Launch of geen launch

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
schumifan

Launch of geen launch

Bericht door schumifan »

Hoi

Eerst een vraagje voor de moderator : Is dit het goede plekje voor mijn topic?

Ik heb een schaalmodel verkocht van M.Schumacher (ik weet het, het deed pijn, maar het moest).

Het betreft een Launch versie van 1998. Dit is een F310B (type van 1997). Maar met de bestickering en banden en velgen van de F300 (type van 1998). Mijn advertentie luidde : Te koop Launch version 1998 F300 1:18 Schumacher.

Nu heb ik hem verkocht aan iemand. Hij heeft hem ontvangen, en zegt nu dat het geen F300 is, maar een F310B, zoals op de onderkant staat. Maar dit geld volgens mij voor alle launch versions. Ik heb hem het bovenstaande uitgelegd wat er wordt vestaan onder een launch versie. Iedereen weet toch als er staat Launch version 2001, dat het een model is van 2000, met bestickering van 2001. Of ben ik nu gek.

Nu is mijn vraag wat vinden jullie hier nu van? Hij zegt dus dat het een misleidende advertentie is, maar bijna elke advertentie op marktplaats die rept over een launch version, staat niet dat het een model is van vorig jaar, met stickering van dit jaar.

Mod-edit: Het plekje is eigenlijk in de Pits dus daar gaat ie nu ook naartoe :thump_up: Markopolo
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

launchmodellen zijn inderdaad gewoon de modellen van het voorgaande jaar met de huidige livery erop. Op de onderkant van de auto staat dan ook het oude typenummer van de auto, omdat het vaak oude autos die niet verkocht zijn betreft.
52xbeli

Bericht door 52xbeli »

Jos heeft zeer zeker gelijk - er is hier dus hoegenaamd geen sprake van misleidende of niet correcte informatie. Denk dat de koper er zelf niet veel van af weet

Toegevoegd na 2 minuten:

Jos heeft zeer zeker gelijk - er is hier dus hoegenaamd geen sprake van misleidende of niet correcte informatie. Denk dat de koper er zelf niet veel van af weet
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Je hebt helemaal gelijk, stuur hem anders deze link:

http://www.grueterich-software.de/minichamps/1998.html

Wat wil de koper: geld terug? Waar heb je hem verkocht: Ebay?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
schumifan

Bericht door schumifan »

Hij heeft nog niet aangeven of hij zijn geld terug wilt. Ik heb hem verkocht via marktplaats. fotootje erbij. Hij heeft totaal niet gevraagd wat voor type het precies was. Bij twijfel kun je altijd mailen of het wel het model is wat je zoekt, maar dat heeft hij niet gedaan.

Het gaat gelukkig nog in normaal nederlands. Maar ik zal zijn reactie afwachten.
marsss
Contacteer:

Bericht door marsss »

Zeg gewoon dat die later veel geld waard zal zijn en dat die Limited is :wink:
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Mijn launch Ferrari's van Minichamps hebben ook de type aanduiding van het jaar daarvoor erop staan. Deze Launch uitvoeringen zijn wel weer apart. heb er 2: 1997 eddie Irvine & 1998 Michael Schumacher 1/43
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

In feite hebben jullie allebei een beetje gelijk,..en ongelijk.
Jij hebt er duidelijk bijgezet dat het om een "Launch" versie gaat, maar ook een "F300".
Jij wilde een Launch verkopen, en hij waarschijnlijk een F300 kopen.
Typisch een geval van een misverstand.
Je moet er overigens niet vanuit gaan dat iedereen weet wat een Launch of Showcar is.
Zo meende laatst iemand dat een Showcar (ook een model uit jaar ervoor met reclame van lopend jaar),...dat dit een zeer speciaal en exclusief model was, EEN SHOWEXEMPLAAR DUS. :doh:
Ik bedoel maar.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Had je er een duidelijke foto bij geplaatst? Zo ja, dan vraag ik me af wat verzamelaar hij is, want dan zie je duidelijk de verschillen. Tenzij hij het model voor iemand anders zocht, maar dat komt volgens mij zelden voor.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

volgens mij ben je in je recht! Stuur hem maar die link van bigodino :thump_up:

een F300 launch is een F310B met decals van 1998. En of hij er niks van kent en die vr iemand anders gekocht heeft..... voor mij moet iemand waarvan ik weet dat ie er niks van kent geen model kopen zenne, en zeker niet op het internet! :lol:
Plaats reactie