Toy Story: docu BBC frabricage modelauto

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Jos
Schaal: 1:43

Toy Story: docu BBC frabricage modelauto

Bericht door Jos »

Op de volgende pagina is een aardige (foto)documentaire te zien over het fabricageproces van een modelauto, van ontwerp tot distributie. Ik vond het wel aardig om dit even te zien.

http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/picture_gallery/05/in_pictures_toy_story/html/1.stm
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Minder fraai zijn de arbeidsomstandigheden en lange eentonige dagen die die arme mensen moeten draaien. 12 man op een kamertje ten grote van Frank zijn hobby kamer. Daar kan Europa niet tegen op, lage lonen landen, maar het is de vraag of je dat zou moeten willen.
Tim

Bericht door Tim »

Wel leuk om eens te lezen zo.
Valt op dat de werknemers daar hetzelfde willen verdienen als hier, zonder dat ze inzien dat het voordeel voor amerikaanse/europese opdrachtgevers dan weg is en ze zonder werk zitten.. :roll:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Employees work five or six days a week from 0800 to 1700, including 90 minutes off for lunch. Many work an extra three hours’ overtime each day, bringing their monthly salary to about 1,000 yuan ($124; £70).

Dit vind ik bij de beesten af, hier moeten we zoveel voor 1 of 2 (Als je ze op eBay koopt :angel:) 1:18 Autoart's betalen, terwijl ze dat daar per maand krijgen :nuts: dan is het daar misschien wel goedkoper, maar toch is het absurt :!:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Employees work five or six days a week from 0800 to 1700, including 90 minutes off for lunch. Many work an extra three hours’ overtime each day, bringing their monthly salary to about 1,000 yuan ($124; £70).

Markopolo schreef:Dit vind ik bij de beesten af, hier moeten we zoveel voor 1 of 2 (Als je ze op eBay koopt :angel:) 1:18 Autoart's betalen, terwijl ze dat daar per maand krijgen :nuts: dan is het daar misschien wel goedkoper, maar toch is het absurt :!:

Wat ze daar verdienen staat waarschijnlijk wel evenredig tegenover de leefbaarheid. Dat het omgerekend naar euri's en dollars weinig is zegt niks over hun loon.

Dat de modellen hier in NL of elders dan duurder zijn is wel begrijpelijk... je hebt transportkosten, invoerrechten, belasting, en dergelijke... vervolgens gaat het naar de groothandel en dan naar de winkels... en iedereen moet tussendoor belasting betalen en genoeg geld hebben om de boodschappen te doen.

Al met al is het voor de producenten beter om de modellen in de "lage loonlanden" te laten maken... want in Europa heb je niet massaal zulke kundige en geduldige mensen... Ik zie ze hier op 6-jarige leeftijd ook geen Nikes, Puma's of Adidasjes in elkaar flansen.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Wat ik wel mooi vind, is dat ze zeggen dat de kwaliteit verbeterd is, sinds deze in China is gehuisvest. Zegt dit meer over China of over Engeland...
Plaats reactie