Jos schreef:hehe gaav

ik zit nog steeds met het microsol/microset probleem...heb het al op 2 modellen geprobeert, en geen decal liet los

Misschien een tip: koop een goede loupe ( géén vergrootglas) met een behoorlijk vergrotingsfactor. Deze vind je meestal in de grafische-of boekhandel winkels. Hier kun je namelijk mee zien of het een decal,..... afgelakte decal,..... of print (gedrukt) is. Dit kun je zien doordat een decal altijd een randje heeft om de decal en een print niet. Als het een decal betreft krab ik er hem er altijd voorzichtig af met mijn vingernagel, ook als hij afgelakt is. ( dus geen nagelbijten)
Is het een print ( gedrukt ) gebruik ik de methode met commandant én autowax.
Maar denk eraan: ik kan er natuurlijk geen 100% garantie op geven dat het goed gaat. Er blijft altijd een risico bestaan dat er iets fout gaat. Niet alle laksoorten, en chemische spulen die je gebruikt verdragen mekaar.
En mijn ervaring met het Microsol spul is, dat het goed werkt bij het (opnieuw) aanbrengen van decals en niet bij het verwijderen ervan.
Maar van de andere kant: als je zelf nooit niks uitprobeerd, kun je ook nooit origineel zijn.