Gesealed of niet, liever mijn auto, dan mijn griet!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Eerlijk waar ik snap echt niet waarom jullie je nog steeds zo op zitten te vreten over het wel of niet sealen van die wagens. :?
Je mag ************ blij zijn dat ze uberhaupt zoveel verschillende wagens produceren, lees bv. het exoto verhaal eens, een mega lange lijst, maar er verschijnt geen drol.

Er zijn er hier die helemaal flippen dat ze sealed zijn, maar als ik dan verzamelingsfoto's ziet dan staan al die wagens strak naast elkaar, dus kn je die deurtjes toch niet open doen. :?
Je kan wel roepen dat de sealed bijna net zoveel kosten als niet sealed, nou 5 jaar geleden kocht ik ook een 1:43 Minichamps voor 40 gulden, dat mag ik nu in euro's neerleggen en ik wil ook alles hebben ;) maar dat gaat gewoon niet, dus leg je er nou eens bij neer.
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

+ nog 't feit dat open bodys zuigen, en sealed veel beter zijn, geen lelijke kieren en naden waar je je zorgen om moet maken :mrgreen:
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Markopolo schreef:Eerlijk waar ik snap echt niet waarom jullie je nog steeds zo op zitten te vreten over het wel of niet sealen van die wagens. :?
Je mag ************ blij zijn dat ze uberhaupt zoveel verschillende wagens produceren, lees bv. het exoto verhaal eens, een mega lange lijst, maar er verschijnt geen drol.

Er zijn er hier die helemaal flippen dat ze sealed zijn, maar als ik dan verzamelingsfoto's ziet dan staan al die wagens strak naast elkaar, dus kn je die deurtjes toch niet open doen. :?
Je kan wel roepen dat de sealed bijna net zoveel kosten als niet sealed, nou 5 jaar geleden kocht ik ook een 1:43 Minichamps voor 40 gulden, dat mag ik nu in euro's neerleggen en ik wil ook alles hebben ;) maar dat gaat gewoon niet, dus leg je er nou eens bij neer.

Overschot van gelijk.Ik zou het niet beter kunnen zeggen(schrijven) :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Markopolo schreef:Eerlijk waar ik snap echt niet waarom jullie je nog steeds zo op zitten te vreten over het wel of niet sealen van die wagens. :?

:whistle: daarom houd ik het ook maar bij de straatversies :) Zolang ik geen goede vitrines heb blijven de wagentjes dicht. Maar zodra er een leuke vitrine is zullen er wel degelijk auto's opengaan om eerlijk te zijn :mrgreen:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Gaan we hier nu ook al discussie voeren :thump_down:
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Edit
Laatst gewijzigd door Markopolo op vr 06 jan 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik denk dat van de modellen die ik heb 80-90% best sealed had mogen zijn, als dat in prijs en leverbaarheid (Exoto! ) positieve resultaten zou leveren. Want ik doe zelden deuren of motorkap open, behalve als er echt iets te zien valt (Exoto b.v.).

Om nog even te verduidelijken: een simpel 4-cilinder motortje hoef ik niet te zien, maar een Ferrari formule 1 V12 wel.

just my 2 eurocents.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Bracer

Bericht door Bracer »

tsjah ik doe graag wat bijzonders met de wagens op de foto's en daarom gaan af en toe de deuren en motorkap open.... maar ik hou het dan ook voornamelijk op straatversies waar Aa gelukkig nog niet met de sealed modellen is begonnen.

Het voornaamste waarom ik iets tegen sealed heb is gewoon omdat ik me opgelicht voel wanneer ik dergelijke bedragen betaal voor een model en het model zoveel aan realisme mist :thump_down: Ik bedoel zelfs bij een Maisto kan (meestal) alles open en er is zelfs vering aanwezig terwijl ze zo goed als niks kosten....nee volgens mij hebben ze bij Aa door dat zij de enigen zijn die dergelijke hoeveelheden aan modellen leveren (wat ook absoluut een pluspunt is) en daarom even het kostenplaatje voor sommige modellen te kunnen drukken ten behoeve van de winst. Maar waar ik het meest voor vrees is dat ze deze lijn ook doortrekken naar de straatversies en dan is wat mij betreft het hek van de dam qua detail en kunnen we alleen nog volledig te openen versies kopen in de allerhoogste (exoto) prijsklasse waar je dan weer eeuwen op kunt zitten wachten. Vooralsnog zijn deze vermoedens ongegrond maar leer mij ondernemers kennen :cry:
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Bracer schreef:tsjah ik doe graag wat bijzonders met de wagens op de foto's en daarom gaan af en toe de deuren en motorkap open.... maar ik hou het dan ook voornamelijk op straatversies waar Aa gelukkig nog niet met de sealed modellen is begonnen.

Het voornaamste waarom ik iets tegen sealed heb is gewoon omdat ik me opgelicht voel wanneer ik dergelijke bedragen betaal voor een model en het model zoveel aan realisme mist :thump_down: Ik bedoel zelfs bij een Maisto kan (meestal) alles open en er is zelfs vering aanwezig terwijl ze zo goed als niks kosten....nee volgens mij hebben ze bij Aa door dat zij de enigen zijn die dergelijke hoeveelheden aan modellen leveren (wat ook absoluut een pluspunt is) en daarom even het kostenplaatje voor sommige modellen te kunnen drukken ten behoeve van de winst. Maar waar ik het meest voor vrees is dat ze deze lijn ook doortrekken naar de straatversies en dan is wat mij betreft het hek van de dam qua detail en kunnen we alleen nog volledig te openen versies kopen in de allerhoogste (exoto) prijsklasse waar je dan weer eeuwen op kunt zitten wachten. Vooralsnog zijn deze vermoedens ongegrond maar leer mij ondernemers kennen :cry:

Ben het helemaal met je eens. Dit sealed principe werd gekozen door Autoart om racemodellen sneller op de markt te kunnen krijgen. Waar ik me aan erger is dat de meeste sealed body's uit 2002 en 2003 zijn. Dit terwijl de nieuwe Subaru van 2004 (non sealed) al een tijdje te koop is. (De 2005 versie zal er binnenkort ook zijn) Valt me een beetje van ze tegen dat ze nu dus ook met "straatversies" komen zoals de BMW en Citroën. Wie proberen ze nu te belazeren dan :(
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Volgens mij zijn de Citroën en de BMW's geen echte straatversie's, maar Plain body's van een raceuitvoering en net wat al eerder aangehaald is, is dat de meeste hun data's van de wagens niet prijs willen geven daar concurenten hun info uit kunnen halen, Als Audi nu bv. aan AutoArt hun data moet geven over de nieuwe TDI die op Le Mans gaat rijden zijn er binnen de kortste keer nog 2 of 3 deelnemers die met een soortgelijk iets komen.
Echte straatversie daarintegen worden aan de consument verkocht dus is het geen geheim wat er onder de motorkap zit want dat lees je in de brochure al ;)
Het enige waartoe AA kan besluiten om Sealed straatversies te gaan maken is de prijs. Alles wordt nu eenmaal duurder, dat zie je nu ook dat Minichamps zijn prijzen ook verhoogt in de voornamelijk 1:43 markt, en daar hebben we geen motortkapje, motortje, deurtjes die open kunnen, enz. en daar moeten we ook steeds meer voor betalen.
Dus ergens heeft AA wel het goede met jullie voor door de veelzijdigheid te behouden voor dezelfde prijs alleen moet er ergens in gesneden worden en dat is dan in het Sealed, NS verhaal.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Maar waarom dan wel een Subaru NS uitbrengen en een Peugeot sealed uitbrengen begrijp de reden daar niet helemaal van om eerlijk te zijn. Vind het ook dikke prima dat ze zo veelzijdig bezig zijn, maar dan moeten ze ook een lijn trekken of alles sealed of alles NS. De nieuwe EVO rally zal vast ook NS zijn. En het prijsverschil tussen de NS en sealed rally wagens is ook niet denderend om eerlijk te zijn. Scheelt je maximaal 5 euro. Voor die 5 euro heb ik hem dus liever NS.
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Ricardo schreef:Maar waarom dan wel een Subaru NS uitbrengen en een Peugeot sealed uitbrengen begrijp de reden daar niet helemaal van om eerlijk te zijn. Vind het ook dikke prima dat ze zo veelzijdig bezig zijn, maar dan moeten ze ook een lijn trekken of alles sealed of alles NS. De nieuwe EVO rally zal vast ook NS zijn. En het prijsverschil tussen de NS en sealed rally wagens is ook niet denderend om eerlijk te zijn. Scheelt je maximaal 5 euro. Voor die 5 euro heb ik hem dus liever NS.

Wat de prijzen betreft hangt er véél af van de handelaars.Sealed bodys heb je voor verschillende prijzen.Vb.De 307 WRC is een sealed model en ik heb hem gekocht voor 45 euro.Dat is de juiste prijs voor een sealed.De meeste handelaars vragen voor dit model 60 euro of meer.De prijs dus van een non-sealed model.Dus ik denk dat ofwel de firma die deze modellen importeerd in Nederland of Belgie hogere prijzen vraagt aan zijn afnemers of als je ze kan kopen voor 45 euro de handelaars te hoge prijzen vragen.Waarom kan de ene ze voor minder dan 50 euro aanbieden en de andere minimum 65 euro .De hoogste prijs die ik tot nog toe betaald heb voor een sealed is 54 euro.Dat is volgens mij een aanvaardbaar bedrag.Nog een vb.de Sierra Panache NON sealed kost bijna overal ongeveer 75 euro maar bij één van de partners kost hij slechts 64 euro. Waarom voor hetzelfde model zo'n 11 euro verschil.Winstmarges van deze laatste zijn misschien niet zo hoog.
Dis is mijn mening hé ,ik zeg niet dat ze correct is. :?
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: inderdaad een nadeel dat je de inkoop prijzen niet weet van deze modellen. In ieder geval zit er gemiddeld niet meer dan 10 euro verschil tussen en NS en een S. (verkoop) Vraag is dus is dit verschil er ook bij de inkoop. Zo ja dan blijf ik bij mijn standpunt. De meeste verzamelaars hebben die 10 euro er wel voor over om een NS model te hebben.

Ter voorbeeld:

http://www.aa-collection.com/cgi-bin/au ... 80158.html

http://www.aa-collection.com/cgi-bin/au ... 80455.html

http://www.aa-collection.com/cgi-bin/au ... 80316.html

In het laatste geval kost de S meer dan de NS :nuts:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

fobie schreef:[..]
Sealed bodys heb je voor verschillende prijzen.Vb.De 307 WRC is een sealed model en ik heb hem gekocht voor 45 euro.Dat is de juiste prijs voor een sealed.De meeste handelaars vragen voor dit model 60 euro of meer.De prijs dus van een non-sealed model.Dus ik denk dat ofwel de firma die deze modellen importeerd in Nederland of Belgie hogere prijzen vraagt aan zijn afnemers of als je ze kan kopen voor 45 euro de handelaars te hoge prijzen vragen.Waarom kan de ene ze voor minder dan 50 euro aanbieden en de andere minimum 65 euro .De hoogste prijs die ik tot nog toe betaald heb voor een sealed is 54 euro.Dat is volgens mij een aanvaardbaar bedrag.Nog een vb.de Sierra Panache NON sealed kost bijna overal ongeveer 75 euro maar bij één van de partners kost hij slechts 64 euro. Waarom voor hetzelfde model zo'n 11 euro verschil.Winstmarges van deze laatste zijn misschien niet zo hoog.
Dis is mijn mening hé ,ik zeg niet dat ze correct is. :?

En hoe oud is dit model en hoe hard loopt het? Ik heb vandaag unsealed modellen van AA gezien voor prijzen waar Cararama bijna nog bang van zou worden. Maar die wagens worden voor de helft van de originele prijs niet eens meer verkocht. Iedereen die ze wil heeft ze al en de rest loopt er nog niet warm voor als ze enorme kortingen geven. Als die 307 ouder is en niet loopt dan zegt die 45€ niks over inkoop. Bovendien houden de meeste verkopers vaste percentages aan die ze als winst berekenen. Wat denk ik toch wel inhoud dat sealed en unsealed bij AA al met dezelfde prijs vertrekken.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Vind sealed bodies meer iets voor 1:43...
En waarom koop je 1:18? Omdat het groter is, meer details, en omdat je erin of eronder kan kijken... Erin met te openen deuren en kofferklep, en eronder voor de motorkap... :mrgreen:

Voor mij maakt het toch niet veel uit... want wat zie je nou van Opel in 1:18...
Al komen er wel wat nieuwe modellen aan... :pray:hopelijk
Plaats reactie