F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wim83 schreef:donker (Ferrarirood) zou wel eens mogen terugkomen, vind ik ook. Ze zeggen dat het oranje-rood agressiever overkomt en waarschijnlijk beter opvalt in de achteruitkijkspiegel (na het dubbelen natuurlijk) Zou wel eens willen zien of de moderne F1's met dat donkerrood zouden staan... Kwestie van gewoonte waarschijnlijk :)

Echte reden is dat Scharlaken rood niet goed over komt op TV (en Marlboro de kleur rood bepaald). Dat heb je soms met kleuren, ook de reden waarom Jaguar nooit met echt British racing green reed.
Afbeelding
ferrari expert
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

Hier is ie dan de ferrari 2006, wat een mooie wagen :thump_up: alleen die 5 en 6 op de neus staan mij niet zo aan :( , nu maar hopen dat ze die weer om kunnen zetten in een 1 en een 2 :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ferrari expert op di 24 jan 2006 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Zou inderdaad wel mooi zijn als er 12 op de neus zou komen te staan :wink: . Maar hij ziet er goed uit moet ik zeggen.
Afbeelding
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Op F1racing.nl is te lezen dat de oude 248F1 gaat heten, en niet F2006! Dat is toch wel een verandering :)

Nog een aantal foto's (f1racing.nl)

Afbeelding
Afbeelding

En van f1welt.de

Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Acer er Martini zijn duidelijke grote sponsoren :mrgreen:

ik vind de auto niet schokkend.
De spiegels en wat vleugeltjes zijn wat anders... :|
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Ik heb dus precies hetzelfde. Maar Ferrari heeft vanaf 1997 nooit enorme revoluties doorgevoerd. Zo had ik bij de F2004 ook zoiets van: "jeetje, andere teams komen met een echt nieuwe auto met andere airodynamica en Ferrari blijft een beetje bij het oude", en dat jaar waren ze oppermachtig.

Ik had het zeker leuk gevonden om eens een compleet nieuwe ferrari te mogen aanschouwen, maar deze 248F1 is zeker geen garantie voor nog zo'n slecht jaar. :)
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ik sluit me volledig aan bij GiRacer .
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Door de kleur zijn de veranderingen bij Ferrari nooit echt opvallend,maar dat betekent niet dat ze er niet zijn....Men ziet altijd maar een rode bolide. Kijk door de kleur heen en vergelijk de auto met voorgaande jaren....
Afbeelding
Helaas komt mijn F2005 in de loop van deze week in mijn collectie,maar verschillen zijn er genoeg.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Saai ding behalve die spiegels. Maar voor de rest hetzelfde als voorgaande jaren.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Wat moet de Marlboro reclame nog op dat ding ? Dacht dat dat niet meer mocht ? :shock:
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

vivado ferrari collection schreef:Door de kleur zijn de veranderingen bij Ferrari nooit echt opvallend,maar dat betekent niet dat ze er niet zijn....Men ziet altijd maar een rode bolide. Kijk door de kleur heen en vergelijk de auto met voorgaande jaren....
img301.imageshack.us/img301/8025/dsc049618rz.th.jpg
Helaas komt mijn F2005 in de loop van deze week in mijn collectie,maar verschillen zijn er genoeg.

Nou, ga mij niet vertellen dat er geen wijzigingen tussen de F2005 en F2006 zijn :) Ik had het alleen over het verschil tussen een revolutie qua airodynamica en een evolutie. Je kunt moeilijk beweren dat ferrari de afgelopen jaren revoluties heeft gepleegt aan de bolides zoals McLaren, Williams en Renault dat gedaan hebben.
Ik zeg dus ook niet dat dat fout c.q. slecht is!

Ik heb mijn kamer volstaan met F1-2000 t/m F2005 modelauto's, en ik weet waar de verschillen zitten ;)

@motorhead: daar heb ik me ook over verbaasd. Misschien mag het nog wel buiten Grand Prixs om?
tifosi_forever

Bericht door tifosi_forever »

Ik denk dat er een verschil is tussen de Italiaanse(Ferrari) en de Engelse(de meeste andere teams) wetgeving. De Italiaanse wetgeving laat toe om buiten Europa wel met tabaksreclame te rijden terwijl de Engelse wetgeving dit niet toelaat, en aangezien de teams zich aan de wetgeving van hun vestigingsplaats moeten houden...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

GiRacer schreef: Je kunt moeilijk beweren dat ferrari de afgelopen jaren revoluties heeft gepleegt aan de bolides zoals McLaren, Williams en Renault dat gedaan hebben.

Ik denk dat je dat wel wat sterker kunt zeggen. De grootste ontwikkelingen in de F1 kwamen toch van Mclaren, Lotus, BMW, Renault. Lijkt wel alsof Ferrari alleen overneemt wat blijkt te werken. En dan op basis van de betrouwbaarheid het halve werk laat doen. Ik kan me in 15 jaar F1 iig niet iets herinneren waar Ferrari echt vernieuwend in was in de F1. Alleen dat ze de vernieuwingen van andere teams bij de maFIA gingen aan vechten als deze te goed bleken te werken en ze hier een achterstand in hadden. BV de dubbele rem.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
TVR freak

Bericht door TVR freak »

St. Paul schreef:[..]

Ik denk dat je dat wel wat sterker kunt zeggen. De grootste ontwikkelingen in de F1 kwamen toch van Mclaren, Lotus, BMW, Renault. Lijkt wel alsof Ferrari alleen overneemt wat blijkt te werken. En dan op basis van de betrouwbaarheid het halve werk laat doen. Ik kan me in 15 jaar F1 iig niet iets herinneren waar Ferrari echt vernieuwend in was in de F1. Alleen dat ze de vernieuwingen van andere teams bij de maFIA gingen aan vechten als deze te goed bleken te werken en ze hier een achterstand in hadden. BV de dubbele rem.

Nou, Ferrari was toch de eerste die van die ronde side pods hadden, dat was namelijk op de F2003-GA en daarna heeft elk team het na gedaan. Ferrari was ook de eerste met de koelvinnen aan de zijkant, ook op de F2003-GA en daarna heeft ook bijna elk team dat na gedaan. En Ferrari was volgens mij ook de eerste met de uitlaten die aan de bovenkant er uit kwamen, voor het eerst op de F300 te zien. Dus het verhaal dat Ferrari alles overneemt en nooit met iets nieuws komt lijkt me toch niet helemaal waar...
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

St. Paul schreef:[..]De grootste ontwikkelingen in de F1 kwamen toch van Mclaren, Lotus, BMW, Renault. Lijkt wel alsof Ferrari alleen overneemt wat blijkt te werken

Vind ik niet kunnen hoor :thump_down:

TVR freak noemt genoeg zaken. En was Ferrari ook niet de eerste met een achter- of voorspoiler indertijd?

Trouwens... F1 draait niet alleen om uiterlijke kenmerken. Ook om de motor, ontwikkelen van betrouwbaarheid (aha!), goede pitstops, etc
Gesloten