Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
MarcoAzzurro

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Alfa 75 Turbowagon

Bericht door MarcoAzzurro »

squadraminiatura schreef:Ha leuk die 75 Turbo wagon.
Het is idd jammer dat Progetto zich niet wat meer inspanning had getroost om van deze bijzondere 75 iets moois te maken.
Ik heb hem eigenlijk altijd laten staan, omdat ik er "iets " aan zag, een vreemde knik in het dak...en erg grof gemaakt.

Maar goed het blijft een wel mooi item in de Alfa collectie, en leuk dat je er aandacht aan geeft. Top :thump_up:

Misschien dat M4 er nog eens iets in ziet in de toekomst.

Groeten,

Ferry
M4 heeft tot dusver nog geen eigen modellen ontwikkeld. Alle m4 modellen zijn doorontwikkelde kiosk modelletjes uit de Alfa Romeo sport collectionvan Fabbri en gezien daar geen normale 75 in zit (enkel de IMSA racer) acht ik die kans erg klein.
Wel is Pego bezig met een 90 Giardinetta naar het Marazzi prototype voor Autocapital. Jammer alleen dat de Pego 90 zo'n verschrikkelijk misvormde neus heeft..

Afbeelding

Tevens een Giulietta, gebaseerd op het al eerder verschenen en ook niet al te geweldig Progetto K model.
MarcoAzzurro

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Penny Giulia GT

Weer een klein mini updateje, deze kon ik niet laten lopen:
Een Giulia GT van Penny in 1:66.

Afbeelding
De bandjes zijn niet origineel dus daar moet ik nog es wat aan doen, maar verder is hij in prima staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Staat leuk bij de rest :wink:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Die heb je niet uit de Lieke... vertel...
Mooie update man! Dat rijtje wil ik ook wel. Zoek vooral naar zo'n Alfa-busje..
MarcoAzzurro

Haha, nee ik vond deze op Marktplaats. Gekocht voor een 10tje, pure mazzel :cool:
De busjes zijn inderdaad lastig te vinden. Daarvoor kun je het beste af en toe Ebay afstrunen, vooral de Italiaanse Ebay.
Ik heb zelf een Romeo die helaas de achterdeur mist. de F12 staat wat dat betreft hoger op mijn verlanglijstje maar een romeo met deurtje natuurlijk ook :cool:

Afbeelding

Afbeelding

Het bijzonderste aan deze Romeo is dat het waarschijnlijk het enige model is dat ooit is uitgebracht van dit busje. Alle andere uitgebrachte modellen zijn Romeo 2's, de bekendere opvolger.
buttonfreak
Contacteer:

Ja, beide wil ik wel hebben, hoewel voor mij deze net iets meer charme heeft, desalnietemin, beide graag :)
MarcoAzzurro

buttonfreak schreef:Ja, beide wil ik wel hebben, hoewel voor mij deze net iets meer charme heeft, desalnietemin, beide graag :)
De F12 is ook een vrij slordig gemaakt modelletje. Men heeft simpelweg de vierkantere grille over het front van de Romeo heen "geplakt" wat er gewoon minder mooi uit ziet. Wel is de F12 zeldzamer als de Romeo variant. Overigens zijn deze er ook nog in verschillende uitvoeringen. Er zijn Ambulances, Polizia busjes en er is een versie met een aanhangertje en een oude F1 wagen erop.

Overigens, dit heb ik hier nooit geplaats maar ik heb een poos terug een video gemaakt van mijn collectie en deze is te bewonderen op Youtube: bij deze!

http://www.youtube.com/watch?v=zsIbvkqCJQY

Niet helemaal meer up to date maar heel veel is er ook weer niet veranderd :cool:
tom

Bericht door tom »

Geweldig, die Penny's!
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Beide modellen zijn super :dance: :dance: Leuke Youtube clip al valt er over de muziekkeuze wat te zeggen :mrgreen: de modellen zijn ieder geval te gek :thump_up:
MarcoAzzurro

jonnoT schreef:al valt er over de muziekkeuze wat te zeggen :mrgreen:
En wat valt daar dan over te zeggen? :cool:
Muziek is overgens Glasgow Kiss van John Petrucci (Gitarist van Dream Theater) voor degene die het wel mooi vind :cool:
buttonfreak
Contacteer:

Persoonlijk vraagje: Ging jij ooit naar het Nienoord - tegenwoordig heeft dat weer een andere naam - of het Waezenburg?
MarcoAzzurro

buttonfreak schreef:Persoonlijk vraagje: Ging jij ooit naar het Nienoord - tegenwoordig heeft dat weer een andere naam - of het Waezenburg?
Ik heb op het Nienoord college gezeten ja, Ik zat op de nijeborg. Tegenwoordig heet het RSG de Borgen en de Weazenburg heet nu de Lindeborg (omdat het de enige van de 3 schoolgebouwen was die geen Borg hete - Oldeborg, Nijeborg, Lindeborg).
Niet mijn meest favoriete tijd hehe, hoezo? :D
buttonfreak
Contacteer:

Dan hebben wij ons nooit getroffen, maar ging ook naar het Nienoord, ook voor mij niet de meest fijne tijd, vind het alleen jammer dat ik je nooit getroffen heb als mede-verzamelaar in die tijd dat ik er nog woonde.

PS)in Peize is nu in ex-Letmaath een modelautowinkel
MarcoAzzurro

Ik ben ook pas 23 dus zo heel erg lang geleden is dat nog niet voor mij (ik haalde mijn diploma in 2002 als ik me niet vergis :D )
Modelautowinkels kom ik eigenlijk nooit aangezien ik vrijwel alleen oud spul verzamel. Ik koop vooral via de bekende verkoopsites (Marktplaats, Ebay).

Ik woon overigens pal achter die scholen :doh: dus ik kom er nog dagelijks langs..haha
buttonfreak
Contacteer:

Zo heel af en toe kom ik daar wel eens in de buurt, ga soms wel eens bij Hofman kijken.
MarcoAzzurro

Naar aanleiding van een nieuwe aanwinst in een ander topic maar weer eens een model uit mijn verzameling in de spotlights:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Politoys-M Giulia Canguro (1:43). De Canguro is een door Bertone ontworpen prototype gebaseerd op de Giulia TZ (door Zagato). Het is bij een exemplaar gebleven dat tijdens een testrit door een journalist beschadigd geraakt zou zijn. Hierna is de auto in de vergetenheid geraakt en ernstig verwaarloost. De wagen is inmiddels gerestaureerd door de nieuwe eigenaar (moet me een klus geweest zijn...)

Afbeelding

Afbeelding

En zoals hij er tegenwoordig weer bijstaat:

Afbeelding

De Canguro is door diverse fabrikanten op schaal uitgebracht in allerlei schalen. Ikzelf bezit er 3. De Politoys-M, de versie van Mercury en de kleine penny die ik laatst al plaatste.

De Mercury, met origineel doosje (ik mis helaas het tankdopje):

Afbeelding

Afbeelding
Opvallend hoeveel groter de Mercury is ten opzichte van de Politoys (en de kleine penny ernaast).
Plaats reactie