Die Japanners zijn zo gek nog niet

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
BMWMaX
Contacteer:

Die Japanners zijn zo gek nog niet

Bericht door BMWMaX »

Na lang wachten en veel geduld, is het me eindelijk gelukt dit model te bemachtigen. Jawel, vanuit Japan notabene 8)

Ik wilde persé een exemplaar voor een leuke prijs en dat is dus gelukt.
Nu is het model van mij voor een prijs die lager ligt dan een gemiddelde "normaal" Minichamps model in Nederland of Duitsland.

Lang leve Ebay.com. Wel vreemd dat er niemand heeft geboden op het model, behalve ikzelf.

Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Re: Die Japanners zijn zo gek nog niet

Bericht door andre »

BMWMaX schreef:Na lang wachten en veel geduld, is het me eindelijk gelukt dit model te bemachtigen. Jawel, vanuit Japan notabene 8)
Ik wilde persé een exemplaar voor een leuke prijs en dat is dus gelukt.
Nu is het model van mij voor een prijs die lager ligt dan een gemiddelde "normaal" Minichamps model in Nederland of Duitsland.
Lang leve Ebay.com. Wel vreemd dat er niemand heeft geboden op het model, behalve ikzelf.

Lees dan wel even dit topic gooed door
viewtopic.php?t=408&highlight=

De kosten die hier vermeld staan komen er nog wel bij
en kan het model toch nog bijna 30.00 duurder worden

Ik spreek uit ervaring is mij al 4 keer gebeurd ,
het betalen van deze kosten :?
Dan wordt z'on goedkoop modelletje toch nog duur :!:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

andre schreef:[..]

Lees dan wel even dit topic gooed door
viewtopic.php?t=408&highlight=

De kosten die hier vermeld staan komen er nog wel bij
en kan het model toch nog bijna 30.00 duurder worden

Ik spreek uit ervaring is mij al 4 keer gebeurd ,
het betalen van deze kosten :?
Dan wordt z'on goedkoop modelletje toch nog duur :!:

Een beetje geluk en een beetje van maggi.

Slim laten verzenden, en niet teveel verzekeren helpt een berg. Je neemt wel een risico, maar kan zich vaak zat terug betalen.

Heb iig nog niet vaak invoer hoeven betalen op m'n import.
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Het is inderdaad oppassen met de verzendkosten die de Aziaten rekenen. Maar er zijn inmiddels meer verkopers die de Aziatische methode van zeer lage prijzen en hoge verzendkosten hanteren. Zag ook al is bij een Nederlander die een hele dure mogelijkheid van verzenden aanbod, maar in hele kleine lettertjes zei dat je hem ook naar lagere tarieven kon vragen 8)
andre

Bericht door andre »

Niels schreef:[..]

Slim laten verzenden, en niet teveel verzekeren helpt een berg. Je neemt wel een risico, maar kan zich vaak zat terug betalen.

Heb iig nog niet vaak invoer hoeven betalen op m'n import.

De douane trapt ook niet meer in het gevalletje "GIFT"
heb dit een keer laten doen ging GOED , tweede keer ging FOUT.
Ja en met de verzekering verlagen weet ik ook niet je loopt er
idd wel een risico mee.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

marcel, je hebt het model dus al thuis?

Ik weet niet zeker of je met dit topic richting "kopen buiten de EU" wil gaan, maar zelf heb ik ook een aantal ervaringen. Afgelopen 2 weken 2 paketjes gehad, 1 uit Maleisie en 1 uit Canada, allebei geen inklaringskosten en dergelijke hoeven te betalen gelukkig.

"gift" en/of een lage verzekeringswaarde helpen hierbij, maar niet altijd! Bovendien neem je een risico door de lage verzekeringswaarde. Maarja wie garandeert mij dat als de auto kapot aankomt en ik hem wel voor € 100 had laten verzekeren in maleisie of ik dat geld dan ooit zou zien...Verzekeren klinkt heel "zeker", maar zodra er iets mis gaat is het volgens mij niet makkelijk om je geld te krijgen, en je krijgt nooit het hele bedrag denk ik.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik heb de ervaring dat bij schade de verkoper vraagt dat je het model terug stuurt, omdat dit policy van de Post is. Dus moet je weer kosten maken om de verzendkosten vanretouneren te betalen en dan hopen dat je alles terug krijgt
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Ik heb vele modellen en andere zaken van over de hele wereld gekocht in de afgelopen 6 jaar en nog nooit extra hoeven betalen. Diverse pakjes zijn open gemaakt door de douane, en weer dicht getaped natuurlijk met douanetape, en zelfs toen geen probleem.

Naar de verzendkosten kijk ik natuurlijk wel maar mijn ervaring is dat er genoeg aziaten zijn die hiervoor kosten rekenen waarvan je denkt; kan dit wel zo laag ?. Ok, er zijn ook zeker velen die belachelijke prijzen vragen. Hier koop ik uiteraard niets. Tenzij ik incl. alles evengoed goedkoper uit ben dan hier binnen Europa, wat ook af en toe het geval is.

Er staat ook gewoon de werkelijke waarde op die ik betaald heb voor het model op het douanestickertje en daarbij een kruisje in het "gift" vakje.

Overigens heeft mijn vader ook vele malen wereldwijd buiten Europa gekocht in de afgelopen jaren en ook hetzelfde verhaal als bij mij.

Voor wie het wil weten, dit model was omgerekend nog net geen 36 euro incl. verzendkosten. :thump_up:

Owja, ik heb het model de 19e betaald en de 23e ontvangen. Gebeurd(e) mij ook zeer regelmatig zulke snelheden qua ontvangst
andre

Bericht door andre »

BMWMaX schreef:Voor wie het wil weten, dit model was omgerekend nog net geen 36 euro incl. verzendkosten.

Dan is er weinig aan de hand regeling geldt pas bij 45.00euro of meer
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

@ andre

Een adresje in Canada waar ik regelmatig wat gekocht heb (winkel) zet altijd een lagere waarde op de pakketten. Twee maal iets gekocht voor dik 50 euro incl. verzendkosten en beide keren had de man er een waarde van 10 USD op vermeld en Gift uiteraard. Dit alles wel ZONDER faktuur.

Als laatste er in zit kan dit voor problemen zorgen heb ik eens gelezen ergens.
Tim

Bericht door Tim »

BMWMaX schreef:Als laatste er in zit kan dit voor problemen zorgen heb ik eens gelezen ergens.

Klopt, maar meestal alleen als de NL douane het openmaakt. En dat doen ze pas als ze vermoeden dat er iets waardevols inzit. Beste is om een vrachtbrief aan de buitenkant vd doos te hebben met hetzij een lage waarde, hetzij een "gift" Dan laten ze het meestal zonder probelem door.

Probleem is dat sommige handelaren (dit geld voor de V.S., weet niet hoe het met Azie zit) een boete riskeren als ze niet de juiste waarde vermelden.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
caprigek

Bericht door caprigek »

jonnoT schreef:Het is inderdaad oppassen met de verzendkosten die de Aziaten rekenen. Maar er zijn inmiddels meer verkopers die de Aziatische methode van zeer lage prijzen en hoge verzendkosten hanteren. Zag ook al is bij een Nederlander die een hele dure mogelijkheid van verzenden aanbod, maar in hele kleine lettertjes zei dat je hem ook naar lagere tarieven kon vragen 8)

kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die lage aanbod en hoge verzendkosten

ik heb vorigjaar een treinbaan model van de capri gekocht op ebay voor € 3,01 vervolgens moest ik € 9,50 verzenden betalen (heb het model niet genomen)
terwijl ik het model wereldwijd verzend voor € 1,00

tevens heb ik eens gelezen op ebay dat je NIET de meer verzendkosten mag berekenen dan de werkelijke kosten
en ook de verpakking mag je niet meer rekenen dan de werkelijke kosten

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

veel eBayers doen dit omdat ze over de verzendkosten geen commissie aan eBay hoeven te betalen. Een tijdje terug was dit een enorme rage bij MP3 spelers, je kocht ze voor een euro en betaalde 50 euro verzendkosten.

Natuurlik mag dit officieel niet, maar totdat eBay er iets van zegt kun je gewoon je gang gaan.
caprigek

Bericht door caprigek »

Jos schreef:Natuurlik mag dit officieel niet, maar totdat eBay er iets van zegt kun je gewoon je gang gaan.

het mooie van het verhaal boven is :

2 weken voor de treinbaan capri had ik ook een bestelling bij de zelfde man
namelijk 10 ford capri's minichamps 1:18
deze stuurde hij verzekerd op voor slechts € 8.60
en de treinbaan capri was voor € 9,50 onverzekerd

toen ik hem daarop aansprak (via mail) dreigde hij ebay intelichten
over mijn klachten (verzendkosten) uit eindelijk maar van de koop afgezien en beide geen feedback gegeven

groet caprigek

Toegevoegd na 3 minuten:

Jos schreef:veel eBayers doen dit omdat ze over de verzendkosten geen commissie aan eBay hoeven te betalen. Een tijdje terug was dit een enorme rage bij MP3 spelers, je kocht ze voor een euro en betaalde 50 euro verzendkosten.

Natuurlik mag dit officieel niet, maar totdat eBay er iets van zegt kun je gewoon je gang gaan.

deze metode is trouwens ook van toepassing voor mensen met geen feedback om eerst een goede feedback op te bouwen
lage verkoop prijs en als ze eenmaal een goede naam hebben opgebouwd de duurdere dingen aan te gaan bieden

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Hoe gaat het als je een gelukje hebt op b.v. Ebay? Je hebt iets gekocht voor 5 euro wat eigenlijk 50 euro waard is (ik noem maar iets). Kijkt de douane dan niet raar op als de vermelde waarde (5 euro) zoveel lager is als dat het volgens de normen (hun normen?) waard is?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Plaats reactie