn inziens richt je je pijlen op de verkeerde personen.

Correct my if I am wrong.
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op za 22 okt 2005 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Jos

Bericht door Jos »

ik ben absoluut niet boos, en nog steeds blij met mijn modellen. Ik heb er 2, slechts één ervan wil ik verkopen. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat minichamps wel vaker van die vage dingen heeft, zoals de verhalen omtrent de MSC #17 enz enz. Ik hou van transparantie..

Als minichamps zegt dat het een unauthorized model is dan wil dit nog niet zomaar zeggen dat dit waar is! Er zijn namelijk theorieen dat minichamps deze promotie modellen vééls te laat geleverd heeft (zoals zo vaak), waardoor de modellen hun promotie doelen misten (dit is waarschijnlijk waar aangezien ten tijde van de grand prix alleen de villeneuve modellen uit waren). De promotor hoefde ze toen niet meer omdat ze hun doel gemist hadden, en op de een of andere manier heeft Toronto Motorsports de partij van +/- 2000 modellen in handen gekregen, en deze verkocht aan particulieren. Omdat minichamps hier een flinke cent aan misgelopen heeft zouden ze de modellen als fake modellen zijn gaan beschouwen, ten einde de handel in deze modellen te stoppen, als wraakactie.

Dit is één van de theorieën omtrent de canada promo serie, en zo zijn er nog een paar. Zoals eerder gezegd ben ik bezig met het verzamelen van feiten omtrent deze modellen.

Minichamps mag de modellen best als unauthorized bestempelen, echter ik vind als ik dan een brief in de brievenbus krijg ik ook recht heb op de waarheid. Waarschijnlijk geven ze die ook niet als ik naar Aachen ga, maar dan ben ik in elk geval wel op hun hoofdkantoor geweest :)
Ik ben ook wel benieuwd naar wat ze eventueel doen als ik mn model laat zien (+ foto's van de hele partij).

Overigens in de brief stond ook dat minichamps het steunt dat mensen hun modellen aanpassen voor eigen, niet commercieel gebruik. Een modelletje met tabaksreclame op eBay zetten mag dus in feite al niet, maar om dat te voorkomen is natuurlijk geen beginnen meer aan.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Jos schreef:Als minichamps zegt dat het een unauthorized model is dan wil dit nog niet zomaar zeggen dat dit waar is!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hier geef ik geen commentaar op.

Maar we hebben het dus over feiten en theorieën. Het verhaal van jou hierboven is een theorie. (wat ik zometeen zal ontzenuwen.)
Feit is dat Minichamps als licentiehouder wel degelijk zo'n model als unauthorized mag beschouwen. En dat houd dus in: mag NIET verkocht worden.

En om dan op jou theorie van hierboven terug te komen, én waarom ik daar zwaaaar mijn twijfels over heb is het aantal van 502 stuks.
Minichamps maakt (1:43) gelimiteerde oplages ALTIJD in aantallen dat deelbaar is door 12.
Zoveel gaan er namelijk in één doos. Vraag iedereen op dit forum maar naar een gelimiteerde 1:43 Minichamps te kijken (1 of XXXX Pcs) en ze zullen allemaal kunnen beamen dat het max. aantal altijd deelbaar is door 12.
Zomaar wat voorbeelden uit mijn eigen collectie:
http://members.home.nl/natt.houben/Albers%20Christijan/2002%20Mercedes%20CLK.htm
http://members.home.nl/natt.houben/Albers%20Christijan/2003%20Mercedes%20CLK.htm
http://members.home.nl/natt.houben/Albers%20Christijan/2004%20Mercedes%20CLK.htm
Dus todat het tegendeel is bewezen is voor mij in ieder geval die theorie afgeschoten.

Maar waarom vraag je het eens niet aan Motorhead.? Zit er dik in dat hij je hier misschien meer over weet te vertellen. Niet geschoten is altijd mis. :mrgreen:
Carpe Diem

motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Benetton B194 van Jos Verstappen. Limited edition (stond alleen in Nederland op de inlay van het doosje) 1999 stuks. rest van de wereld stond deze tekst niet vermeld :!:

Er zitten trouwens 6 modelletjes in een binnenverpakking en 48 of 72 in een overdoos...
Tim

Bericht door Tim »

Matt Modelautos schreef:Minichamps maakt (1:43) gelimiteerde oplages ALTIJD in aantallen dat deelbaar is door 12.

Dat is niet waar, er zijn ook Minichamps 1:43 uitgave's van 3333 of 5555 stuks.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Verstappen Canada editie 1:43 box......0376 van 1888 deel door 12 is 157.33
Verstappen Honda 1999 1:43 box.....09935 van 11111 deel door 12 is 925.91

volgens mij heb ik dan geen orginele..... :mrgreen:

die theorie gaat dus niet op Matt
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Auw. :oops:
Maar wat voor gelimiteerde auto ik in mijn verzameling ook neem. Het aantal is altijd deelbaar door 12, 48 ,72. :?: :?:

wvniersen schreef:Verstappen Canada editie 1:43 box......0376 van 1888 deel door 12 is 157.33
Verstappen Honda 1999 1:43 box.....09935 van 11111 deel door 12 is 925.91
volgens mij heb ik dan geen orginele..... :mrgreen:
die theorie gaat dus niet op Matt
Dat zijn andere maten dozen... :mrgreen:

En oké "Jos",..je hebt weer mijn voordeel van de twijfel. :thump_up:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op za 22 okt 2005 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Tim

Bericht door Tim »

Matt Modelautos schreef:Auw. :oops:
Maar wat voor gelimiteerde auto ik in mijn verzameling ook neem. Het aantal is altijd deelbaar door 12, 48 ,72. :?: :?:

Klinkt ook logisch, maar ik denk dat ze (net als bij nascar modellen) er altijd een paar extra maken voor de auto-eigenaar en hoofdsponsor.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Plaats reactie