Foto-forum

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Vraagje. In hoe verre mag het een soort van 2de privetopic worden? Ik vind het grappig om te zien hoe mensen hun foto's maken maar als ik lees: "Ik zal de foto's die ik maak voor mijn site voortaan eerst hier posten. " dan vraag ik me af wat daar de toegevoegde waarde van is zeker als het 20 exact dezelfde foto's zijn. :? Is het dan niet leuker om je te richten op wat Bieck al zei en verder bv een topic over software, type camera, opstelling en fototips te geven etc? Want volgens mij schiet het nu een beetje voorbij aan wat Ricardo bedoelde. :roll:

Misschien is het dan beter het volledig in de kennisbank op te nemen en daar 1 tekst van te maken en eventuele aanvullingen die mensen aan dragen in te voegen. Dat er zeg maar een regie over blijft. Dat stuk van Bieck is dan bv een leuk artikel over hoe je die motor door de kap heen kan laten komen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Mee eens, st Paul. Het is ook niet interressant 30 modellen van dezelfde persoon. Wat ik leuk zo vinden is een topic van ieder over:
- opstelling
- hoe fotograveren
- hulpmiddelen e.d.
- exclusieve (bijzonder mooie) plaatjes laten zien

Dan blijft het beperkt en is het een soort informatie en die kan elke forummer zien als tips of nieuwe ideeen. Net als 1:18 24/7 die ons een korte 'cursus' gaf over een doorzichtige motorkap maken. Daar kun je tenminste iets mee!!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Idd schiet zijn functie nu wel een beetje voorbij. Zeker nu iedereen (waarschijnlijk ikzelf ook "meer voor uitleg") een aantal foto's laat zien die ook te bewonderen zijn in hun privétopic.

Het idee van Bieck is zeer leuk en ook de fotokasten van leden en fotoopstelling vind ik super en ook zeker passend in de forum :thump_up:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Het idee van Bieck is zeer leuk en ook de fotokasten van leden en fotoopstelling vind ik super en ook zeker passend in de forum
Helemaal mee eens. Daar kun je wat van leren, en dat was toch ook de bedoeling van die topics? Iedereen kan foto's maken en laten zien, maar ik wil liever zien hoe, waar en waarmee ze worden gemaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

jelmer schreef:maar ik wil liever zien hoe, waar en waarmee ze worden gemaakt.

Dat is ook helemaal de bedoeling van dat forum.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien is het al ergens genoemd, of bedoeld, maar is het niet leuker om de "In de spotlight" zo te maken dat het in het foto-forum komt.
En dan bedoel ik dus dat een bepaald merk in de spotlight wordt gezet en dat je daar dan andere foto's van maakt dan die in je prive collecties hebt staan. Dus bv.:

-Buiten
-Met een poster van het origineel op de achtergrond.

En dan natuurlijk met de genoemde speceficaties en stand van de camera.

Dat je er echt iets voor moet doen dus en niet (waar ik mezelf ook schuldig aan maak :angel: ) zomaar een foto neerplemt, je moet er dus echt iets voor gaan doen. Dus je wagen echt in de spotlight zetten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Markopolo schreef:Misschien is het al ergens genoemd, of bedoeld, maar is het niet leuker om de "In de spotlight" zo te maken dat het in het foto-forum komt.
En dan bedoel ik dus dat een bepaald merk in de spotlight wordt gezet en dat je daar dan andere foto's van maakt dan die in je prive collecties hebt staan. Dus bv.:

-Buiten
-Met een poster van het origineel op de achtergrond.

En dan natuurlijk met de genoemde speceficaties en stand van de camera.

Dat je er echt iets voor moet doen dus en niet (waar ik mezelf ook schuldig aan maak :angel: ) zomaar een foto neerplemt, je moet er dus echt iets voor gaan doen. Dus je wagen echt in de spotlight zetten :mrgreen:


Vind het een super idee :thump_up:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Stel maar duidelijke regels op waar berichten in dat forum aan moeten voldoen, wat mag en niet mag. Dar zal ik dan (grotendeels) overnemen.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Maar dan wel dat er elke week een nieuwe los komt en niet plots 20 in 1 keer. Daarnaast zeker die fotoworkshops niet vergeten. Al denk ik nog steeds dat die misschien meer in de Kennisbank passen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

En als je gewoon eens zin hebt om een verzamelthread te openen of aan te vullen over Ferrari's of oranje auto's mag dat dan niet omdat dat dan toevallig niet het thema van die week is? Zou ik jammer vinden!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

1:18 24/7 schreef:En als je gewoon eens zin hebt om een verzamelthread te openen of aan te vullen over Ferrari's of oranje auto's mag dat dan niet omdat dat dan toevallig niet het thema van die week is? Zou ik jammer vinden!


Dan kun je je idee inleveren in een topic en daar worden deze op een rijtje gezet en komt dan elke week een keus van iemand vrij. Net als er elke maand een column komt. Dan hou je elke week iets leuks nieuws waar je eventueel zelf invloed op hebt en je krijgt het gezeur niet van dat topic is al geweest etc. En wat er al staat kun je gewoon aanvullen. Ook wanneer je wat nieuws hebt. Maar meestal zie je de eerste week of wat iedereen er in springen en dan bloedt het dood of gooit af en toe iemand er weer wat in. Dan kun je dit in week 1 doen met 20 topics maar dan ben je na een week ook klaar.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie