Autoart - kleurverschillen bij gele auto´s?
Autoart - kleurverschillen bij gele auto´s?
Het is me opgevallen dat bij sommige modelauto´s van Autoart duidelijke kleurverschillen te zien zijn tussen de metalen en plastic onderdelen. Dit zie ik vooral bij modellen in de kleur geel (Lamborghini Murcielago, Saleen Mustang)..
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? En ligt dit aan de kleur of heeft dat er niks mee te maken? Ik heb zelf namelijk wel eens gehoord dat geel lastig dekt.
De reden dat ik hiernaar vraag is dat ik een nieuw model op het oog heb (996 GT3 - oude versie) die te krijgen is in geel en rood.. Opzich zou ik de gele wel willen hebben, maar als die ook kleurverschillen heeft en de rode versie niet dan heb ik liever de rode versie.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? En ligt dit aan de kleur of heeft dat er niks mee te maken? Ik heb zelf namelijk wel eens gehoord dat geel lastig dekt.
De reden dat ik hiernaar vraag is dat ik een nieuw model op het oog heb (996 GT3 - oude versie) die te krijgen is in geel en rood.. Opzich zou ik de gele wel willen hebben, maar als die ook kleurverschillen heeft en de rode versie niet dan heb ik liever de rode versie.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Ja, bij mijn gele Murcielago zie je het ook heel duidelijk.. Kijk maar eens naar de sideskirts of de neerklapbare spoilers..
Misschien dat de plastic onderdelen zijn gespoten over een onderlaag met dezelfde kleur en de metalen onderdelen over een grijze onderlaag ofzo
Zijn er bij jouw gele Impreza ook geen kleurverschillen te zien?
Edit: Bij mijn Murcielago zijn er trouwens ook een paar plekjes die naar mijn mening beter gespoten hadden kunnen (moeten) worden. Daar zie je gewoon duidelijk dat er niet genoeg lagen gespoten zijn.. Zal er wel een keer foto´s van posten..

Edit: Bij mijn Murcielago zijn er trouwens ook een paar plekjes die naar mijn mening beter gespoten hadden kunnen (moeten) worden. Daar zie je gewoon duidelijk dat er niet genoeg lagen gespoten zijn.. Zal er wel een keer foto´s van posten..
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
DTM schreef:Ja, bij mijn gele Murcielago zie je het ook heel duidelijk.. Kijk maar eens naar de sideskirts of de neerklapbare spoilers..Misschien dat de plastic onderdelen zijn gespoten over een onderlaag met dezelfde kleur en de metalen onderdelen over een grijze onderlaag ofzo
![]()
Heb het nog niet kunnen ontdekken bij mijn "oude" Subaru's. Bij de rest van mijn Autoart's, valt het volgens mij wel mee.
- Jolly Club
Heb een blauwe Rally-Impreza die er ook wat last van heeft, maar het valt gelukkig alléén op als je vanuit bepaalde hoek kijkt.
Waar het aan ligt weet ik niet, ik gok iets met eigenschappen van verf als het op kunststof of metalen ondergrond gespoten wordt of zo iets
Waar het aan ligt weet ik niet, ik gok iets met eigenschappen van verf als het op kunststof of metalen ondergrond gespoten wordt of zo iets

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
DTM schreef:Misschien dat de plastic onderdelen zijn gespoten over een onderlaag met dezelfde kleur en de metalen onderdelen over een grijze onderlaag ofzo![]()
Ik denk dat je gelijk hebt.
Gaat niet echt specifiek over Autoart, maar ik heb een gele Lotus van het merk Chrono staan (1:18 ), en ook hier is een duidelijk kleurverschil tussen de geel gespoten metalen en kunststof onderdelen.
Het lijkt mij meer aan de voorbehandeling van het spuitwerk te liggen als ik het model goed bestudeer.
Aangezien het toch een sloop model was heb ik er eens wat krassen overheen getrokken. De kunststof onderdelen hebben van zichzelf al een wat gelige kleur onder het lakwerk, terwijl op de metalen onderdelen de lak "kaal" opgespoten is. Dit zou het kleurverschil kunnen verklaren.
Moet je wel niet over je eigen modellen gaan krassen om te kijken of dit bij Autoart ook zo is.

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Dan is het wel zo "echt" mogelijk gemaakt want 1:1 auto's kunnen daar ook last van hebben ... en dan heb ik het niet over een Lada of Dacia maar in dit geval over een Mercedes S klasse, het nieuwste model dus, waar het verschil in kleur gewoon duidelijk zichtbaar was tussen plaatwerk en bumpers ... bij een zilver exemplaar viel het niet op maar des te meer op het blauwe (359 Tansanitblau, voor de kenners) exemplaar wat er naast stond ...
- Jolly Club
Laatst gewijzigd door Jolly Club op za 12 nov 2005 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- autofreakie
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Autoart - kleurverschillen bij gele auto´s?
@DTM:
Ik heb dit probleem met de Porsche 911 (996) Carrera Cabrio met Hard-Top van Hotweels. Deze is in blauw metallic en vooral de voorbumper heeft een duidelijk verschil in kleur met de rest van de wagen..
Deze kost nu ook wel maar de helft van een AutoArt, maar een Maisto is nog iets goedkoper en die hebben dat dan weer niet.
Maar nu u geintresseerd waard in de gele 996 GT3 eerste versie van AutoArt, ik heb deze in het echt al gezien en die heeft geen verschillen in kleur ofzo ze.. Ik heb zelf de rode en die is ook perfect.
En kheb ook de 996 Carrera Coupe Facelift van AutoArt in het geel en deze is ook perfect gespoten.. Dus als je de gele de mooiste vind zou ik niet twijfelen..
Ik heb dit probleem met de Porsche 911 (996) Carrera Cabrio met Hard-Top van Hotweels. Deze is in blauw metallic en vooral de voorbumper heeft een duidelijk verschil in kleur met de rest van de wagen..
Deze kost nu ook wel maar de helft van een AutoArt, maar een Maisto is nog iets goedkoper en die hebben dat dan weer niet.
Maar nu u geintresseerd waard in de gele 996 GT3 eerste versie van AutoArt, ik heb deze in het echt al gezien en die heeft geen verschillen in kleur ofzo ze.. Ik heb zelf de rode en die is ook perfect.
En kheb ook de 996 Carrera Coupe Facelift van AutoArt in het geel en deze is ook perfect gespoten.. Dus als je de gele de mooiste vind zou ik niet twijfelen..