You have to spend money to make money...
(Zie ook Beyond Tomorrow, filmpje heb ik op aanvraag)
Mclaren kent naast het grootste motorhome ook 1 van de technische meest hoogstaande hoofdkantoren. Alles is enorm ruim opgezet met voldoende licht en brandschoon. De monteurs lopen niet in een overall maar in designerkleding van Boss. Gedachte er achter is dat mensen die er moeten werken beter werk afleggen in een inspirerende omgeving dan in een simpel betonnen hok. Mocht er iemand dit lezen die ook op het FEM in Utrecht heeft gezeten dan begrijpt die persoon wel dat zoiets idd klopt. Bovendien heb je als voordeel dat wanneer een groep netjes werkt een nieuw persoon automatisch zich daar aan aanpast. Daarnaast kun je geen topproduct, als de opgefokte Mercedes SLR, verkopen in een armzalige omgeving.
Vandaar dat ik ook zei dat het niet veel meer uitmaakt met het gemekker rond die auto en Mercedes die alles willen hebben. Momenteel was personeel enorm trouw aan Mclaren. Kimi blijft er rijden terwijl hij bv allang ergens anders voor veel aan de gang had kunnen gaan en 2 keer een kampioenschap misloopt, Kimi en DC hebben ook jaren lang gediend. En voor sponsoren geldt hetzelfde. West moest stoppen maar Sun loopt er ook al 16 jaar rond bv. Marlboro, Kenwood, Seiko jaren achtereen etc etc. Nu Mercedes de boel wil hebben zijn 3 topdesigners weg en zie ik de toprijder ook niet meer blijven.
Mclaren is 1 van de weinig teams die al jaren echt weet mee te draaien en tot 2000 hard op weg was alle statistieken te domineren op langste in de F1 na. Renault staat na 1 succesvol jaartje al weer op het punt te kappen, Williams heeft iets van 12 grote veranderingen in 5 of 6 jaar gekend (motor/rijders/hoofdsponsor). FIArrari zal ik het niet eens over hebben.