caprigek schreef:Verzekerd zegt ook niet alles...
Ik heb een keer een model gekregen dat bij de post ernstig beschadigd was geraakt, en mijn vader heeft navraag gedaan.
Een pakket van €5,50 (standaard tarief) is niet verzekerd.
Je kan ook je pakket verzekeren, dat kost iets van €0,50 meer. Hier heb je als modelauto verzamelaar echter helemaal niets aan, je krijgt dan een paar luttele Euri's per kg aan pakketpost.
Dan heb je nog een laatste optie, dan is je pakket verzekerd tot een € of 50. Hier betaal je dan wel fors voor...
dan is het standaard verzekerd tot MAX € 46,= EXCL verzendkosten
dit geld alleen voor binnen nederland
groet caprigek
Er zijn wel degelijk meerdere mogelijkheden voor verzekerd vervoer met aanvullende diensten, zoals "Waarde-aangifte" of "Verzekerd vervoer" met als keuze tot 450 euro, 2700 euro of 5400 euro. Raadpleeg de tarievenwijzer maar eens op de TPG-site.
Maar ik heb ook nooit beweerd dat een pakket verzenden met standaardtarief van 5,50 Euro verzekerd is.
Tevens had ik het alleen maar over mijn niet bezorgde aangetekende verzending naar het buitenland. Ik citeer even letterlijk wat op mijn ontvangstbewijs staat vermeld: De aansprakelijkheid van TPG Post voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraging van een aangetekende postzending is zowel voor binnenlandse als voor buitenlandse bestemmingen beperkt tot 46 Euro (eventueel exclusiefverzendkosten) per postzending.
Lijkt mij dus duidelijke taal, dat ook naar het buitenland dan verzekerd is. Maar een verzending aangetekend naar het buitenland is wel iets duurder dan die 5,75 Euro, die jij aangeeft.
Het is voor mij ook de eerste keer, dat er iets niet aankomt en ik moet ook maar afwachten hoe het verder verloopt. Gelukkig ging het om een bedrag van 50 Euro. Als het meer was geweest, dan had ik zeker van een aanvullende dienst gebruik gemaakt. Dat heb ik in het verleden regelmatig gedaan.
Donkervoort schreef:Wat wel zo is: een pakketje wordt niet bezorgt door een normale postbode, maar een pakketbezorger. Dus opwachten heeft geen zin, want deze heeft geen looproute.
Ik weet niet wat je precies met geen looproute bedoeld, maar ik zou zeker proberen de bezorger proberen op te sporen in mijn buurt. Tenminste als het telkens dezelfde bezorger is. Bij mij worden al ruim 2 jaar de pakketten bezorgd door dezelfde bezorger en meestal rond hetzelfde tijdstip. Informeren bij hem over het pakket kan toch altijd. Weet hij het niet meer, dan is het jammer. Maar stel, dat hij het wel nog weet en ergens anders heeft bezorgd.........