Huifkar en de kosten...
Huifkar en de kosten...
Wat zijn nou precies de kosten voor huifkar?
Ik heb momenteel 2 pakketjes bij ze liggen, in het ene pakket zitten 3 modellen en in het andere pakket zit een dvd.
Ik moest aan huifkar de objectnummers van ebay doorgeven... Maken zijn dan het pakket voor je open? En controleren de inhoud?
En wat gaat het me nou precies kosten?
2,50 per pakket + de verzendkosten naar m'n huis, dus 10,50?
Of moet ik per object gaan betalen?
Dus 4x 2,50 + 5,50 verzending wat dan 15,50 is?
Ik heb 't al aan Huifkar zelf gevraagt, maar die antwoorden dat ik een rekening erbij krijg zodra ik de spullen naar me laat opsturen.
Ik heb nog 3 aankopen gepland staan...
Maar heb dus geen zin in een totaalrekening van 7x 2,50 + 5,50...
Alvast bedankt voor alle reacties.
Er was eerder een huifkar-topic, maar deze was onvindbaar met de zoekfunctie
Ik heb momenteel 2 pakketjes bij ze liggen, in het ene pakket zitten 3 modellen en in het andere pakket zit een dvd.
Ik moest aan huifkar de objectnummers van ebay doorgeven... Maken zijn dan het pakket voor je open? En controleren de inhoud?
En wat gaat het me nou precies kosten?
2,50 per pakket + de verzendkosten naar m'n huis, dus 10,50?
Of moet ik per object gaan betalen?
Dus 4x 2,50 + 5,50 verzending wat dan 15,50 is?
Ik heb 't al aan Huifkar zelf gevraagt, maar die antwoorden dat ik een rekening erbij krijg zodra ik de spullen naar me laat opsturen.
Ik heb nog 3 aankopen gepland staan...
Maar heb dus geen zin in een totaalrekening van 7x 2,50 + 5,50...
Alvast bedankt voor alle reacties.
Er was eerder een huifkar-topic, maar deze was onvindbaar met de zoekfunctie
Jos schreef:ben ik gek of snap ik er nix van, wat is Huifkar???
http://www.huifkar.de Hiermee heb je een postadres in Nordhorn (D) dus is het aantrekkelijker om aankopen te doen in Duitsland. Vanwege de lage verzendkosten in Duitsland en omdat sommige verkopers alleen verzenden binnen Duitsland.
Huifkar verzameld een x-aantal aankopen van jou en sturen die dan in 1 pakket naar je op... dus je bespaart dan een hoop geld aan verzendkosten.
Maar ik moest de objectnummers doorgeven... vandaar dat ik me dus afvroeg hoeveel ik straks aan Huifkar moet gaan betalen.
Huifkar zelf antwoorde mij dat ik een rekening kreeg gelijk met de aankomst van mijn objecten. Maar hoeveel dit is is dus onduidelijk.
Jos schreef:ik had er nog niet van gehoord, vandaar. Zoals ik het even snel lees gaat het om items. Dus als een ebay item 5 cd's omvat, betaal je 1 keer de kosten. Koop je 5 losse cd's dan betaal je 5 keer. Althans zo interpreteer ik het..
Daar ging ik dus ook van uit... maar ze doen zo onduidelijk.
Ik heb dus nog een aankoop gepland staan, deze komen dan ook in 1 pakket binnen... Dus wat betaal ik dan? Per pakket?
Straks is het dus per model... dus dan komt het aan, ik maak het pakket open, ben blij met wat er in zit... en vervolgens schrik ik van de rekening...
van het informatie-tab:
hieruit kan je denk ik opmaken dat ze je paketten niet open maken maar gewoon al je paketten in 1 doos stoppen en deze naar jou toe sturen. Dus een gecombineerde verzending van meerdere items van 1 verkoper hoef je maar 1 keer te betalen als het in 1 paketje zit.
Wij sparen een aantal pakjes op en versturen het als één gecombineerd standaard pakket binnen Nederland naar jouw adres
hieruit kan je denk ik opmaken dat ze je paketten niet open maken maar gewoon al je paketten in 1 doos stoppen en deze naar jou toe sturen. Dus een gecombineerde verzending van meerdere items van 1 verkoper hoef je maar 1 keer te betalen als het in 1 paketje zit.
Huifkar zou goed gek zijn als ze pakketten open maken. Want als er iets kapot is en de verkoper en koper weten nergens van dan krijgen ze zeker weten gezeur daar bij huifkar...
Als ik het zo lees berekenen ze een prijs per aantal pakketten en het gewicht van het totaalpakket.
En een pak of pakket is: "groep bij elkaar horende of op elkaar betrokken zaken of begrippen". Dus het lijkt me vrij duidelijk dat ze niet gaan tellen hoeveel objecten er in een pakket zitten aangezien ze zelf op de site alleen maar praten over een pak of pakket. Ze hebben het er ergens over dat een suikerzakje goedkoper is dan het versturen van een olifant ofzo... Maar als je suikerzakjes verzamelt en er 100 uit Duitsland zou laten komen via huifkar en dat kost 1,5€ per zakje.... Vraag me af hoelang die service zou blijven bestaan dan.
Als ik het zo lees berekenen ze een prijs per aantal pakketten en het gewicht van het totaalpakket.
En een pak of pakket is: "groep bij elkaar horende of op elkaar betrokken zaken of begrippen". Dus het lijkt me vrij duidelijk dat ze niet gaan tellen hoeveel objecten er in een pakket zitten aangezien ze zelf op de site alleen maar praten over een pak of pakket. Ze hebben het er ergens over dat een suikerzakje goedkoper is dan het versturen van een olifant ofzo... Maar als je suikerzakjes verzamelt en er 100 uit Duitsland zou laten komen via huifkar en dat kost 1,5€ per zakje.... Vraag me af hoelang die service zou blijven bestaan dan.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Toch lijkt dit me erg lastig, je moet dus minimaal 3 pakketjes hebben om het wat voordeliger te laten maken, maar als je bv. 10 pakketjes bij elkaar wilt sprokkelen dan moet je wel zorgen dat je binnen 90 dagen (lijkt veel maar gaat hard) alles binnen heb voor eventuele schade's, feedback enz.
Ik denk niet dat een verkoper het fijn zal vinden dat hij na een anderhalve maand pas melding krijgt van jou dat je schade aan je model hebt omdat het schroefje de auto niet heeft kunnen houden en als een dolle door het doosje is gaan zwemmen.
Ik denk niet dat een verkoper het fijn zal vinden dat hij na een anderhalve maand pas melding krijgt van jou dat je schade aan je model hebt omdat het schroefje de auto niet heeft kunnen houden en als een dolle door het doosje is gaan zwemmen.
@Marko:
Je moet het dus al binnen een maand door versturen naar jezelf... dus niet de 3 maanden die jij in je hoofd hebt vanwege Ebay.
Huifkar.de schreef:* Ontvangen pakjes worden maximaal 1 maand bewaard en dan doorgezonden of bezorgd.
Je moet het dus al binnen een maand door versturen naar jezelf... dus niet de 3 maanden die jij in je hoofd hebt vanwege Ebay.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
de bedenker heeft in elk geval vertrouwen in de service, of dat reeds bewezen is of niet dat weet ik niet.
Ikzelf zou het in elk geval niet doen, maar ik woon dan ook aan de Duitse grens..Echter als je wat besteld wil je het ook liefst zsm in huis hebben lijkt me, ook al kost dat een paar euro meer...(vanuit mij bekeken dan)
Ikzelf zou het in elk geval niet doen, maar ik woon dan ook aan de Duitse grens..Echter als je wat besteld wil je het ook liefst zsm in huis hebben lijkt me, ook al kost dat een paar euro meer...(vanuit mij bekeken dan)
Ik had nog iets in de planning staan om te kopen... nu dus niet meer.
Ik laat het nu gewoon versturen naar m'n huis en dan zie ik het wel.
Wat de rekening dan is laat ik nog wel even hier weten.
Voor de toekomst weet ik niet of ik hier weer gebruik van maak, dat ligt eraan of en hoeveel aankopen ik gepland heb in het buitenland.
Als de rekening dus 10,50 is in totaal, en niet per item wordt gerekend dan is het een hele mooie service waar velen toch wel iets aan kunnen hebben.
Ik laat het nu gewoon versturen naar m'n huis en dan zie ik het wel.
Wat de rekening dan is laat ik nog wel even hier weten.
Voor de toekomst weet ik niet of ik hier weer gebruik van maak, dat ligt eraan of en hoeveel aankopen ik gepland heb in het buitenland.
Als de rekening dus 10,50 is in totaal, en niet per item wordt gerekend dan is het een hele mooie service waar velen toch wel iets aan kunnen hebben.
Ik doe al een jaar of drie zaken met Guus(Huifkar) en dit is echt een perfecte manier om voordelig je handel vanuit Duitsland naar hier te krijgen.
Ok, het is de laatste tijd even rekenen want het komt steeds vaker voor dat het verschil kleiner wordt i.v.m de 2,50 voor Full service die Guus vraagt (dit was voorheen 1,50)
Met name voor de verkopers die alleen binnen Duitsland verzenden is het erg makkelijk omdat die wel eens heel moeilijk willen doen als het buiten Duitsland gestuurd zou moeten worden.
Ok, het is de laatste tijd even rekenen want het komt steeds vaker voor dat het verschil kleiner wordt i.v.m de 2,50 voor Full service die Guus vraagt (dit was voorheen 1,50)
Met name voor de verkopers die alleen binnen Duitsland verzenden is het erg makkelijk omdat die wel eens heel moeilijk willen doen als het buiten Duitsland gestuurd zou moeten worden.
Gr, Marcel
http://www.bmwmodelautos.eu
http://www.bmwmodelautos.eu