1/43 verzameling van Donkervoort - Aston Martin Zagato 15/9
- Donkervoort
fish88 schreef:bestaat/bestond er een raceklasse met alleen donkervoorts? leuke donkervoort spullen tot nu toe.
Jazeker! De Donkervoort Cup! Het is allemaal begonnen van racecursussen voor Donkervoort-rijders op de Nordschleife. De deelnemers wilden meer. Zo ontstond in 1993 de Donkervoort Cup. Er werd gereden op Zandvoort, Nurburgring, Hockenheim, Spa en op Paul Richard. Eerst mocht elk type meedoen, zelfs de S8 en S8A. Rond '95 reden aleen de Donks met Audi motor en de Donkervoort Cosworths (met Ford motor). '98/'99 kwam de D20 daarbij. Aangezien rond 2000 er steeds minder rijders mee gingen doen (de meesten gingen naar andere klasses, zoals Dutch Superlight oid) kwam er in 2001 een definitief einde aan de Cup, de oorzaak was te weinig deelnemers. Hier foto's van de prachtige racers:

Hele leuke collectie, jammer dat er niet zo veel van Dokervoort is 

Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
- Donkervoort
JurrienK schreef:Hele leuke collectie, jammer dat er niet zo veel van Dokervoort is
Er is wel veel, maar steeds in kleine oplages. Ik heb heel erg lang naar dat witte boek gezocht, het is ook moeilijk om eraan te komen. Desallniettmin heb ik een grote 23 ringsmap helemaal vol met brochures, artikelen en andere dingen. Het is steeds afwachten! Als ik wat tegenkom..koop ik het gelijk

- Donkervoort
Even in een paar uur ter afwisseling van de studie een diorama in elkaar gezet. Het stelt een stukje Spa Francorchamps voor
FOTO'S OPVRAAGBAAR VIA PB
Comentaar welkom!

FOTO'S OPVRAAGBAAR VIA PB
Comentaar welkom!
Laatst gewijzigd door Donkervoort op za 18 mar 2006 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Donkervoort schreef:Even in een paar uur ter afwisseling van de studie een diorama in elkaar gezet. Het stelt een stukje Spa Francorchamps voor![]()
img490.imageshack.us/img490/2806/hpim06154iu.th.jpg
img490.imageshack.us/img490/1695/hpim06163vm.th.jpg
img490.imageshack.us/img490/8389/hpim06178rf.th.jpg
Comentaar welkom! Ik weet het, er moeten eigenlijk nog witte strepen op
witte streep of niet ,ik vind het erg goed gedaan

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel mooi gedaan, alleen hoe he je die boom gemaakt? En welke schaal is dit? (neem aan 1:43...)
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
- Donkervoort
JurrienK schreef:Heel mooi gedaan, alleen hoe he je die boom gemaakt? En welke schaal is dit? (neem aan 1:43...)
Het is inderdaad 1/43.
Zal even wat uitleg geven.
Als basis heb ik een wc tegel genomen (ze waren toevallig de wc aan het verbouwen

Daarna heb ik met de slijptol een gleuf voor de vangrail gemaakt.
De vangrail is het onderste gedeelte van een vangrail van de Scalextrix racebanen. Deze heb ik geverfd.
De weg is schuurpapier, die nog iets lichter gemaakt wordt.
Het gras is het bekende treintjesgras. Type: lente (helaas

Het bordje heb ik zelf gemaakt, simpel.
De boom heb ik bij treintjesafdeling gekocht. Was in de aanbieding. En deze grootte past perfect bij 1/43!
- Donkervoort
-
- Contacteer:
Donkervoort schreef:[..]
UhmWe hebben het over een diorama en jij gaat over schoenen vragen
![]()
Maar ik zal het opnoemen: Puma's en DonkervoortNu jij nog zeggen waarom je dat vraagt!
Omdat ik wel had verwacht dat jij op Donkervoorts liep