ombouw naar J Verstappen

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
minichamps
Contacteer:

ombouw naar J Verstappen

Bericht door minichamps »

ik ga een auto ombouwen maar hoe krijg ik de helm van mijn model af het gaat om 1:43

roy

[MOD.edit: verplaatst naar "diskussie over artikelen in de Kennisbank" door Matts Modelautos]
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

matt is de opperbouwer dus hij weet het het beste, maar ik heb het wel eens geprobeert met een platte (kleine) schroevendraaier. Deze tussen het pak en de helm steken. Echter ik zou maar even wachten op het antwoord van Matt :lol:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Dit is een beetje afhankelijk van het racejaar.
In de eerdere modellen zat Jos iets hoger en kon je het helmpje vastpakken. Door te draaien kwam hij dan los. Was dit niet het geval kon je er altijd nog bij met een afbreekmesje.
In de latere racejaren werd de cockpitrand hoger. Je kon dan het helmpje niet meer verdraaien of lossnijden.
Ik doe het dan altijd i.d.d. zoals Jos al zegt: "een precisie schroevedraaiertje tussen helm en pak zetten" en er dan iets of wat druk op zetten. Dan vervolgens het helmpje voorzichtig met de duim naar links en rechts duwen totdat hij loskomt.
Dit dient natuurlijk wél een beetje met "gezond verstand" te gebeuren.
Doe je het te bruut, wil nogal eens een spiegeltje e.d. sneuvelen. :doh:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: ombouw naar J Verstappen

Bericht door Curbstone Models »

minichamps schreef:ik ga een auto ombouwen maar hoe krijg ik de helm van mijn model af het gaat om 1:43

roy

[MOD.edit: verplaatst naar "diskussie over artikelen in de Kennisbank" door Matts Modelautos]

met een héél klein pincetje eerst de bandjes van z'n helm losmaken..... :mrgreen:
Plaats reactie