Wat te doen als je pakketje niet ontvangt?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

caprigek schreef:Verzekerd zegt ook niet alles...
Ik heb een keer een model gekregen dat bij de post ernstig beschadigd was geraakt, en mijn vader heeft navraag gedaan.
Een pakket van €5,50 (standaard tarief) is niet verzekerd.
Je kan ook je pakket verzekeren, dat kost iets van €0,50 meer. Hier heb je als modelauto verzamelaar echter helemaal niets aan, je krijgt dan een paar luttele Euri's per kg aan pakketpost.
Dan heb je nog een laatste optie, dan is je pakket verzekerd tot een € of 50. Hier betaal je dan wel fors voor...

ALS je een pakketje AANGETEKEND laat versturen € 5,75
dan is het standaard verzekerd tot MAX € 46,= EXCL verzendkosten
dit geld alleen voor binnen nederland

groet caprigek

Er zijn wel degelijk meerdere mogelijkheden voor verzekerd vervoer met aanvullende diensten, zoals "Waarde-aangifte" of "Verzekerd vervoer" met als keuze tot 450 euro, 2700 euro of 5400 euro. Raadpleeg de tarievenwijzer maar eens op de TPG-site.
Maar ik heb ook nooit beweerd dat een pakket verzenden met standaardtarief van 5,50 Euro verzekerd is.

Tevens had ik het alleen maar over mijn niet bezorgde aangetekende verzending naar het buitenland. Ik citeer even letterlijk wat op mijn ontvangstbewijs staat vermeld: De aansprakelijkheid van TPG Post voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraging van een aangetekende postzending is zowel voor binnenlandse als voor buitenlandse bestemmingen beperkt tot 46 Euro (eventueel exclusiefverzendkosten) per postzending.
Lijkt mij dus duidelijke taal, dat ook naar het buitenland dan verzekerd is. Maar een verzending aangetekend naar het buitenland is wel iets duurder dan die 5,75 Euro, die jij aangeeft.

Het is voor mij ook de eerste keer, dat er iets niet aankomt en ik moet ook maar afwachten hoe het verder verloopt. Gelukkig ging het om een bedrag van 50 Euro. Als het meer was geweest, dan had ik zeker van een aanvullende dienst gebruik gemaakt. Dat heb ik in het verleden regelmatig gedaan.

Donkervoort schreef:Wat wel zo is: een pakketje wordt niet bezorgt door een normale postbode, maar een pakketbezorger. Dus opwachten heeft geen zin, want deze heeft geen looproute.

Ik weet niet wat je precies met geen looproute bedoeld, maar ik zou zeker proberen de bezorger proberen op te sporen in mijn buurt. Tenminste als het telkens dezelfde bezorger is. Bij mij worden al ruim 2 jaar de pakketten bezorgd door dezelfde bezorger en meestal rond hetzelfde tijdstip. Informeren bij hem over het pakket kan toch altijd. Weet hij het niet meer, dan is het jammer. Maar stel, dat hij het wel nog weet en ergens anders heeft bezorgd.........
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Bij mij is er bijna altijd een andere bezorger.
TPG heeft Selektvracht in Almere vaak in dienst. (Geem idee of het gelieerd is), maar die rijden rond in prive auto's en leveren pakketten af.

Dus misschien proberen bij Selektvracht... :?:
caprigek

Bericht door caprigek »

The Red Dream schreef:[..]

Ik weet niet wat je precies met geen looproute bedoeld, maar ik zou zeker proberen de bezorger proberen op te sporen in mijn buurt. Tenminste als het telkens dezelfde bezorger is. Bij mij worden al ruim 2 jaar de pakketten bezorgd door dezelfde bezorger en meestal rond hetzelfde tijdstip. Informeren bij hem over het pakket kan toch altijd. Weet hij het niet meer, dan is het jammer. Maar stel, dat hij het wel nog weet en ergens anders heeft bezorgd.........

aangetekend naar het buitenland is altijd duurder maar ik heb ook gezegt alleen nederland
dat de verzekering ook geld voor het buitenland is mee genomen

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

@ Caprigek:

Hebben wij gelukkig geen last van gehad he... dat 't pakketje niet aankomt. :mrgreen: :thump_up:
caprigek

Bericht door caprigek »

Opel-DTM schreef:@ Caprigek:

Hebben wij gelukkig geen last van gehad he... dat 't pakketje niet aankomt. :mrgreen: :thump_up:

nee zeker niet
heb al meerder voorzien van de juiste spullen
en dat is ook goed gegaan
alleen ben ik maandag vergeten het pakketje van peter op de post tedoen :oops: :oops: :oops: slordig caprigek

maar als het goed is heeft ie hem nu

groet caprigek

dissapear
De_Modelautogarage
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Ik heb nu weer een soort gelijk probleem maar nu met me Impala.Was vandaag naar DHL gegaan.En zijden dat ze mijn postcode en paketnummer niet in de computer hadden dus hij is niet opgestuurd.Nu is mijn vraag wat ken ik nu het beste doen bij ebay(via ebay is hij gekocht)??
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
caprigek

Bericht door caprigek »

De_Modelautogarage schreef:Ik heb nu weer een soort gelijk probleem maar nu met me Impala.Was vandaag naar DHL gegaan.En zijden dat ze mijn postcode en paketnummer niet in de computer hadden dus hij is niet opgestuurd.Nu is mijn vraag wat ken ik nu het beste doen bij ebay(via ebay is hij gekocht)??

naar verkoper mailen dat hij niet is aangekomen

hij is verantwoordelijk voor het verzenden

groet caprigek

dissapear
De_Modelautogarage
Contacteer:

Heb ik al gedaan maar als hij het paketje niet verzend gaat hij het denk ik ook niet doen.
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

je hebt al betaald neem ik aan?
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
caprigek

Bericht door caprigek »

De_Modelautogarage schreef:Heb ik al gedaan maar als hij het paketje niet verzend gaat hij het denk ik ook niet doen.

naar ebay mailen met gegevens van de advertentie

uitleggen wat er gebeurt is (kan in nederlands)

dan nemen hun maatregelen

ps hoe heb je betaald via paypal dan kun je het geld laten terug storten

groet caprigek

dissapear
De_Modelautogarage
Contacteer:

fish88 schreef:je hebt al betaald neem ik aan?

Ja ik heb al betaald.

caprigek schreef:[..]

naar ebay mailen met gegevens van de advertentie

uitleggen wat er gebeurt is (kan in nederlands)

dan nemen hun maatregelen

ps hoe heb je betaald via paypal dan kun je het geld laten terug storten

groet caprigek

Ik heb via overschrijving betaald.
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
caprigek

Bericht door caprigek »

was het een nederlandse verkoper ??

heb je dan mischien zijn adres ??

postcode mischien ??

dan kun je hem een bezoekje brengen

groet caprigek

dissapear
De_Modelautogarage
Contacteer:

Nee helaas hij is Duits
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
fobie

Bericht door fobie »

Ik had 2 dingen gekocht bij dezelfde ebayer in Duitsland.We waren overeen gekomen dat hij de 2 items samen zou opsturen(zelfde pakket).DHL levert een pakket bij mij thuis af,vrouwtje tekent af en doet het pakket open.Wat blijkt :er zit maar één item in .Verkoper gemaild maar antwoord niet.Dan 20 x :mrgreen: dezelfde mail gestuurd na elkaar ,nog steeds niets.Een week laten overgaan en nogmaals 20 x :mrgreen: dezelfde mail maar de verkoper reageert niet.Een geschil geopend via ebay en jahoor de dag erna een bericht via ebay dat hij 2 dingen heeft verzonden.Ik zeg hebt u daarvan bewijzen maar ik krijg weer geen antwoord.De dag erop een pakket aan de deur en wat blijkt :het item dat tekort was.Werd verstuurd de dag ervoor.Dus waarschijnlijk heeft hij een vergissing gemaakt.Kan gebeuren maar niet reageren op mails kan als verkoper toch niet.Een geschil openen kan dus wonderen doen.?Nuja bij ebay toch
De_Modelautogarage
Contacteer:

Hoe ken ik dat doen dan??
De_Modelautogarage
Tekno -> 7
Plaats reactie